وزارت نیرو ، صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، کاهش خاموشی ها را در پی دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان با اشاره به خاموشی های اخیر گفت: برق مصرفی در استان بیش از حد مجاز است و اگر مردم فقط 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی نمایند ما هیچ خاموشی در استان نخواهیم داشت.

وزارت نیرو ، صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، کاهش خاموشی ها را در پی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، فریدون خودنیا در حاشیه برگزاری طرح شمیم خدمت که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار گردید، گفت: با توجه به خشکسالی، کاهش فراوری برق نیروگاه های برق آبی، افزایش گرما و در نتیجه افزایش مصرف، مقدار و فراوری برق جوابگوی مصرف برق کل کشور نیست، لذا شرکت مدیریت شبکه برق ایران بر اساس تعداد مشترکان هر شرکت توزیع، نسبت به سهمیه بندی فراوری نیروگاه ها اقدام نموده و سهم هر شرکت توزیع را هر روز اعلام می نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان اعلام کرد: شرکت های توزیع حداکثر مصرفی که می تواند داشته باشد همین پیک اعلامی است و شرکت های توزیع که پیک مصرف آنها بیش از سهمیه اعلام شده، مجبور می شوند به مقدار کسری بار نسبت به قطع برق مشترکان اقدام نمایند.

خودنیا توضیح داد: این سهمیه های اعلامی معمولا کمتر از برق مصرفی در استان است که در شرکت توزیع برق با کار کارشناسی سعی می گردد که این خاموشی ها به صورت عادلانه در شهرستان های استان و منطقه ها مختلف اعمال گردد.

وی با اشاره به اینکه باید در مورد اعمال خاموشی نهایت دقت صورت گیرد، گفت: منطقه ها حساسی در استان از جمله بیمارستان ها نباید دچار خاموشی شوند که با توجه به شرایط کرونایی موجود نباید دچار قطع برق شوند و برنامه ریزی در این شرایط کار را سخت تر نموده ولی خوشبختانه تا کنون این مهم محقق نشده است.

خودنیا ابراز داشت: در پیک بار 1400 با توجه به شرایط سخت تامین برق در شرکت توزیع برق استان لرستان اقدامات گسترده ای از جمله تبلیغات گسترده در مورد مدیریت مصرف، عقد تفاهمنامه همکاری با مشترکان صنعتی و کشاورزی، کشف و ضبط ماینرهای غیرمجاز به صورت جهادی و … اجرا شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مشترکان که همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، گفت: هم استانی های گرامی می توانند با رعایت موارد ذیل اعم از خاموش کردن لامپ های اضافه، تنظیم کولر های گازی روی دمای 26 درجه، کولرهای آبی روی دور کند، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در طول روز و استفاده از آنها در ابتدای صبح و یا اواخر شب، عدم استفاده از چند وسیله برقی به صورت همزمان و جدا کردن وسایل برقی که مورد استفاده قرار نمی گیرد از پریز برق، شرکت توزیع برق استان لرستان را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1698

به "وزارت نیرو ، صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، کاهش خاموشی ها را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو ، صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، کاهش خاموشی ها را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید