کرونا فاتح کاخ سفید را معین می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، انتخابات سال 2020 امریکا در حال رفتن به سمت و سویی است که به کلی با موارد قبلی فرق می نماید و دیگر راهبردهای مالی و نگره های سیاسی کلیدهای اصلی پیروزی نیستند.

کرونا فاتح کاخ سفید را معین می نماید

این بار به شهادت کارشناسان و همچنین 45 درصد از پرسش شوندگان امریکایی نه یک رویداد عادی سیاسی و اجتماعی بلکه یک عارضه مهلک دنیای است که معین می نماید دونالد ترامپ ریاست جمهوری امریکا را حفظ می نماید و یا جو بایدن پیشتاز انتخابات درون حزبی دموکرات ها (در صورت قطعی کردن پیروزی اش) تاج و تخت زمامداری ترامپ جمهوریخواه را سرنگون خواهد نمود.

به گزارش سی.ان.ان. در سال 2000 نیز مسائل مرتبط با تروریسم بین الملل و لزوم برخورد جدی با آن نقشی فراتر از معمول را در ترسیم سرنوشت انتخابات امریکا ایفا کرد اما پس از آن آمد و رفت دبلیو بوش، اوباما و ترامپ فقط مولود اهرم های سیاسی - اقتصادی بوده است. اینک نحوه برخورد با بیماری هولناک کرونا در امریکا ظرف ماه های اخیر و چند ماه پیش رو است که معین می سازد در نوامبر 2020 (آبان 1399) برنده انتخابات جدید کاخ سفید چه کسی خواهد بود و اگر شرایط منفی فعلی امریکا در آن موقع هم جاری باشد، ترامپ ضرر عظیمی خواهد نمود و حکومتش از چهار سال فراتر نخواهد رفت.

امتیاز عظیم جو بایدن این است که به سبب خارج بودن از دولت فعلی امریکا هیچ یک از عجزها و شکست های چند ماه اخیر کاخ سفید در تقابل با بیماری کووید 19 نه به نام وی بلکه به اسم ترامپ نوشته شده و مردم به این گمان احتمالاً غلط رسیده اند که اگر بایدن به قدرت برسد، به لحاظ رویارویی با کرونا شرایط بهتری را پیدا خواهند کرد. او وقت به اندازه کافی دارد تا در ماه های به جامانده تا انتخابات هرچه دلش می خواهد درباره نحوه های مبارزه مؤثر با این بیماری داد سخن بدهد و همین را دستمایه پیروزی احتاقتصادی اش در انتخابات قرار بدهد. همین حالا هم بایدن در نظرسنجی های امتحانی و اولیه از ترامپ در ایالات کلیدی فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیش است و این امید را دارد که ادامه عجز کاخ سفید در مهار کووید19 که امریکا رکورددار مرگ و میر بر اثر آن است، وی را در بعضی ایالات مهم دیگر کشور نیز از ترامپ سهل انگار پیش بیندازد. از مردی که هنوز هم مدعی است دغدغه و مشغله اول امریکا نه کرونا بلکه حفظ بازارهای اقتصادی و لزوم جلوگیری از دست انداختن گسترده چینی ها به این شاهرگ های عظیم اقتصادی دنیا است و حرف هایش در خصوص این بیماری کاملاً غیر علمی بوده و اسباب خنده دنیایان شده است.

ترامپ آرزو می نماید که ای کاش با شرایطی مثل روزولت در زمان ورود وی به انتخابات 1944، گام در رقابت های 2020 می گذاشت. در آن سال مردم امریکا به این نتیجه رسیده بودند که اگر طالب فتح جنگ دنیای دوم و عقب راندن نازی های آدمکش هستند، باید به روزولت روی بیاورند که سیاست های کارآمدتری در این راه در قیاس با حریف جمهوریخواه خود به نام توماس دووی داشت. این چنین بود که روزولت انتخابات آن سال را به طور یک طرفه ای برد و اولین و تنها مردی شد که چهار دوره متوالی رئیس جمهوری امریکا است (بر اساس قانون اساسی فعلی امریکا یک فرد فقط دو دوره متوالی می تواند حائز این سمت گردد) ترامپ حتی حاضر است با فزونی شکننده ای مانند فزونی اندک جورج دبلیو بوش بر جان کری در انتخابات سال 2004 کاخ سفید را از نو فتح کند. در آن سال رأی دهندگان بر این باور بودند که بوش تندرو بهتر از کری میانه رو قادر به سرکوب تروریست های بین المللی و عوامل آتش افروز در عراق و افغانستان است.

امروز در دل بهار خزان زده 2020 هیچ یک از این عوامل به درد کاندیداهای کلیدی انتخابات امریکا نمی خورند و این کرونا است که معین می نماید ترامپ شکست خورده در مقابل آن باز رئیس جمهوری می گردد و یا بایدن این فرصت را می یابد که مثل ترامپ بختش را مقابل این عارضه هولناک امتحان کند. این عرصه ای است که احتمال باخت ترامپ در آن بیشتر از بایدنی است که اگر هم سر کار آید، با کرونایی روبه رو خواهد شد که در سراشیبی افتاده و در بسیاری از کشورها به دوره کم رونقی اش پای نهاده است.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 942

به "کرونا فاتح کاخ سفید را معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فاتح کاخ سفید را معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید