نرم افزار های پیشرفته دانش بنیان به کمک صنایع آمدند

به گزارش مجله 90 جعبه، یک شرکت دانش بنیان پیروز شد با انجام تست های غیر مخرب پیشرفته از یک زیان 400 میلیون دلاری پیشگیری کند.

نرم افزار های پیشرفته دانش بنیان به کمک صنایع آمدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید علی ابراهیمیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان، گفت: در صنایع مختلف به ویژه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات و قطعات حساسی وجود دارد که خروج آن ها از خط تولید می تواند خسارت مالی قابل توجهی به بار آورد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان، در ادامه اضافه نمود: بنابراین برای تست این قطعات و اطمینان از کارکرد صحیح آن ها نمی توان آن ها را از خط خارج کرد یا آزمون های تخریبی روی آن ها انجام داد. به این دلیل، این شرکت خدمات پیشرفته تست های غیر مخرب را به این نهاد های صنعتی ارائه می کند.

این فعال دانش بنیان با اشاره به مزیت های این روش، گفت: در این روش، با استفاده از نرم افزار، تجهیزات پیشرفته بدون آنکه از خط تولید خارج شود یا از روش های تخریبی استفاده شود، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند. پس از این بررسی در صورت وجود عیب یا مسئله ای، می توان آن را به مدیران واحد اطلاع داد یا گزارش سلامتی کامل قطعه عرضه می شود.

وی اضافه نمود: پپبش از این، شرکت های خارجی این خدمت را با هزینه قابل توجه در کشور انجام می دادند. اما پس از تحریم ها، فعالان جوان دانش بنیان همت و این خدمت را بومی سازی کردند. در حال حاضر نرم افزار ارائه شده از سوی شرکت ما برای انجام تست های غیر مخرب پیشرفته با یک دهم قیمت نمونه خارجی ارائه می شود.

ابراهیمیان ضمن توضیح برخی پروژه های انجام گرفته توسط این شرکت، گفت: این مجموعه در بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی و پتروشیمی، خدمات ارائه کرده است. در یکی از شرکت های پتروشیمی توانستیم از یک ضرر 400 میلیون دلاری جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان، همچنین بیان نمود: مدیرعامل این شرکت پتروشیمی نگران بود که خط متانول، دچار آسیب دیدگی باشد، ما برای یک سال سرویس مونیتورینگ را در این مجموعه انجام دادیم و تا راه اندازی خط جدید، خیال آن مجموعه از بابت کارکرد خط قدیمی، آسوده شد. این مسئله جلوی توقف تولید و زیان 400 میلیون دلاری را گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1513

به "نرم افزار های پیشرفته دانش بنیان به کمک صنایع آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار های پیشرفته دانش بنیان به کمک صنایع آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید