چین 9 میلیون آزمایش کرونا برای عربستان انجام می دهد

به گزارش مجله 90 جعبه، عربستان سعودی به منظور آموزش کادر درمانی ، ایجاد آزمایشگاه و انجام 9 میلیون آزمایش کرونا قراردادی به ارزش 264 میلیون دلار را با چین امضا کرد.

چین 9 میلیون آزمایش کرونا برای عربستان انجام می دهد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رسانه های عربستان سعودی روز دوشنبه گزارش دادند که این قرار داد به ارزش 995 میلیون ریال سعودی معادل 264 میلیون و 61 هزار دلار روز گذشته بین دو کشور منعقد شد.

بر اساس گزارش رسانه های عربستان، این قرارداد یکی از عظیمترین قراردادهایی است که تا به امروز برای انجام آزمایش های مربوط به ویروس کرونا در سطح دنیا منعقد شده است.

این قرارداد شامل تامین کلیه دستگاهها و تجهیزات مربوط به آزمایش ویروس کرونا و همچنین استفاده از 500 متخصص و تکنسین چینی برای انجام آزمایش های مربوطه است.

بر اساس این قرارداد 6 آزمایشگاه عظیم منطقه ای از جمله آزمایشگاه سیار با ظرفیت 10 هزار آزمایش در روز در نقاط مختلف عربستان تاسیس خواهد شد و چین به مدت هشت ماه کار آموزش کادر پزشکی و آزمایشگاهی عربستان، انجام آزمایش های روزانه میدانی و جداسازی بیماران و نظارت بر کیفیت آزمایش های اجرا شده به منظور اطمینان از آن ها را برعهده خواهد داشت.

به نوشته رسانه های عربستان سعودی این کشور همچنین دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی را از شرکت های مختلف آمریکایی، سوئیسی و کره جنوبی خریداری نموده است تا بتواند 14 میلیون و 500 هزار آزمایش کرونا حدود 40٪ جمعیت عربستان را شامل می گردد، انجام دهد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تا به امروز 17 هزار و 522 نفر در عربستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و به همین دلیل 139 تَن جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 875

به "چین 9 میلیون آزمایش کرونا برای عربستان انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 9 میلیون آزمایش کرونا برای عربستان انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید