کلمبیا: رزمایش نظامی ونزوئلا در منطقه مرزی یک تهدید است!

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که دو کشور کلمبیا و ونزوئلا مشاجره لفظی خود بر سر بحث امنیت را باردیگر از سر می گیرند، کارلوس هولمز تروجیلو وزیر خارجه کلمبیا روز چهارشنبه در سخنان خود مدعی شد که رزمایش های نظامی و برنامه ریزی شده ونزوئلا در مرز دو کشور تهدیدی مستقیم علیه ثبات منطقه است.

کلمبیا: رزمایش نظامی ونزوئلا در منطقه مرزی یک تهدید است!

کارلوس هولمز تروجیلو در تبادل نظر با روزنامه نگاران اضافه نمود: این تهدید بازتاب اقدامات نامطلوب و پیاپی دولتی (مادرو) است که شرایط بحرانی می آفریند.

وی در ادامه گفت که این تهدید نه تنها متوجه کلمبیا است، بلکه علیه ثبات و آرامش منطقه است.

تروجیلو همچنین مدعی شد: رژیم دیکتاتوری (مادورو) از حضور سازمانهای تروریستی در خاک خود حمایت می نماید، نه تنها سازمانهای تروریستی کلمبیایی بلکه سازمانهایی از سایر نقاط دنیا.

چریکهای وابسته به نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) هفته گذشته با انتشار یک فیلم ویدئویی از تسلیح مجدد نیروهای خود خبر دادند. انتشار این فیلم ویدئویی به نگرانی ها از تشدید مناقشه مسلحانه در کلمبیا و افزایش گروههای مسلح در ونزوئلا دامن زد.

در پی اعلام این خبر از سوی نیروهای وابسته به فارک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه ضمن صدور دستور آماده باش برای نیروهای مسلح جهت مقابله با حمله احتمالی کلمبیا، برگزاری رزمایشهای نظامی در مرز را گفت.

شایان ذکر است که دو کشور کلمبیا و ونزوئلا برغم برخورداری از مرزی مشترک به طول 2219 کیلومتر، ظرف یک دهه گذشته بارها با یکدیگر اختلاف و درگیری داشته و از این رو، دو کشور فاقد روابط دیپلماتیک فی مابین هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 266

به "کلمبیا: رزمایش نظامی ونزوئلا در منطقه مرزی یک تهدید است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلمبیا: رزمایش نظامی ونزوئلا در منطقه مرزی یک تهدید است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید