تفاهم نامه ای برای اعتلای رشته های علوم پایه در کشور

به گزارش مجله 90 جعبه، تفاهم نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته های علوم پایه در کشور منعقد شد.

تفاهم نامه ای برای اعتلای رشته های علوم پایه در کشور

به گزارش خبرنگاران، در پی جلسه ملاقات و گفت وگوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس و اعضای گروه علوم پایه فرهنگستان علوم در تیرماه جاری در محل فرهنگستان و پس از بیان دغدغه ها و ابراز نگرانی های استادان عضو گروه علوم پایه فرهنگستان علوم درباره وضع آموزش عالی کشور بخصوص رشته های علوم پایه، تفاهم نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته های علوم پایه در کشور منعقد شد و به امضای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

با عنایت به مفاد این تفاهم نامه، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با موضوع گروه علوم پایه فرهنگستان، هر دو سال یک بار گزارشی درباره رشته های مختلف علوم پایه مشتمل بر شرایط اخیر و کنونی و برنامه های در حال انجام تهیه می نماید. همچنین راهکارهایی مناسب برای ارتقای علوم پایه در کشور ارائه نموده و پیشنهادهایش را به وزارت علوم و دیگر دست اندرکاران آموزش عالی برای بهره برداری ارسال می نماید.

بر اساس اعلام فرهنگستان علوم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با موضوع معاونت آموزشی آن وزارتخانه، اطلاعات خام وضع موجود و دیگر اسناد و اطلاعات مرتبط را برای تهیه این گزارش در اختیار فرهنگستان قرار می دهد. همچنین وزارت علوم متعهد می گردد از گزارش های دوسالانه فرهنگستان علوم در خط مشی خود در جهت گیری و راهنمایی رشته های علوم پایه بهره برداری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 473

به "تفاهم نامه ای برای اعتلای رشته های علوم پایه در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه ای برای اعتلای رشته های علوم پایه در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید