مرتضایی: توزیع کتاب های درسی تا 15 شهریور ادامه دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از توزیع کتب درسی برای دانش آموزان متوسطه تا 15 شهریور اطلاع داد.

مرتضایی: توزیع کتاب های درسی تا 15 شهریور ادامه دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی در مصاحبه شبکه خبر گفت: توزیع کتاب درسی شروع شده و بعد از توزیع در مرحله استانی، توزیع کتاب درسی از منطقه به مدرسه می رسد که در حال حاضر در این مرحله است. توزیع کتب درسی برای دانش آموزان متوسطه تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت. اکثریت دانش آموزان در سامانه ثبت سفارش کتاب درسی، سفارشات خود را انجام داده اند، اما یک میلیون دانش آموز دیگر باقی مانده اند.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه ثبت نام کتب درسی در همه پایه ها تا 10 شهریور مدت تمدید شده، دانش آموزان باید کوشش نمایند تا در مدت به جامانده نسبت به ثبت نام کتاب های خود اقدام نمایند. سال جاری همه دانش آموزان از مدرسه کتاب را دریافت می نماید و هیچ منبعی دیگری برای تحویل کتاب درسی وجود ندارد.

مرتضایی ادامه داد: در بعضی استان ها مثل خراسان رضوی، فارس، خوزستان، کرمان و… به خاطر شرایط کرونایی دانش آموزان نتوانستند برای دریافت کتاب درسی ثبت نام نمایند. اغلب دانش آموزانی که برای کتاب درسی ثبت نام نکردند، یا دانش آموزان پایه اول هستند که هنوز سنجش آن ها به نتیجه نرسیده، یا دانش آموزان پایه هفتم که نتیجه آزمون سمپاد آن ها نیامده و یا دانش آموزان پایه دهم که باید سال جاری انتخاب رشته نمایند.

وی گفت: دانش آموزان توجه داشته باشند که تا 10 شهریور ثبت نام را انجام دهند. در این میان ممکن است دانش آموزان به خاطر تغییر محل زندگی، تغیر محل تحصیل یا تغییر رشته احتیاج داشته باشند که اصلاح سفارش انجام دهند که باید نسبت به درج آن در سامانه دقت داشته باشند. برای سال تحصیلی جاری تعداد 140 میلیون نسخه کتاب در همه دوره ها با 992 عنوان درسی چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1105

به "مرتضایی: توزیع کتاب های درسی تا 15 شهریور ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتضایی: توزیع کتاب های درسی تا 15 شهریور ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید