واکنش انصارالله به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس هیأت مذاکره کننده یمن از کشورهایی که در جهت توقف فروش سلاح به رژیم آل سعود گام بر می دارند قدردانی کرد.

واکنش انصارالله به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی

به نقل از الجهته، محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده یمن از کشورهایی که فروش سلاح به رژیم آل سعود را متوقف کرده اند قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: ما از کشورهایی که گام هایی در جهت توقف فروش سلاح به رژیم کودک کش سعودی اتخاذ کرده اند قدردانی می کنیم. عبدالسلام از دیگر کشورهای جهان خواست در این جهت حرکت کنند.

وی گفت: این کشورها برای آنکه نشان دهند دست کم یک موضع گیری انسانی در برابر تجاوز وحشیانه عربستان به یمن اتخاذ کرده اند باید در این جهت گام بردارند.

روز گذشته عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان از آلمان به دلیل ممانعت از فروش سلاح به ریاض انتقاد کرد. وی مدعی شده بود که عربستان نیازی به سلاح های آلمان ندارد.

عربستان به دلیل جنگ یمن و تشکیل ائتلاف برای مقابله با جنبش انصارالله و مردم یمن با نقدها بین المللی روبرو شده است، زیرا طبق گزارش سازمان ملل متحد این جنگ بزرگترین فاجعه انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.

ممنوعیت فروش اسلحه به عربستان از سوی آلمان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول در تاریخ 2 اکتبر 2018 اعمال شد و این تصمیم به طور دوره ای در حال تمدید است. پیش از آن آلمان با عربستان فعالیت تجاری فعالی داشت و صادرات آن به ریاض در سال 2017 به 254 میلیون یورو (300 میلیون دلار) افزایش یافته بود.

صادرات سلاح های آلمانی به عربستان به دلیل شرایط حقوق بشر در این کشور نفت خیز، موضوعی بسیار بحث برانگیز در سیاست داخلی آلمان بوده است.

دولت آلمان اوایل فروردین امسال ممنوعیت فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان را برای 9 ماه دیگر تمدید کرد. برلین پیش از این نیز 2 بار در ماه های فروردین و مهر سال گذشته (98) توقف صادرات سلاح به عربستان را تمدید کرده بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1237

به "واکنش انصارالله به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید