پروژه نیلوفری جای خط آهن می روید

به گزارش مجله 90 جعبه، اقدامات اجرایی پروژه خط آهن تهران ـ تبریز (راستا نیلوفری) به زودی آغاز می شود.

پروژه نیلوفری جای خط آهن می روید

شهردار منطقه17 با اعلام این خبر گفت: پروژه نیلوفری که در سال1383 مصوب شده، به دلیل همکاری نکردن شرکت راه آهن تا به امروز بلاتکلیف مانده بود. با پیگیری ها و مکاتبه های اجرا شده، این پروژه از بلاتکلیفی خارج و در روزهای اخیر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

محمود کلهری درباره نخستین مرحله اجرای طرح توضیح داد: در گام اول 4نقطه اولویت دار به طول 250متر و مساحت 30هزارمترمربع برای عملیات اجرایی انتخاب شده است. نقشه های اجرایی و اسناد مناقصه این محل تهیه و عملیات های اجرایی محور نیلوفری از آنجا آغاز می شود.

وی دلیل توقف در اجرای این پروژه را نبود تفاهم میان شرکت راه آهن و شهرداری تهران درباره چگونگی استفاده از زمین های آزاد شده طرح زیرزمینی کردن خط راه آهن تهران ـ تبریز بیان کرد و اضافه نمود: در یک ماه گذشته بیش از 20جلسه کارشناسی با شرکت راه آهن برگزار و در نهایت برای اجرای طرح نیلوفری توافق حاصل شد.

به گفته کلهری، در پروژه راستا نیلوفری فضای سبز پیوسته ای ایجاد و ساخت مکان های فرهنگی مانند کتابخانه و مراکز ورزشی پیش بینی شده است. راستا پیاده روی و دوچرخه سواری، 2ایستگاه مترو و 2هزار پارکینگ از امکانات دیگری است که با اجرای طرح نیلوفری در مناطق17 و18 ایجاد می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1009

به "پروژه نیلوفری جای خط آهن می روید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه نیلوفری جای خط آهن می روید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید