باغ نگارستان، محبوب خارجی ها

به گزارش مجله 90 جعبه، دوشنبه ها سالن های باغ موزه نگارستان بسته است، ولی از فضای باغ و رستورانش می توانید بهره ببرید.

باغ نگارستان، محبوب خارجی ها

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ نگارستان را هنوز ندیده اید؟ دست بجنبانید و هرچه زودتر برای گذراندن یک روز عالی در این باغ برنامه ریزی کنید. باغ نگارستان یکی از دیدنی های تهران است. هم باغ، هم گالری، هم ساختمان های تاریخی و هم کافه تراسی رویایی دارد و خارجی ها بیشتر از خود تهرانی ها آن را می شناسند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گشتی در این باغ زیبا و باغچه های پر گل و حوض و جوی های پر آبش بزنیم تا روح مان به پایکوبی در بیاید.

باغ نگارستان کجاست؟

جایی حوالی میدان بهارستان و در خیابان دانشسرا. این باغ قاجاری است. فتحعلی شاه دستور داد تا این باغ را به عنوان عمارتی تابستانی بسازند. به رسم همه باغ های ایرانی، حوض و جوی آب و باغچه های رنگارنگ دارد. بهترین زمان برای بازدید به باغ نگارستان، بهار است. مخصوصاً در روزهایی که بارانی لطیف و ملایم، به آرامی در حال باریدن باشد. با این حال، در تمام 365 روز سال می توانید به باغ بروید و حسابی خوش بگذرانید.

نکات مهم در بازدید از باغ نگارستان

باغ نگارستان یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران برای خارجی هااست. تقریباً همه تورهای ورودی به ایران، بازدید از این باغ موزه را در برنامه های خود دارند. با رفتار متشخص خود، خاطره ای شیرین برای بازدیدکنندگان خارجی بر جای بگذارید. باغ موزه یک کافه رویایی و زیبا به اسم رستوران روحی دارد. حتماً خودتان را به غذا یا نوشیدنی در این کافه دعوت کنید. چشم اندازش روح تان را 35 سال جوان تر می نماید. مخصوصاً اگر میزتان زیر بنای حافظیه باغ باشد.

موزه نقاشی های کمال الملک در یکی از ساختمان های باغ واقع شده است. بازدید از آن را از قلم نیاندازید. همچنین موزه منیر فرمانفرمایان، نخستین زنی که نامش را روی یک موزه گذاشته اند هم در یکی از سالن های باغ واقع شده است. آن را هم ببینید. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید پروین اعتصامی، شاعر بزرگ ایرانی، مدتی در کتابخانه مرکزی باغ به عنوان کتابدار کار می نموده است.

باغ نگارستان در محدوده طرح ترافیک تهران واقع شده است. به قوانین تازه ای که در این باره اعمال شده توجه کنید. اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی خودتان را به باغ برسانید، بهترین وسیله مترو و ایستگاه میدان بهارستان است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 571

به "باغ نگارستان، محبوب خارجی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ نگارستان، محبوب خارجی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید