چین: از کوشش سوریه در حفظ حق حاکمیت ارضی حمایت می کنیم

به گزارش مجله 90 جعبه، وزیر امور خارجه چین تاکید نمود که پکن از کوشش سوریه در حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت می نماید.

چین: از کوشش سوریه در حفظ حق حاکمیت ارضی حمایت می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ملاقات با بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه از حمایت کشورش از کوشش این کشور برای حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید نمود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از وزارت امور خارجه چین، وانگ بر ضرورت تشدید کوشش های بین المللی در مبارزه با تروریسم در همکاری با دولت ها و بدون نقض حق حاکمیت آن کشورها تاکید نمود.

وی تاکید نمود که چین با مداخله آسان در امور داخلی دیگر کشورها به شدت مخالف بوده و در خاتمه سرنوشت سوریه را شهروندان سوری باید مشخص نمایند.

از شروع عملیات نظامی مسکو در سوریه، جنگنده های روسی آسمان این کشور را به کنترل خود درآوردند. موضوع بسیار غافلگیر نماینده که اخیراً فاش شده، این است که نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از روسیه و چین خواهان حفاظت از آسمان کشورش در برابر هواپیماهای جنگی خارجی شده است.

بر این اساس، روسیه هواپیماهای جنگی زیادی را به پایگاه نظامی خود منتقل نموده است. وزارت دفاع این کشور با استقرار سامانه پدافند ضدهوایی و نصب سامانه ردیاب ماهواره ای، بر آسمان سوریه و هواپیماهایی که در سرتاسر آسمان سوریه به پرواز درمی آیند نظارت می نماید.

رسانه های غربی به صورت گسترده حضور برجسته روس ها در سوریه و استقرار ناوگان جنگی در آب های ساحلی سوریه را بازتاب می دهند.

در این میان، چین در سکوت وارد عملیات نظامی کرملین در سوریه شده است. ناو هواپیمابر چین لیائونینگ در آب های سوریه در پایگاه طرطوس شناور است. یک کشتی غول پیکر چینی نیز که حامل هواپیماهای جنگی و بالگرد به سوریه است، اواسط ماه اکتبر به این کشور می رسند.

گزارش ها حاکی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پروازهای جنگنده های خود را در آسمان سوریه کاهش داده و فرانسه نیز ترجیح داده است در این برهه عقب نشینی کند و فضا را برای جنگنده های روسی برای بمباران مواضع داعش، ارتش آزاد سوریه و جبهة النصره باز بگذارد.

روسیه همچنین از زمانی که عملیات نظامی خود در سوریه علیه تروریست ها را شروع نموده با اقدامی که گفته می گردد تعمدی است، بیش از یک بار وارد حریم هوایی ترکیه شد. رسانه های جهانی این اقدام روسیه را پیامی هشدارآمیز به آنکارا ارزیابی نموده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 538

به "چین: از کوشش سوریه در حفظ حق حاکمیت ارضی حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: از کوشش سوریه در حفظ حق حاکمیت ارضی حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید