کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب با 2 پرواز از پکن به ایران ارسال می شود

به گزارش مجله 90 جعبه، سفیر ایران با اعلام اینکه کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب با 2 پرواز از پکن به ایران ارسال می شود، گفت که کمک های دولتی و مردمی چین تا به امروز با 28 پرواز از پکن، شانگهای و گوانجو به ایران ارسال شده است.

کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب با 2 پرواز از پکن به ایران ارسال می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (شنبه) در صفحه توئیترش نوشت: امشب طی دو پرواز از شهر پکن کمک های چین برای مقابله با ویروس ⁧‫کرونا‬⁩ به ایران ارسال خواهد شد.

سفیر ایران با بیان اینکه تا به امروز کمک های دولتی و مردمی چین با 28 پرواز طبق جدول پیوست از شهرهای پکن ، شانگهای و گوانجو به کشورمان ارسال شده است، اظهار داشت: بیش از ده میلیون ماسک، 500 هزار کیت تشخیص کرونا، 300 هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و 200 هزار دستکش، 350 ونتیلاتور، 500 اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این کمک ها می باشد.

کشاورززاده اضافه نمود: همچنین چند پرواز چینی نیز سایر کمکها از جمله یک میلیون ماسک اهدایی جک ما را به تهران حمل کرده است.

سفیر ایران 13 فروردین نیز در توئیترش نوشت: در تعاملی که با وزارت محیط زیست چین داشتیم آنها علاوه بر اهدای چهار صد هزار ماسک، یک دستگاه مخصوص امحای پسماندهای بیمارستانی به ارزش تقریبی یک میلیون یورو را به کشورمان اهدا کردند.این دستگاه روزانه قابلیت امحای ده تن زباله عفونی بیمارستانی با تکنولوژی پیشرفته اشعه را دارد.

یبیر ایران همچنین امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: امروز به احترام قربانیان کرونا در چین عزای ملی اعلام شده است. به تمام خانواده های قربانیان به ویژه به هموطنانی که عزیزان خود را بر اثر ابتلای این ویروس از دست داده اند، تسلیت می گویم.

سفیر ایران با ذکر این نکته که امروز بیش از یک میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا هستند، شرح داد: غلبه بر کرونا نیازمند همکاری جهانی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 817

به "کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب با 2 پرواز از پکن به ایران ارسال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک های چین برای مقابله با کرونا امشب با 2 پرواز از پکن به ایران ارسال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید