ارائه اطلاعات نو در خصوص استارشیپ در روز پنجشنبه

به گزارش مجله 90 جعبه، ایلان ماسک اعلام نموده که میخواهد روز پنجشنبه در خصوص موشک بزرگ استارشیپ داده های جدیدی ارائه دهد.

ارائه اطلاعات نو در خصوص استارشیپ در روز پنجشنبه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، این کارآفرین میلیاردر در توییتی اعلام نموده که در روز پجشنبه 5:30 به وقت تهران در مرکز بوکا چیکا، تگزاس ارائه ای در خصوص استارشیپ خواهد داشت.

این اولین به روزرسانی در خصوص موشک استارشیپ پس از حدود سه سال خواهد بود.

استارشیپ قرار است انسان ها را به سطح ماه بازگرداند و روزی فراخواهد رسید که بیش از 100 نفر را به مریخ ببرد. قرار است این موشک اولین پرواز مداری خود را در ماه مارس به انجام برساند.

از سال 2016 تا به امروز ماسک برنامه های خود را برای ساخت یک موشک غول پیکر برای ارسال افراد به اعماق فضا در قالب ارائه های دوره ای اعلام می کرد.

او به تازگی در پاسخ به سوالی در توییتر مبنی بر زمان اجرای ارائه در خصوص استارشیپ پاسخ داد: پنجشنبه هفته آینده ساعت هشت شب به وقت تگزاس جزئیات دیگری از این رویداد فاش نشده است.

آخرین باری که ماسک در خصوص استارشیپ اطلاعات جدیدی ارائه کرد سال 2019 بود.

این موشک قابل استفاده مجدد است و بر روی یک پیشران به نام سوپر هوی(Super Heavy) قرار می گیرد.

این سیستم ترکیبی 120 متر طول خواهد داشت. تا به امروز، اسپیس ایکس چند پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا با این موشک به انجام رسانده اما هنوز آن را به مدار نفرستاده است.

این شرکت امیدوار بود که بتواند اولین پرواز مداری را در ماه ژانویه به انجام برساند اما در حال حاضر منتظر دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال است. این مجوز تا ماه مارس به آن اعطا نخواهد شد.

اداره هوانوردی فدرال به ارزیابی اثرات زیست محیطی ماموریت اولیه اسپیس ایکس، بازیابی زباله های فضایی، بسته شدن جاده های محلی در بوکا چیکا و سایر موارد می پردازد.

برنامه استارشیپ با هدف ساخت وسیله ای برای سفر بین سیاره ای به ماه و مریخ و ارسال خدمه و محموله ایجاد شده است.

اسپیس ایکس قضد دارد تا برای تکمیل موشک ها چندین پرواز ازمایشی طی چندسال آینده به انجام برساند و همه این پرتاب ها نیازمند دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1919

به "ارائه اطلاعات نو در خصوص استارشیپ در روز پنجشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه اطلاعات نو در خصوص استارشیپ در روز پنجشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید