مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

به گزارش مجله 90 جعبه، با استفاده از سنگ تراورتن در راه پله، یک منزل با طراحی ساده به یک بنای مجلل تبدیل می گردد. از طرفی نمای خارجی، پیشخوان (مثل اپن آشپزخانه)، کف و دیوار را نیز می توان با این سنگ ارزنده مزین نمود. به دلیل استحکام بالای تراورتن و البته رنگ بندی های متنوع، می توان راه پله را با الگوهای بی شماری طراحی کرد.

مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

پاسخ: سنگ های تراورتن دارای ماهیت سخت و در عین حال شکل پذیری بالایی در برش کاری می باشد. علت وجود حفره های کوچک در سطح سنگ های تراورتن به هیچ عنوان از ضعف سنگ تراورتن نیست و در واقع ماهیت مواد تشکیل دهنده این سنگ های تراورتن به این گونه است. البته وجود حفره های بزرگ که توام با ترک هستند در هنگام برش از نقاط ضعف سنگ تراورتن (مزایا و معایب سنگ تراورتن چیست) حساب می شود و اصطلاحا می تواند دلیل بر کیفیت پایین سنگ تراورتن ارزان قیمت باشد.

تراورتن یک سنگ متخلخل است؛ این بدین معناست که حفره های بسیار ریزی در بافت این سنگ یافت می گردد. جدای از حفره های ریز، وجود الگوهای متفاوت و رنگ بندی های زیبا از دیگر ویژگی های تراورتن به شمار می رود. بازه رنگ تراورتن از سفید عاجی گرفته تا طلایی و حتی قهوه ای را شامل می گردد. این رنگ ها در اثر وجود آهن و مواد آلی در پوسته زمین به وجود می آیند. امروزه در بخش های مختلفی از منزل همچون دیوار، کف ساختمان و بخش هایی از حمام و آشپزخانه از تراورتن استفاده می گردد.

منبع مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1752

به "مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید