وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران آنلاین:وزارت دفاع ترکیه صبح چهارشنبه اول آبان علام کرد که در این مرحله هیچ نیازی به انجام عملیات جدید در شمال سوریه نیست.

وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

وزارت دفاع ترکیه اضافه کرد، واشنگتن به آنکارا اطلاع داده که خروج شبه نظامیان کرد از منطقه امن در شمال سوریه تکمیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، به دنبال توافقی که میان ترکیه و روسیه در سوچی درباره سوریه حاصل شد، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه ای بیان کرد: در این مرحله جز منطقه عملیات چشمه صلح، هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست. به این ترتیب در خارج از منطقه عملیات کنونی عملیات دیگری انجام نمی گردد.

به موجب این بیانیه که توضیحاتی در مورد آخرین تحولات مربوط به عملیات ترکیه در شمال سوریه موسوم به چشمه صلح ارائه شده، آمریکا در انتها مهلت 120 ساعته، عقب نشینی کامل نیروهای دموکراتیک سوریه منطقه امن در شمال شرق سوریه را به اطلاع آنکارا رسانده است.

در ادامه این بیانیه ضمن یادآوری توافق آنکارا-واشنگتن در 17 اکتبر مبنی بر لزوم خروج نیروهای کرد طی 120 ساعت از منطقه امن، تاکید شده است: ترکیه در مورد تحقق این توافق حساسیت لازم را تاکنون نشان داده است. هرگز اجازه نخواهیم داد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی کشورمان تشکیل گردد، با قاطعیت به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: در چاچوب توافق میان روسای جمهوری ترکیه و روسیه در سوچی در 22 اکتبر، کار مشترک با روسیه از چهارشنبه 23 اکتبر آغاز می گردد. بنابراین، با ایجاد یک کریدور صلح در منطقه، برادران آواره سوری ما قادر خواهند بود به طور داوطلبانه و با اطمینان به خانه ها و سرزمین های خود بازگردند.

این وزارتخانه تاکید نمود، از امروز کوشش مشترک برای توافقات سوچی که بین اردوغان و ولادیمیر پوتین حاصل شده آغاز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 382

به "وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید