متروسواری بهارستانی ها از 1400

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: متروی بهارستان در بخش زیرسازی بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

متروسواری بهارستانی ها از 1400

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، گسترش شهرنشینی یکی از اصلی ترین دلایل افزایش جمعیت کلان شهرهاست، این افزایش جمعیت و کافی نبودن امکانات مرکز شهرها برای پاسخگویی به نیازهای مردم سبب شده شهرهای جدید در اطراف مراکز شهرها بوجود بیاید و در حقیقت سر ریز جمعیت به این شهرک ها منتقل شود.

شهر جدید بهارستان در فاصله در 15 کیلومتری جنوب اصفهان، در شرق بزرگراه اصفهان- شیراز واقع شده است و یکی از مهم ترین موضوعات پیرامون رشد و توسعه این شهر جدید، رسیدگی به شرایط نقل و انتقال شهروندان از بهارستان به شهر اصفهان است، در همین زمینه عملیات اجرایی احداث خط متروی اصفهان- بهارستان به طول حدود 14 کیلومتر در سال 1390 شروع شده و مرحله زیرسازی و ابنیه فنی پروژه متروی اصفهان- بهارستان شامل دو قطعه الف و ب از صفه تا راه آهن و راه آهن تا بهارستان به موازات جاده اصفهان- شیراز است که از ایستگاه شهر بهارستان به خط یک متروی کلان شهر اصفهان متصل خواهد شد، درحال اجرا است.

  • 95 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی متروی بهارستان

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: از ابتدای شروع طرح متروی اصفهان- بهارستان حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده که در بخش زیرسازی تا کنون پیشرفت 95 درصدی و در قسمت روسازی پیشرفت 25 درصدی داشته ایم.

او ادامه داد: افق جمعیتی شهر بهارستان بالغ بر نیم میلیون نفر درنظر گرفته شده است و متروی بهارستان - اصفهان با طول 14.7 کیلومتر بخش عمده ای از جابجایی جمعیتی را بر عهده خواهد گرفت. 9.5 کیلومتر از این خط بصورت زیرزمینی و 4.6 کیلومتر آن به شکل روزمینی خواهد بود و سه ایستگاه صفه، سپاهانشهر و بهارستان در جهت آن جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اضافه نمود: تامین برق بالاسری، تهویه ایستگاه ها و خاکبرداری، از طرح هایی است که هم اکنون در اجراست بطوریکه تامین برق در مرحله انتخاب مشاور و خاکبرداری ایستگاه ها در حال انجام است و تلاش می شود تا تکمیل متروی بهارستان در سال 1400 به بهره برداری برسد.

  • ریل ملی برای اولین بار در متروی بهارستان

وزیر راه و شهرسازی در سفر شهریورماه خود به اصفهان و در بازدید از طرح نیم تمام قطار شهری بهارستان اصفهان گفت: وزارت راه و شهرسازی ریل های مورد نیاز برای اجرای طرح های خود را بصورت انبوه از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است.

اسلامی اضافه نمود: ذوب آهن طرح تحقیقات ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور را از 20 سال گذشته شروع کرده است و در زمان حاضر هم برای متروی بهارستان نیز اعلام آمادگی کرده و قرارداد میان شرکت شهرهای جدید و این شرکت بسته شده است که به محض آمادگی و تحویل ریل ها در متروی بهارستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همه ریل های مورد استفاده در مترو اصفهان از ذوب آهن اصفهان تامین می شود ادامه داد: سه نوع ریل برای قطارهای شهری (مترو)، شریان اصلی حمل بار و مسافر و قطارهای پرسرعت در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و محموله ای که روز گذشته از ذوب آهن برای اجرای پروژه بستان آباد تبریز تحویل گرفتیم نیز از نوع ریل پرسرعت بود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان هم در این باره گفت: ریل s49 برای اولین بار در خاورمیانه به همت شرکت ذوب آهن برای متروی اصفهان تولید شد و هم اکنون بیش از 600 تن از این ریل اماده بارگیری و استفاده در این طرح می باشد.

احمدی شرح داد: برای تامین پابند متروی بهارستان (قسمتی که ریل روی ان سوار می شود) هم دو کشور فرانسه و اتریش مذاکره کردیم و تاکنون پابند را از خارج تهیه می کردیم که خوشبختانه اخیرا شرکتی در اراک برای تولید آن اعلام امادگی کرده و امیدواریم بتوانیم ادامه پابند مترو را از تولید ملی استفاده کنیم.

  • صفر تا صد عملیات اجرایی به همت شرکت عمران انجام می شود

احمدی گفت: متروی بهارستان بخشی از عملیات خط یک قطار شهری اصفهان است که از ایستگاه گلستان شروع شده و به بهارستان ختم می شود و طول آن در مجموع 36 کیلومتر است و حدودا 15 کیلومتر انتهایی به متروی بهارستان مربوط می شود، نکته مهم در این طرح اینجاست که در این جهت تغییر ناوگان نداریم و مسافران بدون جابجایی قطار و به طور یکسره می توانند این جهت را طی کنند.

او تأکید کرد: 10 کیلومتر از جهت قطار شهری بهارستان به صورت احداث تونل و 5 کیلومتر روی زمین است و در مجموع 40 درصد از اعتبارات این طرح از محل منابع دولتی و 60 درصد از منابع داخلی شرکت عمران بهارستان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اضافه نمود: به دلیل کمبود اعتبارهای شهرداری اصفهان، صفر تاصد عملیات و تامین اعتبار قطار شهری اصفهان بهارستان به سازمان عمران سپرده شده است و هم اکنون رام یک قطار شهری را هم خریداری کرده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 455

به "متروسواری بهارستانی ها از 1400" امتیاز دهید

1 کاربر به "متروسواری بهارستانی ها از 1400" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروسواری بهارستانی ها از 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید