قیمت آپارتمان های یک خوابه در بازار اجاره

به گزارش مجله 90 جعبه، بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان هایی که به صورت یک خوابه ساخته شده اند، به مراتب مناسب تر از آپارتمان های متراژ مشابه با برخورداری از دو اتاق خواب است.

قیمت آپارتمان های یک خوابه در بازار اجاره

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش واسطه های ملکی آپارتمان های نقلی دو خوابه را معمولا به بهایی بیشتر از قیمت مورد انتظار فروشنده عرضه می نمایند و اغلب پیروز به فروش آن می شوند؛ چراکه مزیت تعداد اتاق بیشتر در متراژ محدود در نظر عموم متقاضیان مصرفی مسکن بسیار زیاد است. این شرایط به صورت معکوس در بازار اجاره کاملا محسوس است، به این معنا که آپارتمان هایی که از یک حداقل متراژ قابل طراحی به صورت دو خوابه، مساحت بیشتری دارند، اگر با نقشه یک خوابه ساخته شده باشند، اجاره بهای به مراتب پایین تری نسبت به آپارتمان های دو خوابه با متراژ مشابه دارند.

به این ترتیب همیشه یکی از کانون های عرضه آپارتمان های قیمت مناسب در بازار اجاره، همین گروه ملکی هستند. اینکه چرا بعضی از سازنده ها به عنوان مثال آپارتمان 70 یا حتی بعضا بیش از 80 مترمربعی را به شکل یک خوابه ساخته و عرضه می نمایند و در مقابل بعضی سازنده ها آپارتمان های نقلی 60 تا 65 مترمربعی را به دو اتاق خواب هر چند کوچک تجهیز می نمایند، نشات گرفته از وجود دو جنس متفاوت تقاضا در این گروه های متراژی است. طبعا خرید آپارتمان دو خوابه حتی برای خانواده های بدون فرزند مطلوبیت زیادی دارد، چراکه تا زمان فرزندآوری می توانند از آن به عنوان اتاق کار استفاده نموده و پس از به جهان آمدن عضو جدید خانواده، نیازی به تعویض فوری آپارتمان نداشته باشند. در عین حال جنس دیگری از تقاضا وجود دارد که به مساحت بالای سالن پذیرایی آپارتمان اهمیت زیادی می دهد و دست کم در زمان خرید آپارتمان دغدغه فرزندآوری ندارد. از طرفی واسطه ها می گویند بعضی از مالکان به ویژه در آپارتمان های پر واحد، ترجیح می دهند تمام واحدها را به صورت یک خوابه عرضه نمایند تا ساختمان همیشه خلوت باقی بماند و به این ترتیب عمر تاسیسات و مشاعات طولانی تر گردد و در واقع ساختمان سرپا باقی بماند.

منبع:جهانی اقتصاد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 523

به "قیمت آپارتمان های یک خوابه در بازار اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آپارتمان های یک خوابه در بازار اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید