گشت و گذاری در تیم های مختلف خبرنگاران در سومین رویداد D-Talk

به گزارش مجله 90 جعبه، سومین قسمت از برنامه D-Talk با حضور محسن مکرمی معاون منابع انسانی، امیر پاشا معاون بازاریابی خبرنگاران و ثنا خالصی مدیر کمدا در 25 بهمن 1399 برگزار گردید.

گشت و گذاری در تیم های مختلف خبرنگاران در سومین رویداد D-Talk

در ابتدای برنامه ثنا خالصی به عنوان مدیرعامل کمدا از شکل گیری این پلتفرم و برنامه های آینده این مجموعه صحبت کرد، همچنین محسن مکرمی و امیرپاشا از فرهنگ سازمانی خبرنگاران و چالش های کاری آن به عنوان یک تجربه به تبادل نظر پرداختند.

بعد از صحبت با مدیران ارشد خبرنگاران طبق دو برنامه قبلی (قسمت اول رویداد دی تاک، قسمت دوم رویداد دی تاک) مسابقه آماده سازی یک سفارش در مدت زمان کوتاه با هدف شبیه سازی فرایند کار در مرکز پردازش خبرنگاران برگزار گردید.

از اسم کمدا تا شکل گیری نسل جدیدی از Social Commerce

ثنا خالصی در گفت وگو با گلاره امین، مجری این قسمت از دی تاک و یکی از اعضای تیم بازرگانی خبرنگاران از داستان شکل گیری قصه کمدا صحبت کرد که آغاز فعالیت کمدا با یک آنالیز دقیق نسبت به نوع خرید خانم ها آغاز شد و در این چهار سال هم با یک برنامه ریزی برهمین اساس پیش رفته و در سال جدید تصمیم گرفته women lead باشد و در ادامه از راستا پیش روی کمدا گفت که میخواهد نسل جدیدی از ecommerce را به عنوان Social Commerce در آینده شکل دهد.

به گفته ثنا خالصی رفتار و نوع خرید ما با شکل گیری این نوع پلتفرم خیلی هوشمندانه و دقیق تر خواهد بود که در حال حاضر هم بسیاری از کسب وکارها به این سمت رفته اند.

در ادامه گلاره امین از دلیل انتخاب اسم کمدا برای این پلتفرم پرسید و ثنا خالصی اعلام کرد به دلیل دغدغه های محیط زیستی و کاهش مصرف گرایی تصمیم گرفتیم نوع جدیدی از خرید را شکل دهیم و به جای خرید آنلاین و حضوری به کمدهای یکدیگر سر بزنیم و فرهنگ جدیدی از خرید را بسازیم. اسم کمدا هم به دلیل اینکه کمد ایرانیان معمولا از وسایلی پر شده که استفاده نمی نمایند شکل گرفته و کمدا به نوعی مفهوم سر زدن به کمدهاست.

ثنا خالصی در ادامه از انتقال تجربه در کمدا و خریدهای مالی که کاربران می توانند در این پلتفرم داشته باشند صحبت کرد. اینکه در کمدا افراد صرفا فروشنده یا خریدار نیستند و نقش افراد بسته به تصمیم آنها قابل تغییر است و صرفا محیطی برای خرید و فروش نیست بلکه پلتفرمی است که افراد می توانند با انتقال تجربه خرید و گفت وگو با یکدیگر بهترین انتخاب و خرید مقرون به صرفه ای داشته باشند. در ادامه برنامه گلاره امین با امیر پاشا و محسن مکرمی گفت و گو کرد.

تجربه کار در خبرنگاران و ساختارهای آن برای تجربه بهتر کارمندان

گلاره امین در ابتدای صحبت از انتقادهایی که نسبت به خبرنگاران این روزها در شبکه های اجتماعی پررنگ تر شده پرسید که امیرپاشا گفت: این یکی از ترندهایی است که در حال حاضر با رشد شبکه های اجتماعی فضای انتقادی پررنگ تر شده و بسته به ماهیت شبکه های اجتماعی درصد زیادی از کامنت ها منفی است و فیدبک های مثبت کمتر است. اما موضوع مهم این است که به عنوان یک برند جوابگو در کوشش هستیم تا به این نظرات پاسخ دهیم و با راهکارهایی که حس بهتری از تجربه خرید آنلاین را برای مشتری ها رقم می زند این نقطه نظرات مثبت را هم افزایش دهیم.

در ادامه گلاره امین به عنوان یکی از اعضای تیم خبرنگاران از حس مثبتی که سامانه کدوس برای کارمندان به وجود آورده و نحوه شکل گیری آن با محسن مکرمی گفت و گو کرد.

محسن مکرمی انتخاب اسم کدوس را برگرفته از لینکدین دانست و گفت وقتی که هر روز در حال رشد هستیم، تشکر و قدردانی از یکدیگر را نمی توانیم به شیوه های سنتی انجام دهیم. به همین دلیل ایده اولیه سامانه کدوس شکل گرفت و به یاری بچه های فنی این ایده را پیاده سازی کردیم که در حال حاضر یکی از پرمشارکت ترین پلتفرم های داخلی سازمانی است و از بابت واقعا مسروریم.

در ادامه برنامه از انتشار گزارش سرمایه های انسانی خبرنگاران صحبت شد که به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی این سازمان و به اشتراک گذاری تجربیات چندین ساله با علاقه مندان و افراد فعال در حوزه منابع انسانی منتشر شده است.

در ادامه برنامه محسن مکرمی و امیر پاشا از چالش های کاری در خبرنگاران صحبت کردند که ماهیت کار در خبرنگاران به دلیل پراکندگی زیادی از نظر تعداد کارمندان، تنوع کالایی، تنوع فروشندگان و … دارد باعث می گردد بسته به نوع هر کدام، رفتار خاصی داشته باشیم و همین باعث شکل گیری چالش هایی می گردد که می توانیم با کوشش این ساختارها را بهبود دهیم.

در ادامه امیرپاشا گفت: کار کردن در خبرنگاران فراتر از یک اتفاق عادی است و فعالیت هر کدام از افراد سازمان را معنادار و ارزشمند می نماید؛ به ویژه در این یک سال که با اپیدمی کرونا با ارائه خدمات آنلاین سعی کردیم سلامت مردم را تضمین کنیم و اگر هر کدام از ما با کاری که داریم مسرور باشیم و انرژی بگیریم باعث می گردد نگاهمان به نوع کار تغییر کند و وقتی کاری را که انجام می دهیم، دوست داشته باشیم می توانیم با حال بهتری کارهای دیگر خود را در زندگی روزمره پیش ببریم. خبرنگاران هم در کوشش است این حس خوب را هم درون سازمان و هم میان کاربران ایجاد کند.

برنامه D-Talk خبرنگاران از صفحه اینستاگرام خبرنگاران لایف، وب سایت خبرنگاران و آپارات قابل دسترس است که علاقه مندان به فرآیندهای کاری خبرنگاران می توانند این برنامه را مشاهده نمایند. منتظر قسمت های بعدی این برنامه باشید.

با هم تصاویری از این رویداد را ببینیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1422

به "گشت و گذاری در تیم های مختلف خبرنگاران در سومین رویداد D-Talk" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری در تیم های مختلف خبرنگاران در سومین رویداد D-Talk"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید