هشدار رئیس جمهور ارمنستان درباره تبدیل حوزه قفقاز به سوریه دیگر

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس جمهور ارمنستان در سخنانی ضمن اعلام آمادگی ایروان برای پذیرش میانجیگری روسیه، در مورد بروز شرایطی همجون سوریه در منطقه قفقاز هشدار داد.

هشدار رئیس جمهور ارمنستان درباره تبدیل حوزه قفقاز به سوریه دیگر

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آرمن سارگسیان رئیس جمهور ارمنستان در مصاحبه با شبکه الجزیره، گفت که ایروان به دنبال تشدید درگیری نیست و حاضر است میانجیگری روسیه را بپذیرد.

او مدعی شد که در قره باغ یک پاکسازی نژادی در حال وقوع است و ارمنستان اجازه این کار را برای بار دوم نمی دهد. اشاره سارگسیان به کشتار ارمنی ها در دوره امپراتوری عثمانی است.

سارگسیان در ادامه ترکیه را به دخالت مستقیم در جنگ به نفع جمهوری آذربایجان با استفاده از جنگنده و پهپاد های خود متهم کرد و در مورد سوریه ای شدن منطقه قفقاز هشدار داد.

رئیس جمهور ارمنستان سپس مدعی شد که بعضی از ارمنی های خارج از این کشور، برای حضور در جنگ اعلام آمادگی نموده اند و این حق هر ارمنی است که در کنار ارتش ارمنستان بجنگد. او این موضوع را طبیعی دانست.

هشدار سارگسیان در مورد سوریه ای شدن قفقاز جنوبی (قفقاز جنوبی شامل کشور های گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بخش هایی از شمال غرب ایران و شمال شرق ترکیه می گردد) در حالی است که پیش از این نیز، دولت ارمنستان مدعی اعزام تروریست های سوری از سوی ترکیه به جمهوری آذربایجان شده بود. دولت های فرانسه و روسیه نیز این ادعا را تکرار نموده اند.

دولت باکو حضور ترویست های سوری در جمهوری آذربایجان را تکذیب نموده است.

دور جدید درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد یکشنبه (ششم مهر ماه) شروع شد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1079

به "هشدار رئیس جمهور ارمنستان درباره تبدیل حوزه قفقاز به سوریه دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور ارمنستان درباره تبدیل حوزه قفقاز به سوریه دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید