وزارت دفاع عراق همکاری با آمریکا در حمله به سوریه را قویا رد کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، وزارت دفاع عراق امروز پنجشنبه بیانیه ای را در خصوص اظهارات اخیر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا صادر کرد.

وزارت دفاع عراق همکاری با آمریکا در حمله به سوریه را قویا رد کرد

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع عراق در بیانیه خود آورده است که اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص تبادل اطلاعاتی میان بغداد و واشنگتن پیش از هدف قرار دادن مناطقی در اراضی سوریه تعجب برانگیز است.

این وزارتخانه در بیانیه مذکور یادآور شده است: ما هرگونه تبادل اطلاعاتی با ایالات متحده آمریکا پیش از حمله این کشور به خاک سوریه را رد می کنیم. همکاری ما با ائتلاف آمریکایی منحصر به عملیات هایی است که در داخل خاک عراق انجام می شود.

پیشتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی مدعی شده بود که پیش از حمله هوایی این کشور به خاک سوریه، واشنگتن با وزارت دفاع عراق همکاری اطلاعاتی داشته است. ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. مقامات روسیه امروز جمعه حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل در میان است.

به گفته معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل، سوریه از هر لحاظ حق دارد بررسی این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند؛ زیرا این رویداد خطرناک بوده و می تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1433

به "وزارت دفاع عراق همکاری با آمریکا در حمله به سوریه را قویا رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع عراق همکاری با آمریکا در حمله به سوریه را قویا رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید