پلوسی: ترامپ با مکزیک مانند یک دشمن رفتار می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرز رفتار دونالد ترامپ با مکزیک به شدت انتقاد نموده است.

پلوسی: ترامپ با مکزیک مانند یک دشمن رفتار می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا تعرفه های تجاری سنگینی را علیه مکزیک آن هم به خاطر سیاست های مهاجرتی اعمال کند، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر این باور است که ترامپ با مکزیک مانند یک دشمن رفتار می نماید.

پلوسی در ادامه گفت: ترامپ تنها به خاطر یک دلیل سیاسی ساده این رویکرد و سیاست سختگیرانه را در قبال مکزیک دنبال می نماید . رئیس جمهور آمریکا در واقع میخواهد افکار عمومی رای دهندگان آمریکایی را از نتایج گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی منحرف کند.

ترامپ هفته گذشته تهدید نموده است که تعرفه های جدیدی را علیه کلیه واردات مکزیک اعمال خواهد نمود، مگر اینکه دولت مکزیک سیاست های سختگیرانه تری را در قبال مهاجران غیرقانونی اعمال کند و مانع از نزدیک شدن آنها به مرز ایالات متحده گردد.

این تعرفه ها در ابتد 5 درصد خواهد بود ولی به تدریج تا 25 درصد افزایش خواهد یافت. تهدیدات ترامپ با نقدها شدیدی از سوی هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات روبرو شده است.

این در شرایطی است که پالایشگاه های آمریکا نیز به دولت ترامپ هشدار داده اند که تعرفه های مکزیک می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت سوخت گردد.

منابع مطلع اعلام کردند: در شرایطی که فصل سفرهای تابستانی در آمریکا نزدیک است و تقاضای سوخت به شدت افزایش خواهد یافت، پالایشگاه های آمریکایی به دولت ترامپ هشدار داده اند که اعمال تعرفه علیه واردات مکزیک می تواند به یک چالش بزرگ تبدیل گردد و قیمت سوخت در بازار آمریکا را به شدت افزایش دهد.

آمریکا روزانه 650 هزار بشکه نفت خام از مکزیک وارد می نماید که این رقم معادل 10 درصد کل واردات نفت آمریکا است. پالایشگاه های آمریکا از این مساله نگران هستند که مکزیک نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه هایی را بر واردات سوخت از ایالات متحده وضع کند.

صادرات سوخت به مکزیک یکی از مهمترین منابع درآمد پالایشگاه های آمریکا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 96

به "پلوسی: ترامپ با مکزیک مانند یک دشمن رفتار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: ترامپ با مکزیک مانند یک دشمن رفتار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید