وزیر اقتصاد آلمان: تکمیل نورد اسریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد

به گزارش مجله 90 جعبه، وزیر اقتصاد آلمان امروز شرح داد: تکمیل پروژه نورد استریم 2 به موضوع آلکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه ربطی ندارد.

وزیر اقتصاد آلمان: تکمیل نورد اسریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از وبگاه شبکه تلویزیونی دویچه وله، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان امروز یکشنبه گفت که ماجرای آلکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه ارتباطی با پروژه نورد استریم 2 ندارد.

وزیر اقتصاد آلمان در این خصوص گفت: روابط و پروژه های تجاری میان دو کشور دهه هاست که برقرار است؛ این یک موضوع است و موارد مرتبط به حقوق بشر مسأله دیگری به شمار می رود.

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه اضافه نمود که پیمانکاران باید ساخت این پروژه را به دنبال کنند.

این در حالیست که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان جمعه گذشته در واکنش به تصویب لایحه ای برای وضع تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2، تهدیدهای واشنگتن در این باره را به شدت رد کرد.

با این حال، صدراعظم آلمان اطمینان خاطر داد که اختلاف نظر میان آلمان و ایالات متحده آنطور که به نظر می رسد، عمیق نیست و قول داد که برای این اختلاف نظر، یک راه چاره می یابد.

مرکل در ادامه اضافه نمود که پروژه نورد استریم 2 یک پروژه بحث انگیز است که اتحادیه اروپا فعالانه در مورد آن بحث و گفتگو می کند. وی اظهار داشت که احداث این خط لوله و همچنین تحریم های آمریکا علیه آن در دستور کار گفتگوها با دولت جدید آمریکا واقع شده است.

گفتنی است که چندی پیش مجری پروژه خط لوله نورد استریم 2 گفت که کِشتی روسی فورچونا که در نصب خط لوله نورد استریم 2 فعالیت دارد، فعالیت خود در آب های دانمارک را آغاز کرده است.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه این کشتی روسی و مالک آن، شرکت کی وی تی- روس وضع کرد. این تحریم ها همچنین شامل یک نفتکش روسی موسوم به ماکسیم گورکی و یک نفتکش همراه به نام سییِرا شد.

علاوه بر ایالات متحده که در تلاش برای افزایش صادرات گاز مایع خود به اتحادیه اروپاست، اوکراین و شماری دیگر از کشورهای اروپایی به شدت با این پروژه مخالفند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1392

به "وزیر اقتصاد آلمان: تکمیل نورد اسریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد آلمان: تکمیل نورد اسریم 2 به موضوع ناوالنی ربطی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید