پیشنهاد آمریکا برای حصر خانگی خطرناکترین زندانیان طالبان

به گزارش مجله 90 جعبه، سه منبع آگاه گفتند، آمریکا پیشنهاد داده که صدها تن از زندانیان طالبان پس از آزادی از زندان های افغانستان به ساختمانی حفاظتی برده شوند و تحت حصر خانگی قرار بگیرند؛ این یک راه چاره برای بن بست در مذاکرات صلح افغانستان محسوب می گردد.

پیشنهاد آمریکا برای حصر خانگی خطرناکترین زندانیان طالبان

به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد برای نیروهای شبه نظامی طالبان متهم به ارتکاب مرگبارترین حملات در افغانستان در روزهای گذشته از سوی دیپلمات های آمریکا به گروه های مختلف در افغانستان ارائه شده که این زندانیان هم تحت نظارت طالبان و هم در نظارت دولت کابل قرار بگیرند.

این دیپلمات ها کوشش می نمایند تا مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دولت را در دوحه شروع نمایند که بابت مساله تبادل زندانی ها به تاخیر افتاده است. دولت کابل تاکید به آزادی آخرین گروه از 5000 زندانی دارد که آزادی آنها از سوی طالبان به عنوان شرطی برای شروع مذاکرات صلح در نظر گرفته شده است.

حدود 400 زندانی هنوز در بازداشت دولت کابل هستند و متحدان غربی نگرانی خود را بابت آزادی نیمی از آنها ابزار داشته اند.

یکی از دیپلمات های ارشد غربی در کابل گفت: آمریکا و متحدانش موافقت کردند که این مساله نگران نماینده است که اجازه دهیم بعضی از خطرناکترین زندانیان طالبان آزاد شوند و آزادانه بگردند. نیروهای افغان آنها را بابت ارتکاب فجیع ترین جرایم علیه بشریت دستگیر نموده اند.

از 400 زندانی باقی مانده، 200 تن از سوی دولت کابل به برنامه ریزی حملات علیه سفارتخانه ها، میادین عمومی و دفاتر دولتی و کشتن هزاران غیرنظامی در سال های گذشته شامل حمله 2017 به سفارت آلمان در کابل متهم هستند.

یک دیپلمات دیگر در کابل گفت: طالبان درباره آزادی این افراد لجوج و یک دنده است و خواستار این است که این افراد حتما باید آزاد شوند و تنها راه میانه این است که اگر افغانستان موافقت کند که آنها را در بازداشت خانگی قرار دهد، دولت افغانستان آنها را به طالبان تحویل می دهد.

دو عضو ارشد طالبان نیز گفته اند، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان به طالبان وعده داده که مساله زندانیان را به زودی حل می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1058

به "پیشنهاد آمریکا برای حصر خانگی خطرناکترین زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آمریکا برای حصر خانگی خطرناکترین زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید