بانوی اول فیس بوک اروپا و کانادا را تهدید کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، بعضی منابع آگاهی می گویند که شریل سندبرگ، مدیر سرشناس امنیت فیس بوک و بانوی اول این شرکت اروپا و کانادا را تهدید نموده که اگر هر چه سریع تر موانع قانونی را برای فعالیت فیس بوک از میان برندارند، سرمایه های فیس بوک را از اروپا و کانادا بیرون می کشد.

بانوی اول فیس بوک اروپا و کانادا را تهدید کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شریل سندبرگ به اتحادیه اروپا و کانادا گفته که باید هر چه سریعتر موانعی را که در جهت رشد و سرمایه گذاری های فیس بوک واقع شده است حذف نمایند، در غیر این صورت شرکت مذکور همکاری خود را با آنها قطع می نماید.

البته این موضوع روشن نیست که فیس بوک در اتحادیه اروپا چه میزان اهمیت و تاثیر دارد اما این شرکت روابط خوبی با اندا کنی، نخست وزیر سابق ایرلند داشت، آن هم در دوره ای که ایرلند ریاست اتحادیه اروپا را در دست داشت.

فیس بوک تهدید نموده که پروژه های سرمایه گذاری اروپا و کانادا را متوقف می نماید، مگر ان که لابی های درخواست شده از سوی شریل سندبرگ به اتهامات مطرح شده در دادگاه توسط Computer Weekly و The Guardian دیده گردد. در هر دو مورد، سندبرگ به مقامات دولتی اتحادیه اروپا و کانادا گفت که اگر او بعضی اطمینان ها را دریافت نکند، فیس بوک گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری و رشد در نظر خواهد گرفت.

کانادا به فیسبوک اطمینان کتبی داده که این موضوع را پیگیری می نماید. به نظر می رسد روابط با فیسبوک برای کانادا مهم است، چرا که فیسبوک تصمیم دارد یک مرکز داده در کانادا افتتاح کند، اما قبل از تکمیل آن، سندبرگ به وزیر صنایع کانادا، کریستین پارادیس، نامه ای را ارسال نموده نا مطمئن گردد که وجود مرکز داده در خاک کانادا توسط این کشور تایید شده و دارای صلاحیت قانونی خواهد بود.

در اروپا نیز سندبرگ کوشش کرد به وسیله دولت ایرلند، سیاست حفظ حریم خصوصی را تحت تاثیر قرار دهد. طبق گفته Computer Weekly، این شرکت با روابط خود با اندا کنی، نخست وزیر ایرلند، ارتباط برقرار کرد. دولت ایرلند از لحاظ تاریخی نسبت به شرکت های فناوری بسیار محبت آمیز عمل نموده است و بسیاری از آنها (از جمله اپل و گوگل) نیز با این کشور همکاری داشته اند.

فیس بوک خشنود بود که ایرلند در سال 2013 ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده داشت و بنابراین می توانست در دستورالعمل های سختگیرانه اتحادیه نفوذی هر چند اندک داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 326

به "بانوی اول فیس بوک اروپا و کانادا را تهدید کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بانوی اول فیس بوک اروپا و کانادا را تهدید کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی اول فیس بوک اروپا و کانادا را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید