پیونگ یانگ به سئول؛ درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی مُهمل نگویید

به گزارش مجله 90 جعبه، یک مقام ارشد پیونگ یانگ با رد مواضع اخیر سئول درباره مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی اعلام نمود، کره جنوبی حرف های مهمل نزند.

پیونگ یانگ به سئول؛ درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی مُهمل نگویید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با شدت دریافت تنش ها در شبه جزیره کره، کره شمالی با صدور یک بیانیه کره جنوبی را مخاطب قرار داده و خواهان توقف اظهارنظرهای مهمل توسط این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد کره شمالی در اظهاراتی تند خطاب به کره جنوبی مواضع و صحبت های سئول درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی را واقعا مضحک خواند.

طبق این گزارش، بیانیه تازه پیونگ یانگ علیه سئول در پاسخ به سخنان اخیر یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی مطرح شد که در آن او گفته بود، کره جنوبی به کوشش ها برای خلع سلاح اتمی کره شمالی ادامه خواهد داد.

که وون جونگ گان مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که عضو ارشد هیات مذاکره این کشور در گفت و گوها با آمریکا است، امروز گفت: شنیدن اظهارات مهمل مقام های کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با پیونگ یانگ و واشنگتن واقعا مضحک است (چرا) که آنها هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر و دخالت کردن ندارند.

این مقام در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی کره شمالی آن را منتشر کرد، سپس خطاب به کره جنوبی اضافه نمود: بهتر است (کره جنوبی) به حرف زدن های مضحک درباره خلع سلاح اتمی خاتمه دهد.

بیانیه تازه پیونگ یانگ در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر تنش ها بین کره شمالی با همسایه جنوبی و همچنین آمریکا تشدید شده است.

خبرگزاری کره شمالی پیشتر اطلاع داد که این کشور میخواهد تمامی روابط خود با کره جنوبی را قطع کند.

در بیانیه خبرگزاری کره شمالی اعلام شد: ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ ضرورتی برای نشست چهره به چهره با مقامات کره جنوبی وجود ندارد و تا زمانی که آنها ناراحتی ما را بر می انگیزند، هیچ موضوعی برای مذاکره با آنها نداریم.

کره شمالی در روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور را خواهد بست.

از سوی دیگر، تنش ها بین کره شمالی و آمریکا هم تشدید شده و خبرگزاری رسمی کره شمالی در آستانه دومین سالگرد ملاقات نخست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بیانیه ای علیه واشنگتن صادر کرد.

در این بیانیه به نقل از ری سان گوان وزیر خارجه کره شمالی هشدار داده شد، چنانچه دولت آمریکا به ادامه سیاست های خصمانه اصرار داشته باشد پیونگ یانگ دلیل چندانی برای حفظ رابطه شخصی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمی بیند.

وزیر خارجه کره شمالی خطاب به آمریکا اضافه نمود، هیچ چیز ریاکارانه تر از وعده های تو خالی نیست (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 984

به "پیونگ یانگ به سئول؛ درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی مُهمل نگویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ به سئول؛ درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی مُهمل نگویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید