اپل قابلیت های مجذوب کننده را دیرتر راهی گوشی هایش می نماید اما چرا همچنان پیروز است؟

به گزارش مجله 90 جعبه، اپل همواره در تجهیز گوشی هایش به قابلیت های خوب و کاربردی بسیار کند عمل می نماید. قابلیت هایی که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی در مراسم رونمایی از محصولات شان به راحتی از کنار آن ها می گذرند، در مراسم های اپل بخش بزرگی از زمان را به خود اختصاص می دهند تا اپل بتواند در رابطه با آن ها بزرگ نمایی کند. با تمام این تفاسیر، چرا اپل تا این میزان عملکرد موفقی دارد و صدای کسی هم از این بابت در نمی آید؟

اپل قابلیت های مجذوب کننده را دیرتر راهی گوشی هایش می نماید اما چرا همچنان پیروز است؟

از سال 2017 تا به امروز که اپل تصمیم گرفته طراحی گوشی های خود را دگرگون کند، یک پرسش برای من به وجود آمد و آن هم این بود که چطور ممکن است شرکتی تا این مقدار قابلیت های مجذوب نماینده را دیر به دیر برای گوشی هایش عرضه کند، اما باز هم کاربرانش اعتراضی به آن نداشته باشند؟ اگر اپل تنها شرکت سازنده گوشی هوشمند در دنیا بود می شد به نوعی این موضوع را پذیرفت چون در این صورت دیگر معیار دیگری نبود که کاربران، شرکت آمریکایی را با آن مقایسه نمایند. در نتیجه سکوت آن ها نشان از ناآگاهی داشت و طبیعی هم بود. اما با وجود شرکت های اندرویدی که هر سال گوشی های خود را به قابلیت های مجذوب نمایندهی مجهز می نمایند، چگونه است که اپل باز هم جرئت می نماید و این قابلیت ها را در گوشی هایش بکار نمی گیرد اما اعتراضی هم به آن وارد نمی شود؟ گویا کاربران این شرکت اصلا نمی دانند در زیست بوم اندروید چه می گذرد.

در زیر به یک سری از قابلیت هایی را که در ابتدا در گوشی های اندرویدی قرار داشتند و سال ها طول کشید تا اپل آن ها را در گوشی هایش بکار بگیرد اشاره خواهیم کرد. قابلیت هایی که شاید در ابتدا خود اپل آن ها را بدون کاربرد تلقی می کرد اما بعدها خودش به نتیجه ای خلاف اعتقاد خود رسید.

  • فیس آیدی: اگرچه سیستم تشخیص چهره اپل بی نظیر است و بیشترین دقت و ایمنی را در مقایسه با سایر سیستم های مشابه بکار رفته در گوشی های هوشمند دارد، اما سال ها بعد از اینکه یک گوشی اندرویدی به آن مجهز شد، شاهد بکارگیری آن در آیفون ها بودیم.
  • سیستم دوربین چندگانه: آیفون های اپل دیر به دوربین های چندگانه مجهز شدند اما حالا که به آن مجزه شده اند، می توانند بدون وقفه بین دوربین های مختلف سوییچ نمایند در حالی که کیفیت رنگ ها کاملا پایدار و ثابت می ماند.
  • باتری پرظرفیت: یکی از معضلات گوشی های آیفون، عدم بهره مندی آن ها از یک باتری پرظرفیت و بادوام بود که این مشکل با آیفون 11 پرو مکس تقریبا برطرف شد اما با آیفون 13 پرو مکس به اوج خود رسید. جایی که برای نخستین بار، یک محصول از اپل بالاخره به یک باتری با ظرفیتی بیشتر از 4000 میلی آمپر ساعت مجهز شد.
  • بلندگوهای استریو: آیفون 7 نخستین گوشی اپل با بلندگوی استریو بود و اقدام اپل در تجهیز این گوشی به چنین سیستمی واقعا دیر بود اما با این حال آیفون ها از آن موقع تا به امروز در زمینه بلندی و شفافیت صدا، عملکرد خارق العاده ای داشته اند.
  • شارژر بی سیم: اپل سال ها بود که گوشی های خود را بدون پشتیبانی از شارژر بی سیم راهی بازار می کرد اما بالاخره با مگ سیف نه تنها این مشکل را برطرف کرد بلکه باعث شد یک سری لوازم جانبی مغناطیسی هم به گوشی متصل شوند که یک سری از شرکت های اندرویدی هم دارند از این قابلیت الگوبرداری می نمایند.
  • ایربادز بلوتوثی: اپل شش سال پیش تصمیم گرفت به بازار ایربادز بی سیم ورود کند، این در حالی است که نخستین بار محصولی با این قابلیت، 12 سال پیش رونمایی شده بود. هرچند انقلابی که اپل با ایرپادز و ایرپادز پرو در این زمینه به وجود آورد هیچوقت فراموش نمی شود.
  • ویجت ها: آیفون ها سال ها از این قابلیت ساده پشتیبانی نمی کردند. اما در مراسمی که قرار بود بالاخره پشتیبانی از آن ها اعلام شود، اپل آنقدر صحبت کرد که گویا این قابلیت انقلابی در دنیای گوشی های هوشمند است. هرچند آنقدر این قابلیت در آیفون ها خوب طراحی شده که حتی یک سری از شرکت های اندرویدی هم از آن الگوبرداری می نمایند.

آیفون ها بی نقص نیستند

با تمام آنچه که گفته شد، باز هم آیفون ها گوشی های کاملی نیستند. حتی سری آیفون 13 که در واقع تازهترین پرچم داران شرکت آمریکایی به حساب می آیند، یک سری باگ و مشکل نرم افزاری دارند که از جمله این موارد می توان به باز نشدن قفل صفحه (گاهی اوقات)، عدم پایداری رفرش ریت نمایشگر در یک سری از اپلیکیشن های شخص ثالث، متوقف شدن پخش موسیقی بعد از قفل صفحه، باگ صدای صفحه کلید که خیلی هم معروف است (صدای ناشی از تایپ کردن ناگهان افزایش پیدا می نماید) و… که البته اپل به صورت مرتب با ارائه آپدیت هایی توانست بسیاری از آن ها را برطرف کند. از نمایشگر همواره روشن هم در این گوشی ها پشتیبانی نمی شود؛ یک قابلیت ساده که اصلا نمی دانیم چرا اپل علاقه ای به آن ندارد.

چرا شرکت های اندرویدی کاربران را موش آزمایشگاهی خود می بینند؟

اما از آن طرف اگر بخواهیم ببینیم، وجود این مسائل در گوشی های اندرویدی خیلی چیز تازهی نیست و کاربران دیگر به آن ها عادت نموده اند. مثلا به شخصه از زمانی که گوشی گلکسی S20 فن ادیشن من به اندروید 12 و بعد از آن رابط One UI 4.1 آپدیت شد تا به امروز، در لیست مخاطبین، حروف الفبا را هنگام جست و جو برای نام آن ها نمی بینم و به جای آن ها نقطه وجود دارد. مسئله ای که به نظر می رسد سامسونگ حتی نمی داند وجود دارد.

مشکل اصلی اینجاست که شرکت های اندرویدی انقدر در عرضه قابلیت های تازه عجله می نمایند که گاهی اوقات تصور می کنیم کاربران وسیله ای برای تست قابلیت های نوآورانه این شرکت ها هستند. مثلا موتورولا، سامسونگ، گوگل، مایکروسافت و… شرکت هایی هستند که گاهی اوقات گویا فکر نمی نمایند چه چیزی دارد عرضه می شود، آن ها فقط می خواهند یک محصول را با قابلیتی دهن پر کن عرضه نمایند. اما اپل آنقدر صبر می نماید و منتظر می ماند تا مطمئن شود اگر یک قابلیت تازه را درون گوشی هایش قرار دهد، آن قابلیت برترین تجربه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

برای مثال رویداد شب گذشته اپل را اگر دیده باشید، احتمالا می دانید در رابطه با چه چیزی صحبت می کنیم. اپل در iOS 16 قابلیت هایی را آورده و در رابطه با آن ها طوری بزرگ نمایی نموده که در مراسم رونمایی از گوشی های اندرویدی، اصلا توجهی به آن ها نمی شود. اگر از کاربران گوشی های اندرویدی باشید، باید بگوییم شخصی سازی صفحه قفل اکنون به آیفون ها اضافه شده، شاید خنده دار به نظر برسد که این چه قابلیت تازهی است؟ اما باید بگوییم اپل آنقدر آن را مجذوب نماینده و کاربردی طراحی نموده که از کار با آن لذت خواهید برد.

گلکسی S22 اولترا؛ انتظاری که در عکاسی و فیلم برداری داشتیم برآورده نشد

اندرویدی ها همواره می خواهند اول باشند. اصلا هم مهم نیست آیا یک قابلیت تازه اصلا کیفیت کافی را دارد یا خیر. برای مثال گلکسی S22 اولترا. انتظار داشتیم سامسونگ اندکی این گوشی را در مقایسه با نسل قبل در زمینه عکاسی و فیلم برداری بهتر کند. اما این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه در بعضی از آنالیز ها گلکسی S21 اولترا بهتر از این گوشی ظاهر شد. یکی از دلایل این موضوع هم این است که سامسونگ ناگهان تصمیم گرفت زوم 10 برابری اپتیکال را به گوشی پرچم دارش اضافه کند.

همین کار باعث شد الان دو نسل است که هیچ نوآوری در این زمینه ندارد. آیا بهتر نبود مثلا در ابتدا زوم 2.5 و 5 برابری را به مدل اولترا اضافه می کرد و هر سال این مقدار را اندکی ارتقا می داد؟ درست مثل کاری که اپل انجام می دهد. اپل حتی به خود زحمت نداده یک دوربین تله فوتو با زوم 5 برابری به گوشی هایش اضافه کند آن هم بعد از گذشت این همه سال. حالا سامسونگ ناگهان زوم 10 برابری را به پرچم دارانش اضافه می نماید و دیگر هیچ نوآوری برایش نمی ماند که توجه کاربران را جلب کند.

البته کیفیت زوم در این گوشی بهبود داشته (نه مقدار آن) ولی مثلا تصاویر بیش از حد اشباع شده هستند و غیرواقعی به نظر می رسد. حتی آیفون 13 پرو مکس هم که گاهی اوقات تصاویر را اشباع شده ثبت می نماید باز هم از گلکسی S22 اولترا شرایط بهتری دارد. در این بین شاید بتوان روی پیکسل 6 پرو حساب کرد که تصاویر بسیار طبیعی و واقعی ثبت می نماید. دو سال منتظر ماندیم که گلکسی S22 اولترا تا این مقدار پیشرفت داشته باشد؟

گوگل پیکسل 6؛ ناامیدنماینده ترین رونمایی بزرگ گوگل

پیکسل 6 و 6 پرو شاید در زمینه عکاسی عملکردی عالی داشته باشند، اما از لحاظ نرم افزاری آنقدر باگ دارند که اصلا نمی توان از آن ها استفاده کرد. باگ ها آنقدر زیاد هستند که اصلا نمی توان آن ها را نام برد. این در حالی است که گوگل خواست اندروید 12 برترین و مجذوب نماینده ترین سیستم عاملش باشد. به جای اینکه به تدریج آن را آپدیت کند، تصمیم گرفت یک جا همه چیز را به آن اضافه کند. در نتیجه در ابتدا کاربران شاید به وجد بیایند از این همه تغییرات ظاهری و نرم افزاری اما در نهایت با یک باگ طرف هستیم که قابلیت های سیستم عامل را هم در خود دارد.

گوگل از زمانی که سری پیکسل 6 را عرضه نموده تا به امروز فقط در پی یافتن مسائل و آپدیت کردن آن هاست. متأسفانه در انجام این کار هم سرعت بالایی ندارد. گویا اصلا اهمیتی به گوشی های خود نمی دهد و فقط خواسته یک محصول را راهی بازار کند. دیگر برایش مهم نیست این گوشی ایراد نرم افزاری دارد یا خیر. جالب است بدانید سرعت انتشار آپدیت های سامسونگ که یک شرکت شخص ثالث به شمار میرود در بهبود مسائل اندروید از خود گوگل بیشتر است. حال تصور کنید اوضاع چقدر برای گوگل بد پیش می رود.

مثلا مشکل اثرانگشت سری پیکسل 6 بعد از چهار یا پنج آپدیت برطرف شد، مشکل روشنایی اتوماتیک چند هفته پیش آن هم نه به صورت کامل برطرف شد در حالی که بیش از 5 ماه است که از عرضه نماینده های گوگل می گذرد.

گلکسی S20 اولترا؛ فوکوس اتوماتیک ضعیف و ناامیدنماینده

برگشتیم به سامسونگ و این بار گلکسی S20 اولترا. نخستین پرچم دار سامسونگ که با دوربین 108 مگاپیکسلی راهی بازار شد. اما این دوربین در زمینه فوکوس اتوماتیک فوق العاده ضعیف بود. اصلا می شد گفت فوکوس اتوماتیک در آن وجود نداشت. سامسونگ با ارائه آپدیت های متعدد کوشش کرد این مشکل را برطرف کند اما هیچوقت به طور کامل حل نشد.

انقدر مشکل گلکسی S20 اولترای 1400 دلاری جدی بود که سامسونگ تصمیم گرفت با عرضه گلکسی نوت 20 اولترا و تجهیزش به فوکوس اتوماتیک لیزری آن را حل نماید. این گوشی در بخش دوربین یک سری قابلیت های ضعیف تری از گلکسی S20 اولترا داشت اما فوکوس اتوماتیک آن بهتر بود. اما به صورت کلی هم می شد به دوربین این گوشی بیشتر اعتماد کرد.

سامسونگ کوشش کرد با یک دوربین 108 مگاپیکسلی همه را غافلگیر کند اما تجربه نخست بسیار ضعیف بود. حال سه سال گذشته و ما پیشرفت چشمگیری در این زمینه نمی بینیم. اما اپل هر سال با اضافه کردن یک قابلیت کوچک نه از لحاظ تئوری بلکه در عمل، کاربرانش را شگفت زده می نماید و ثابت می نماید که قابلیت اضافه شده واقعا کاربرد دارد.

مایکروسافت Duo

مایکروسافت باید گوشی هوشمند را کنار بگذارد اما نمی دانیم چه اصراری است که می خواهد هرطور شده پول زیادش را از یک راهی بر باد بدهد. شرکت آمریکایی نه تنها اصولش را نمی داند بلکه وقتی راهکار هم جلوی رویش قرار بگیرد، درس نمی گیرد. از ویندوز فون که شکست بزرگی برای شرکت بود تا الان که سرفیس Duo را به عنوان گوشی تاشوی مایکروسافت شاهد هستیم، هیچ کدام نتوانستند نظر مثبت کاربران را جلب نمایند. طوری که حتی در خبری خواندیم بیل گیتس هم از گلکسی زد فولد 3 استفاده می نماید.

سرفیس Duo به معنای واقعی کلمه زشت است، حواشی زیادی دارد و اصلا هم از لحاظ قابلیت نرم افزاری احتیاج کاربران را برطرف نمی نماید. دوربین آن ضعیف است، عملکرد سخت افزاری اش اصلا قابل مقایسه با برترین های بازار نیست و بسیاری موارد دیگر. جالب تر اینکه اصلا مایکروسافت علاقه ای هم به بهبود اوضاع ندارد و اصلا برایش مهم نیست عملکرد ناپایدار این گوشی باید زمانی درست شود.

تنها چیزی که مایکروسافت خواسته این بوده که با عرضه یک گوشی با دو نمایشگر، کاربران را به وجد بیاورد. پرسش اینجاست که آیا اپل نمی تواند این کار را انجام دهد؟ پس چرا تا به امروز این کار را ننموده؟

گلکسی فولد؛ سامسونگ باید بابت این گوشی عذرخواهی می کرد

باز هم سامسونگ و باز هم یک عجله دیگر که دردسر ساز شد. در سال 2019 و در حالی که هنوز هیچ شرکتی فکرش را هم نمی کرد بتوان نمایشگر گوشی را خم کرد، سامسونگ از گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. آن هم نه با ظاهری قدیمی بلکه محصولی که نمایشگر شیشه ای آن قابلیت تاشوندگی داشت.

گلکسی فولد نخستین گوشی هوشمند بازار با قابلیت تاشوندگی بود و سامسونگ آنقدر برای تبدیل شدن به برترین شرکت سازنده گوشی های تاشو عجله داشت که حتی فرصت نکرد در توضیحات مربوط به گوشی بنویسد روکش روی نمایشگر را جدا نکنید. سامسونگ از لحاظ نوآوری رقبا را پشت سر گذاشت اما هر کسی که 2000 دلار برای گلکسی فولد پرداخت کرد در نهایت متوجه شد که چه اشتباهی مرتکب شده است.

گلکسی فولد اوریجینال بیشتر شبیه به یک محصول آزمایشی بود که سامسونگ برای تست، آن را راهی بازار کرد. نمایشگر ثانویه کوچک، چین خوردگی شدید وسط نمایشگر، لولای ضعیف بدون هیچگونه لایه محافظتی جهت بیرون نگه داشتن گرد و غبار از داخل گوشی و بسیاری مسائل دیگر. وقتی هم که متوجه شد نقاط ضعف آن چیست، کوشش کرد نسل دوم و سوم را بهتر و بهتر کند.

مدیرعامل سامسونگ بابت این گوشی از همه عذرخواهی و اعتراف کرد که در عرضه این محصول عجله نموده اند. جالب است بدانید هنوز مسائل گلکسی فولد حل نشده است. بدتر اینکه گلکسی زد فولد 4 که قرار است تابستان سال جاری عرضه شود، طبق خبرها و شایعات، هیچ تفاوت معناداری با گلکسی زد فولد 3 نخواهد داشت. چرا؟ چون سامسونگ هرچه در چنته داشت در گلکسی زد فولد 3 بکار برد. حالا چیز خاصی نمانده که بخواهد برای زد فولد 4 باقی بگذارد و روی آن مانور دهد.

دوربین زیر نمایشگر در ZTE Axon 20 و گلکسی زد فولد 3

یکی دیگر از قابلیت هایی که شرکت های اندرویدی در بکارگیری آن عجله کردند، دوربین زیر نمایشگر بوده و به نظر می رسد هنوز هم شاهد ضعف هایی در این بخش باشیم. این اتفاق نخستین بار با ZTE و در گوشی Axon 20 رخ داد اما عملکرد آن آنقدر بد بود که اصلا نمی شد تصویری باکیفیت ثبت کرد.

سامسونگ در زد فولد 3 هم از یک دوربین زیر نمایشگر تاشونده استفاده کرد که آن هم عملکرد ضعیفی دارد. شیائومی هم در گوشی می میکس از این فناوری استفاده کرد اما در پاسخ به ضعفی که داشت گفت که قرار نیست با این دوربین، تصاویر سلفی ثبت کرد یا تماس تصویری گرفت!

چرا شرکت های اندرویدی تا این مقدار عجله می نمایند؟

برخلاف اپل که در دنیای خود یکه تازی می نمایند، شرکت های اندرویدی اگر بخواهند پیروز شوند باید به صورت یک دست، به تدریج عمل نمایند. البته چون تعداد آن ها زیاد است شاید این کار سخت باشد اما حداقل اگر قرار است عجله نمایند، از پایداری محصولات شان مطمئن باشند. درست مثل هواوی. بسیاری از فناوری های فوق العاده ای که در گوشی های امروزی می بینیم، نتیجه کار و کوشش هواوی است. اما هواوی آنقدر خوب این قابلیت ها را طراحی می کرد که جای هیچ بحثی را باقی نمی گذاشت. همین هم باعث شد که این شرکت در مقطعی حتی بتواند سامسونگ را هم کنار بزند.

متأسفانه این موضوع را نمی توان در رابطه با سایر گوشی های اندرویدی گفت. حداقل الان که این شرکت ها حتی نمی توانند مصرف پردازنده هایشان را کنترل نمایند تا به شدت داغ نشوند.

چرا اپل تا این مقدار پیروز است؟

اپل شرکت بسیار محبوبی است اما به همان مقدار، محتاط و محافظه کارانه عمل می نماید. چون هیچ گوشی دیگری هم نیست که با آن رقابت کند، شرکت آمریکایی در دنیای خود آزاد است. کاربران وقتی به زیست بوم اپل وارد می شوند، می دانند هرچه که احتیاج دارند در اینجا مهیا است. اما رفتن به سراغ اندروید شاید خیلی برایشان منطقی نباشد. مثلا گوشی شیائومی را می خرید اما تبلت خوبی در بازار وجود ندارد، مجبور هستید یک تبلت از برند دیگر بخرید. ساعت هوشمند شیائومی کیفیت لازم را ندارد مجبور می شوید آن را از برند دیگری بخرید. به صورت کلی همه چیز در زیست بوم اپل با بالاترین کیفیت ممکن وجود دارد تا شما از دنیای بیرون بی احتیاج شوید.

در دنیای اندروید همه چیز فرق دارد. نتایج یک تحقیق نشان داده کاربران گوشی های اندرویدی، باگ های نرم افزاری و مسائل سخت افزاری را بیشتر از کاربران اپل تحمل می نمایند. بعضی از آن ها حتی برای گوشی های میان رده هزینه می نمایند و در نهایت به این نتیجه می رسند که اگر یک گوشی عملکرد ضعیفی در بخش های مختلف دارد، کاملا طبیعی است و باید با آن ساخت!

از طرفی اگر یک گوشی اندرویدی مشکل داشته باشد، در شبکه های اجتماعی مختلف خیلی به آن توجهی نمی شود. اما وقتی به اپل می رسیم اصلا اینطور نیست. مثلا چقدر خم شدن آیفون 6 سر و صدا به پا کرد؟ هنوز هم شاید بسیاری از شما این موضوع را به خاطر داشته باشید. اما آیا می دانید وان پلاس 10 پرو هم به سادگی خم می شود؟ همین موضوع سبب می شود اپل بسیار محتاط باشد و قابلیت ها را بعد از شاید چند سال مزه مزه کردن، راهی گوشی هایش کند. اما وقتی این کار را انجام می دهد، آنقدر این قابلیت ها خوب هستند که نمی توان از آن ها گذشت.

برای مثال نمایشگر 120 هرتزی. این قابلیت زود به پرچم دارهای اپل نیامد اما وقتی آمد شرکت آمریکایی به قدری خوب آن را بهینه کرد که آیفون 13 پرو مکس حتی در حالت 120 هرتزی هم برترین عملکرد را در زمینه نگه داری شارژ دارد.

از طرفی دیگر، شاید باور نکنید اما آیفون 14 هم قرار نیست از این فناوری بهره ببرد اما گوشی های مالی اندرویدی هم آن را دارند. در حالی که اصلا برای گوشی های مالی هیچ رویدادی برگزار نمی شود، اپل در رویداد خود می ایستد و بدون اشاره کردن به رفرش ریت آیفون 14، پرفروش ترین گوشی سال بعد را معرفی می نماید. می گویید نه؟ منتظر بمانید و ببینید. البته شاید اپل این گوشی را به نمایشگری 90 هرتزی مجهز کند ولی در اصل قضیه هیچ تفاوتی ایجاد نمی شود.

بنابراین به نظر می رسد هر کاربری که زیست بوم اپل را انتخاب می نماید، در پی آرامش می شود و می خواهد هرچه که گوشی اش ارائه می دهد را در برترین شرایط ممکن داشته باشد. آن ها نمی خواهند همواره با باگ های مختلف سر و کله بزنند، قابلیت های تازه به گوشی شان اضافه شود اما نتوانند آنطور که باید از آن بهره ببرند و…

البته باید بگوییم اپل هم یک سری ضعف هایی دارد. مثلا نمایشگر همواره روشن اصلا قابلیتی نیست که شرکت آمریکایی بخواهد آن را آزمون و خطا کند. حذف ناچ هم همینطور، اما اپل 5 سال کاربرانش را از داشتن نمایشگری تمام صفحه محروم کرد. حالا منتظر بمانید و دیدن کنید در رویداد معرفی از سری آیفون 14، چه تعریف و تمجیدی از آیفون 14 پرو و پرو مکس به خاطر استفاده از نمایشگر حفره ای می شود!

پایداری کلید پیروزیت است

همانطور که گفته شد، شرکت های اندرویدی باید اندکی روی پایداری عملکرد تمرکز نمایند و دست از سر اضافه کردن قابلیت های عجیب و غریب بردارند. این قابلیت ها بدون پایداری بدرد کسی نمی خورند و فقط آزاردهنده می شوند. اپل شاید در ارائه قابلیت های خوب، کند باشد، اما می دانیم با اضافه شدن آن ها به گوشی هایش می توانیم برترین تجربه را داشته باشیم.

خطاب مان به شرکت های اندرویدی است؛ گلکسی فولد یا محصولی با دوربین زیر نمایشگر نمی خواهیم، آن را تا سال 2024 یا 2025 به تعویق بیندازید اما حداقل مطمئن شوید وقتی به دست مشتری می رسد، ارزش داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2011

به "اپل قابلیت های مجذوب کننده را دیرتر راهی گوشی هایش می نماید اما چرا همچنان پیروز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل قابلیت های مجذوب کننده را دیرتر راهی گوشی هایش می نماید اما چرا همچنان پیروز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید