پورابراهیمی: 60 تا 70 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش مجله 90 جعبه، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت که میزان فرار مالیاتی در اقتصاد کشور 60 تا 70 هزارمیلیارد تومان پیش بینی می گردد.

پورابراهیمی: 60 تا 70 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه و در جریان آنالیز مسائل مالی کشور گفت: امروز اولویت اصلی در کشور، اصلاح ساختار مالی است. در این حوزه ماموریت های وزارت اقتصاد حائز اهمیت و واجد صندلی ویژه است. یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار نیز مولد سازی دارایی های دولت است که از ماموریت های وزارت اقتصاد به شمار می رود. لذا وزارت اقتصاد باید برنامه معین خود را برای مولد سازی دارایی های دولت اعلام کند. در حال حاضر بیش از 7 هزار هزار میلیارد تومان دارایی های دولت است که اگر 10 درصد آن مولد سازی گردد بخش عمده ای از مسائل دولت حل خواهد شد.

پورابراهیمی ادامه داد: انتظار ما از وزیر اقتصاد و تیم مالی اجرای طرح جامع مالیات است و این که جلوی فرار سرمایه گرفته گردد فرار سرمایه در حال حاضر 60 تا 70 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد پایه های جدید مالیاتی گفت: در مجلس دهم مالیات بر عایدی و مجموع درآمد را مورد آنالیز قرار دادیم و از وزارت اقتصاد هم انتظار همراهی می رفت ولی آنها به سمت مالیات بر فعالیت های اختلال زا رفتند و نهایتا چیزی به عنوان پیشنهاد دولت به مجلس ارائه نشد.

پورابراهیمی با اشاره به تهدیدات بازار سرمایه گفت: شرکت های وابسته به بانک های دولتی باید واگذار شوند چرا بانک ملی مجموعا سرمایه گذاری توسعه ملی و بانک سپه مجموعه سرمایه گذاری امید را واگذار نمی کند.

نماینده مردم کرمان در انتها خواهان عرضه سهام شرکت های دولتی باقی مانده و همچنین واگذاری شرکت های متعلق به بانک های دولتی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 974

به "پورابراهیمی: 60 تا 70 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورابراهیمی: 60 تا 70 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید