چین از کیم جونگ اون خبر دارد؟ ، چین: پکن قربانی اطلاعات غلط کرونایی بوده است

به گزارش مجله 90 جعبه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: اطلاعاتی برای ارائه درباره کیم جونگ اون در اختیار ندارد. او همچنین در واکنش به اتهاماتی علیه پکن مبنی بر انتشار اطلاعات غلط درباره کووید 19 گفت چین قربانی اطلاعات غلط بوده نه منتشرکننده آن.

چین از کیم جونگ اون خبر دارد؟ ، چین: پکن قربانی اطلاعات غلط کرونایی بوده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در میانه گزارش هایی که درباره شرایط وخیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی منتشر شده، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری اظهار کرد، کشورش اطلاعاتی برای ارائه درباره شرایط سلامتی کیم جونگ اون ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره گزارش هایی مبنی بر این که یک هیئت چینی متشکل از متخصصان پزشکی به کره شمالی اعزام شده اند و احتمال اعزام آنان برای یاری به کیم جونگ اون یا یاری به این کشور برای مقابله با کووید 19 اعلام کرد.

سه منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته اند، یک تیم چینی روز پنجشنبه برای مشاوره درباره شرایط کیم جونگ اون به کره شمالی اعزام شده است.

این سخنگو همچنین در واکنش به سوالی درباره گزارش اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه چین درباره شیوع کرونا اطلاعات غلط منتشر نموده، اظهار کرد، چین قربانی اطلاعات غلط درباره کووید 19 بوده، نه منتشرکننده آن.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 881

به "چین از کیم جونگ اون خبر دارد؟ ، چین: پکن قربانی اطلاعات غلط کرونایی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از کیم جونگ اون خبر دارد؟ ، چین: پکن قربانی اطلاعات غلط کرونایی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید