نگران افزایش بستری های کرونا در روزهای آینده هستیم

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید نمود: هر چند تعداد فوتی ها و بستری های بیماری کاهش یافته است، اما با توجه به افزایش موارد مثبت، نگران افزایش بستری های کرونا در روزهای آینده هستیم.

نگران افزایش بستری های کرونا در روزهای آینده هستیم

عباسعلی درستی در گفت وگوی تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: هر روز حدود 100 مورد کرونا مثبت در استان داریم و ممکن است تعداد بستری ها و بیماران از ظرفیت سیستم بهداشت و درمان فراتر باشد و منجر به فاجعه در استانمان گردد.

وی تاکید نمود: باید بپذیریم که کرونا شوخی بردار نیست و اگر هوشمندانه عمل نکنیم، بیماری با سرعت بیشتری منتشر می شود.

به گزارش خبرنگاران، وی گفت: کرونا در کشور ما هم مانند دیگر کشورها هنوز تمام نشده است و ادامه دارد و اگر مردم پروتکلهای بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت ننمایند، بیماری دوباره گسترش پیدا خواهد نمود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: بیشتر مردم در آذربایجان شرقی به هشدارها توجه نموده و موارد مورد تاکید را رعایت می نمایند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در جمع ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی دهند.

وی اعلام کرد: در بعضی موارد مانند مراجعه به نانوایی ها، فروشگاه ها و جاهای دیگر اصول بهداشتی و فاصله مورد تاکید از سوی مردم رعایت نشده و از ماسک استفاده نمی نمایند.

وی، افزایش گردشگران را از دیگر علل احتمالی افزایش آمار مبتلایان به کرونا مطرح نمود و گفت: با توجه به طولانی بودن زمان شیوع کرونا نمی توان فعالیت های اجتماعی را تعطیل کرد، از این رو برای ادامه فعالیت ها باید اصول بهداشتی را رعایت و هوشمندانه عمل کنیم و از شستن دست هایمان خسته نشویم.

درستی در ادامه با اشاره به بازگشت ساعات کار ادارات به حالت عادی، اظهار کرد: هم کارمندان و هم مراجعان همگی به موظف به استفاده از ماسک هستند.

وی در پایان تاکید نمود: آبدارخانه ادارات تعطیل هستند و مدیران هم باید در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 951

به "نگران افزایش بستری های کرونا در روزهای آینده هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران افزایش بستری های کرونا در روزهای آینده هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید