مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

به گزارش مجله 90 جعبه، جرج پنجم، پادشاه پرتغال عهد نموده بود که اگر همسرش فرزندی را به جهان بیاورد یک مجموعه فوق العاده زیبا را به سبک باروک و نئوکلاسیک خواهد ساخت، که خوشبختانه این رخ داد و ساخت هفتمین مورد از معروف ترین کتابخانه های جهان در سال 1730 کامل شد. معمار بنا Manuel Caetano de Sousa بوده است. جالب است بدانید که برای حفاظت از کتاب های آن از عنکبوت استفاده می گردد که شب ها سایر حشرات را بخورند و به آن ها آسیبی نرسانند.

مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

ساختمانی کاملا منظم و خط کشی شده که هر دیوار خارجی 45 متری مربع اش به 9 قسمت تقسیم شده است. زیبایی طراحی این سازه در آن است که در عین سادگی زیبایی و جذابیت های خاص خود را دارد. جالب است بدانید که 137 میلیون اثر مختلف شامل کتاب ها، انواع سی دی و فیلم آموزشی صوتی و تصویری و …. نگهداری می گردد. برای ترغیب بیشتر نوجوانان عضویت افراد زیر 18 سال در کتابخانه کاملا رایگان است.

در خاتمه ضروری است بگوییم هر فردی سلیقه متفاوتی دارد و ممکن است در منابع متفاوت فهرستی دیگر از معروف ترین کتابخانه های جهان ببینید و البته برای علاقه مندان به مطالعه زیبایی و شهرت کتابخانه ها اهمیتی ندارد و محتوای آن چه می خوانند و بر دانششان می افزاید از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

و اما شماره یک معروف ترین کتابخانه های جهان در کشور اتریش قرار گرفته است. مجموعه سال 1776 میلادی در سمت جنوب شرقی روخانه Enns ساخته شده و زیبایی معماری آن را خیره نماینده توصیف می نمایند. در آن بیش از 200 هزار جلد کتاب، 70 هزار کتاب تعمیر شده و بیش از هزار نسخه دست نویس نگهداری می شوند که می توانید در آن ها سیر پیشرفت و تکامل ادبیات را آنالیز کنید. این جا کتابخانه ای متعلق به صومعه است و با این هدف ساخته شده بود که کتاب ها را به خودشان به اتاق هایشان می برند تا همان جا مطالعه نمایند و در واقع تنها محلی برای نگهداری کتاب ها است.

منبع مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1826

به "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 مورد از معروف ترین کتابخانه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید