کرونا در اروپا، از تداوم کاهش محدودیت ها تا آسیب های مالی بالا به شهروندان

به گزارش مجله 90 جعبه، در حالی که در بسیاری کشورهای اروپایی فرایند کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی همچنان ادامه دارد نتایج یک آنالیز نشان می دهد که از 10 شهفرایند اروپایی 6 نفر به دلیل بحران کرونا گرفتار مسائل اقتصادی شده اند.

کرونا در اروپا، از تداوم کاهش محدودیت ها تا آسیب های مالی بالا به شهروندان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب مالی، سیاسی و اجتماعی گسترده تری به بار می آورد.

کاهش محدودیت های ضد کرونایی در لهستان

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که لهستان محدودیت های ضد کرونایی را کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از 30 ماه می استفاده از ماسک در اماکن عمومی لهستان دیگر اجباری نیست. همچنین در روزهای آینده تجمعات عمومی با حدود 150 شرکت کننده در این کشور مجاز است. سینماها، تئاترو استخرها هم از 6 ژوئن در این کشور باز می گردد. دولت لهستان اعلام نموده است که انتظاردارد حدبیشتر در ماه جولای اقتصاد این کشور دوباره به شرایط نرمال بازگردد.

بسته حمایتی 750 میلیارد یورویی کمیسیون برای اقتصاد کرونا زده اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا هم خاطرنشان کرد که 750 میلیارد یورو برای برنامه بازسازی مالی دوباره اختصاص می دهد.

استفاده از قرص مالاریا برای درمان کرونا در فرانسه ممنوع می گردد

فرانسه هم استفاده از قرص مالاریا برای درمان بیماران کرونایی را متوقف می نماید. سازمان بهداشت جهانی هم اخیرا تست های بالینی خود برای درمان بیماران کرونایی با داروی مالاریا را متوقف نموده است.

تعویق نشست محیط زیست سازمان ملل به میزبانی انگلیس

نشست آب و هوای سازمان ملل که قرار بود در انگلیس برگزار گردد هم به دلیل شیوع بحران کرونا باید در نوامبر سال آینده برگزار گردد.

کاهش گسترده تر محدودیت های کرونایی در سوئیس

کشور سوئیس هم محدودیت های کرونایی بیشتری را لغو می نماید. براساس تصمیمات اتخاذ شده تجمعات با تعداد نفرات بیشتر در این کشوراجازه داده می گردد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بخصوص اجازه برگزاری مراسمات خصوصی با 300 مهمان هم در سوئیس داده می گردد.

انتقاد مارتین شولتز از سیاست های همراه با تردید مرکل

مارتین شولتز، رئیس سابق مجلس اروپا هم اقدامات صدر اعظم آلمان را همراه با سیاست های تاخیر و دو دلی دانسته و در پاسخ به این پرسش که آیا بحران کرونا فرصتی برای مرکل است که در برابر فشارهای ماکرون برای اروپای بیشتر تسلیم گردد گفت: شما آنگلا مرکل را می شناسید. همیشه به یک فاجعه احتیاج دارد تا متوجه چیزی گردد.

وزیر بهداشت آلمان برای تعطیلات به جنوب کشور سفر می نماید

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم می خواهد در تعطیلات تابستان به جنوب کشورش سفر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده است که خاتمه ممنوعیت سفرها از اروپا هنوز تعیین نیست. رئیس جمهور آمریکا همچنان این مسئله را باز گذاشته است که چه موقع این محدودیت ها لغو خواهد شد.

ترامپ از اواسط ماه مارس به دلیل شیوع بحران کرونا توقف سفر از کشورهای اروپایی به آمریکا را تصویب کرد.

در یک اردوگاه پناهندگان در شهر ماینس آلمان که به علت شیوع کرونا حدود یک هفته ای در قرنطینه قرار گرفته بود هم موارد بیشتری ابتلا به کرونا گزارش شده است. این خانه پناهندگان با 113 سکنه در 19 ماه می قرنطینه شد.

محدودیت های ارتباطی کرونایی تا 19 تیر در آلمان ادامه دارد

دولت آلمان و ایالات این کشور هم توافق کردند که محدودیت های ارتباطی کرونایی همچنان در این کشور تا 29 ژوئن (9 تیرماه) ادامه یابد.

فرانسه هم یاری های بیش از 8 میلیارد یورویی برای صنعت خودروی آسیب دیده خود از بحران کرونا را مد نظر قرار داده است.

دولت تایلند هم شرایط اضطراری کرونایی را تا خاتمه ژوئن تمدید می نماید.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که به دلیل بحران کرونا از هر 10 شهرون اروپایی 6 نفر خود را در آستانه دوران سخت مالی می بینند.

نارضایتی شهروندان اروپایی از واکنش اروپا به بحران کرونا

این نتیجه بر اساس یک نظر سنجی که به سفارش مجلس اروپا انجام گرفته است به دست آمده است. در این نظر سنجی از بیش از 21 هزار شهروند اروپایی در 21 کشور اروپایی پرسش هایی صورت گرفته است. 30 درصد آن ها از کاهش درآمدهای خود سخن گفتند، 23 درصد هم گفتند که در دوران بحران کرونا مجبور به دور کاری شده و یا حتی بیکار شده اند، 14 درصد هم گفته بودند در پرداخت اجاره و قبوض مشکل دارند. 3 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی هم خود را در شرف ورشکستگی می دانستند.

بر این اساس بیشتر شهروندان اروپایی از واکنش اتحادیه اروپا به این بحران ناراضی بودند. بر این اساس در حالی که 74 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی از اقدامات اتحادیه اروپا علیه این بیماری همه گیر اطلاع داشتند تنها 42 درصد از این اقدامات راضی بودند. 69 درصد هم گفته بودند که اتحادیه اروپا باید برای بحران هایی مانند کرونا صلاحیت بیشتری داشته باشد. 57 درصد هم خواهان همبستگی بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدند.ناراضی ترین شهروندان از شرایط موجود شهروندان در ایتالیا، اسپانیا و یونان بودند.

کشورهای چک، اسلواکی و مجارستان هم درباره سفرهای مرزی محدود بین این کشورها با یکدیگر توافق نموده اند.

گسترش روزافزون کرونا در اقامتگاه های پناهندگان آلمان

نتایج یک آنالیز دانشگاهی در آلمان هم نشان می دهد که شیوع کرونا در اقامتگاه های پناهندگان به شدت ادامه دارد.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و قربانیان بیشتری می گیرد

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 283339 نفر به کرونا مبتلا شده و 27117 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 265227 نفر به کرونا مبتلا شده و 37048 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 230555 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32955 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه هم تا به حال 182722 نفر به کرونا مبتلا شده و 28530 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 181288 نفر به کرونا مبتلا شده و 8408 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که بحران کرونا شهروندان آلمانی را بیش از پیش به سمت استفاده از رسانه های اجتماعی سوق داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 944

به "کرونا در اروپا، از تداوم کاهش محدودیت ها تا آسیب های مالی بالا به شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم کاهش محدودیت ها تا آسیب های مالی بالا به شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید