کرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توئیتر را کاهش داد

به گزارش مجله 90 جعبه به نقل از آسین ایج، گوگل اعلام کرده اگر چه درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین این شرکت در دو ماهه اول سال 2020 در حال افزایش و بهبود بود، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت بسیاری از کسب و کارها باعث شد تا در ماه مارس درآمد ناشی از آگهی های آنلاین گوگل به شدت کاهش یابد.

کرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توئیتر را کاهش داد

از جمله پلتفرم های گوگل که به علت دورکاری کارمندان و تعطیلی بسیاری از مشاغل آسیب دیده اند، می توان به جستجوگر اصلی، برنامه ویدئو کنفرانس میت، یوتیوب، برنامه نقشه گوگل، خدمات بازی استادیا و سرویس های متنوع کلود گوگل اشاره کرد.

این شرایط باعث شده اگرچه درآمد کلی آلفابت - شرکت مادر تخصصی گوگل - از محل خدمات مختلف این شرکت با افزایش 13 درصدی در سه ماهه اول سال 2020 به 41.2 میلیارد دلار و سود آن به 6.8 میلیارد دلار برسد. اما رشد درآمد خالص این شرکت تنها 1.5 درصد بوده که علت این کاهش سرعت رشد کمتر شدن درآمدهای تبلیغاتی اعلام شده است. گوگل حاضر نشده رقم دقیق کاهش درامدهای تبلیغاتی خود را اعلام کند.

فیس بوک هم از رشد 17 درصدی درآمد خود در سه ماهه اول سال 2020 و رسیدن رقم آن به 17.4 میلیارد دلار خبر داده، اما رشد درآمدهای تبلیغاتی آن کمتر شده است. فیس بوک امیدوار است این شرایط در ماه های آینده بهتر شود. فیس بوک هم در این زمینه آمار دقیقی ارائه نکرده است.

توئیتر هم از رشد درآمدی سه درصدی در سه ماهه اول سال 2020 و کاهش 8.4 میلیون دلاری درآمد تبلیغاتی خود خبر داده است. این شرکت اعلام کرده درآمد تبلیغاتی آن از 11 تا 27 مارس سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد کمتر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 9 تیر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 889

به "کرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توئیتر را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا درآمدهای تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توئیتر را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید