هزینه تست کرونا چقدر است؟

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، برای تشخیص ابتلا به کرونا، سه دسته تست انجام می گردد. تست خون، تست سوآپ (خلط) و اسکن. اما هزینه هر کدام از این تست ها چقدر است؟

هزینه تست کرونا چقدر است؟

آزمایش خون

(آنتی بادی کرونا یا آزمایش سرولوژی): در این شیوه با دریافت مقداری از خون فرد بیمار، وجود بعضی از آنتی بادی ها در خون تعیین می گردد. هزینه این تست در بیمارستان و مراکز خصوصی حدود 190 تا 200 هزار تومان است.

اما در بیمارستان دولتی، هزینه این تست کمتر است. هزینه این تست در مراکز دولتی با استفاده از دفترچه بیمه حدود 30 تا 40 هزار تومان و بدون دفترچه، حدود 90 هزار تومان است. اما از این تست کمتر استفاده می گردد چون دقیق نیست.

تست سوآپ

(تست مخاط حلق و بینی یا پی سی آر): در این شیوه با استفاده از مخاط حلق و بینی وجود ویروس در فرد را آنالیز می نمایند. این مطمئن ترین و البته گران ترین تشخیص کروناست.

هزینه انجام تست خلط بینی یا همان سوآپ در بیمارستان و مراکز خصوصی بین 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. در بعضی از مراکز خصوصی رقم ها کمتر و بین 700 تا 800 هزار تومان است و در بعضی دیگر 500 تا 550 هزار تومان.

اما در مراکز خصوصی، 500 هزار تومان، کمترین هزینه ای است که برای تست سوآپ یا همان تست دردناک خلط بینی باید پرداخت.

البته گفته می گردد آزمایشگاه ها در قبال دریافت هزینه بیشتری، تست سوآپ را در منزل هم انجام می دهند. این راهی است برای عدم مراجعه فرد به مراکز آلوده درمانی.

نکته قابل ذکر اینکه بیمه های تکمیلی هزینه تست کرونا را بر عهده نمی گیرند و این تست شامل بیمه تکمیلی نمی گردد.

در بیمارستان دولتی، هزینه تست سوآپ کرونا کمتر است. به گزارش خبرنگاران، تست سوآپ در بیمارستان دولتی برای دارندگان بیمه پایه، 60 تا 70 هزار تومان است. اما اگر فرد مشکوک به کرونا بیمه پایه نداشته باشد، برای انجام تست سوآپ آزاد در بیمارستان دولتی باید بین 270 تا 370 هزار تومان بپردازد.

اما جز این، در بعضی از موارد ابتلا به کرونا را به وسیله اسکن آنالیز می نمایند. هزینه سی تی در بیمارستان خصوصی متفاوت است. عددی حدود 500 تا 600 هزار تومان. اگرچه بعضی از مراکز هم 300 هزار تومان برای اسکن دریافت می نمایند.

هزینه تست کرونا به روایت وزارت بهداشت

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت هم اعدادی را در خصوص تست کرونا عنوان نموده. سمیعی گفته: هزینه آزمایش های سرولوژی حدودا بین 29 تا 30 هزار تومان است. در حالی که گاهی شنیده می گردد این هزینه به بیش از 100 هزار تومان رسیده است.

همچنین در خصوص تست تشخیصی مولکولی نیز هزینه ها در بخش خصوصی 586 هزار و 500 تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام گردد به شکل رایگان خواهد بود.

هزینه تست کرونا در جهان

به گفته سخنگوی انجمن پزشکان بیمه قانونی در آلمان، افراد در آلمان در صورت داشتن بیمه دولتی، باید 60 یورو برای تست کرونا بپردازند. این هزینه برای بیمارانی که بیمه خصوصی دارند، حدود 250 یورو است.

به گزارش ایرنا، هزینه تست کرونا در چین کمتر از 17 دلار است و بیمه ها همه هزینه ها را پرداخت می نمایند. اما در آمریکا، فرد بیمه شده باید برای این تست 1400 دلار بپردازد که البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به 3270 دلار افزایش می یابد.

آنچه در این گزارش آمده، تنها هزینه انجام تست کروناست. اما اگر فردی به کرونا مبتلا گردد، باید هزینه بالایی برای بستری، درمان و دارو بپردازد. برای اطلاع از هزینه های درمان کرونا در بیمارستان دولتی و خصوصی، گزارش زیر را بخوانید:

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1034

به "هزینه تست کرونا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تست کرونا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید