مجلس آلمان خواهان تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان شد

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان تاکید نمود تا زمانی که عربستان سعودی به جنگ ویرانگر علیه یمن ادامه می دهد، نباید به این کشور تسلیحات صادر گردد.

مجلس آلمان خواهان تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان شد

با تور ارزان به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان در مصاحبه با یک رسانه آلمانی خواهان تمدید فرایند توقف ارسال تسلیحات به عربستان سعودی شد.

روتگن که نامزد ریاست حزب دموکرات مسیحی و صدر اعظمی آلمان هم هست گفت: تا زمانی که عربستان سعودی در جنگ ویرانگر در یمن مشارکت می نماید ارسال تسلیحات به ریاض نباید مطرح گردد.

وی اضافه کرد: از این رو من موافق تمدید ممنوعیت ارسال تسلیحات به این کشور هستم.

حزب چپ و حزب سبز آلمان هم مخالف لغو ممنوعیت تسلیحات برای آلمان هستند.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان لغو توقف صادرات تسلیحات آلمان به کشورش شده بود.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در ماه مارس سال 2018 در قرارداد ائتلافی درباره توقف صادرات تسلیحات برای کشورهایی که مستقیماً در جنگ یمن مشارکت می نمایند به توافق رسیدند. البته همچنان درهای پشتی برای ارسال تسلیحات به عربستان وجود داشت.

اما حدود 6 ماه بعد از این توافق ائتلافی و با توجه به دست داشتن عربستان سعودی در قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود، جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه، توقف کامل صادرات تسلیحات به عربستان سعودی در دستور کار دولت آلمان نهاده شد و این تصمیم دولت آلمان تا به حال دو بار و اخیرا تا 31 ماه مارس سال 2020 تمدید شده است. دولت آلمان باید در هفته های آینده درباره تمدید و یا لغو این تصمیم علیه عربستان تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 698

به "مجلس آلمان خواهان تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس آلمان خواهان تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید