راهنمای سفر به پرتغال

به گزارش مجله 90 جعبه، راهنمای مسافرتی به پرتغال | Travel Guide To Portugal

کشور پرتغال یا جمهوری پرتغال از کشورهای اروپای غربی است که در جزیره ایبری واقع شده است. این کشور دارای مرزهای مشترکی از شرق و شمال با کشور پهناور اسپانیا است، با توجه به سابقه دریانوردی و کشف سرزمین های تازه در تاریخ ایرانی ها هم این کشور حضور پر رنگی داشته است. کشور پرتغال دارای جاذبه های تاریخی و همینطور طبیعی زیادی است که هر گردشگری برای یک بار هم که شده باید در این کشور به گشت و گذار بپردازد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به پرتغال خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور پرتغال همراهی کنید.

راهنمای سفر به پرتغال

موقعیت جغرافیایی کشور پرتغال

کشور پرتغال از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی اروپای نیز واقع شده است. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده است و دو مجمع الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند. مساحت کشور پرتغال 91720 کیلومتر مربع است و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده است، این کشور دارای 10 میلیون جمعیت هست.

مختصری از تاریخ پرتغال

نام اولیه کشور پرتغال، پروتوکال نیز بوده و آن هم نام شهر کوچکی بوده که در کنار رودخانه دورو در زمان های قدیم واقع بوده است و در آن موقع شکوه و رونق خاصی داشته است. رومیان در این سرزمین آیین مسیحیت را جایگزین پرستش خدایان قدیم ساختند. این دین حتی در دوره خلفای اسلامی بر پرتغال نیز همیشه باقی و برجا بود. بیش از چهارصد سال قبل، دریانوردان پرتغالی راه های دریایی گوناگونی را کشف و بر روی نقشه ثبت کردند. همین راه ها بود که سنگ اول بنای امپراتوری مستعمراتی بزرگ پرتغال را بنیان نهاد. در دوره ای که در تاریخ پرتغال به عصر زرین معروفیت دارد، اکتشافات جغرافیایی مهمی به عمل آمد. بارتولومئو دیاز تا دماغه امید نیک یعنی جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا پیش راند. پس از وی واسکو دو گاما بزرگترین کاوشگر پرتغالی، راه های دریایی هند و شرق را پیدا کرد. شبکه بزرگ راه های دریایی پرتغال موجب آن شد که این دولت پایگاه هایی در ایران، سیلان، چین، ژاپن، و سایر قسمت های دنیا به دست آورد. جنگ شاه عباس با پرتغالی ها جنگی بود که دست آنها را از تنگهٔ هرمز کوتاه کرد. این عصر زرین تا زمانی که یکی از پادشاهان اسپانیا پرتغال را تسخیر کرد، ادامه یافت.

اطلاعات ضروری کشور پرتغال

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 220-240 ولت و 50 هرتز

کد کشور: +351

شماره اضطراری:

پلیس، اورژانس پزشکی و آتش نشانی: 112

اختلاف ساعت با تهران: 3 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی:

  • فارو، فرودگاه فارو
  • فونچال، فرودگاه مادیرا
  • لیسبون، فرودگاه لیسبون پورتلا
  • پورتو، فرودگاه فرنسیسکو جسا کارنئیرو
  • پونتا دلگادا، فرودگاه ژان پائولو دوم

آب و هوای کشور پرتغال

با توجه به موقعیت قرار گیری این کشور در کره زمین پرتغال دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد و بیشتر به شهرهای ساحلی اسپانیا شباهت دارد. میانه دمای هوا در این کشور 15 درجه سانتی گراد است و در فصل تابستان به 40 درجه هم می رسد. از همین رو می توان گفت که کشور پرتغال یکی از گرم ترین کشورهای قاره اروپا به شمار می رود. در فصل تابستان آب و هوای گرم و آفتابی در این کشور حاکم است و در بین ماه های جولای و به خصوص آگوست که فصل تعطیلات است در این کشور هوا بسیار گرم است. بعلاوه در این ماه ها کشور پرتغال در شلوغ ترین شرایط خود واقع شده است و بیشتر هزینه اقامتگاه های ساحلی بسیار بالاست. بنابراین اگر قصد دارید سفری ارزان به پرتغال داشته باشید یا دلتان نمی خواهد به مکان های شلوغ و پر از توریست سفر کنید، این نکته را در نظر بگیرید.

هزینه اقامت در کشور پرتغال

اگر بخواهیم به طور کلی درباره هزینه اقامت در این کشور اروپایی صحبت کنیم، باید بگوییم که هزینه اقامت به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین و ارزان است. به خصوص اگر در هاستل اقامت کنید، هزینه اقامت شما به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. اگر می خواهید سفرتان مالی باشد سعی کنید در سرویس کوچ سرفینگ عضو شوید و با شهروندان پرتغالی ارتباط برقرار نمایید تا هنگامی که به این کشور سفر کردید همراه با وی در منزلش در طول سفرتان اقامت داشته باشید. بعلاوه می توانید از هاستل هایی که در این کشور وجود دارد هم بهره ببرید اما در برابر امنیت و سرویسی که هتل ها می توانند در اختیار شما قرار دهند هاستل ها و دیگر مراکز اقامتی تضمینی نمی دهند.

هزینه خورد و خوراک در کشور پرتغال

با توجه به تاریخ پر فراز و نشیب و سرزمین گردی هایی که پرتغالی داشته اند تنوع غذایی بالایی در این کشور وجود دارد که امکان ندارد که شما به این کشور بروید و غذایی باب میلیتان پیدا نکنید. در این کشور می توانید از انواع ماهی ها، استیک ها و خوراک هایی که در آن وجود دارد میل کنید و لذت کافی را ببرید.

اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به پرتغال هزینه های مربوط به غذا در کشور پرتغال اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 7 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان میانه باید 30 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور پرتغال به نسبت ارزان تر است و مبلغ 6 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 2 یورو بپردازید.

هزینه حمل و نقل در کشور پرتغال

هزینه بلیط تک سفره 1.50 یورو

هزینه بلیط ماهانه 36 یورو

هزینه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 3 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 0.50 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 15 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.50 یورو

شهرهای کشور پرتغال

  • لیسبون

لیسبون شهری که بودنش در ساحل اقیانوس اطلس از آن شهری تماشایی و پرطرفدار ساخته است. زمانی که شهر لیسبون می روید برای سرگرمی و گردش انتخاب های زیادی را پیش رو دارید، می توانید از موزه ها و گالری های مختلف تماشا کنید و سفری دل انگیزی را در میان پارک های بی شمارش بگذرانید و یا در گوشه ای از ساحل های دل انگیز این شهر دل دریا دهید.

  • پورتو

پورتو، دومین شهر پرتغال است، که می تواند رویایی از یک شهر قرون وسطایی را در فکر هر مسافری پدیدار کند. این شهر بر کرانه رود (دورو) Douro واقع شده و دارای برج های بلند و همراه با ناقوس های کلیسا که هر توریستی را برای سفر به این شهر تاریخی وسوسه می نماید. پورتو مجموعه از جاذبه های تاریخی بوده، به طوری سازمان یونسکو این منطقه را جزء نواحی ارزشمند میراث دنیای معرفی نموده است.

براگا و اودیولاس نیز از شهرهای مهم و توریستی این کشور هستند.

جاذبه های توریستی در کشور پرتغال

  • برج کلریگوس | Clérigos

از پر بازدیدترین جاذبه های پورتو برج بلند کلریگوس است. این برج دارای ارتفاع 75 متر بوده و در قرن هجدهم از سنگ گرانیت ساخته شده است. برای رسیدن به بالای آن باید پاهای قوی داشته باشید زیرا 240 پله تا آنجا وجود دارد. بر فرار این برج شما می توانید خودنمایی شهر تاریخی پورتو را مشاهده کنید.

آدرس: Rua Sao Filipe Neri, Porto 4050-546, Portugal

  • کلیسای جامع پورتو

بازدید از شهر بدون کاوش در کلیسای جامع پورتو کامل نخواهد شد. در واقع چشم انداز پانورامایی که از تراس آن از بالای شهر و رودخانه آرام دورو می بینید شما را برای ادامه گردش در شهر بیدار می نماید. این ساختمان بزرگ قرن دوازدهمی ظاهری شبیه به یک دژ داشته و پنجره رز، با شیشه های رنگی متعلق به قرن 13 در ضلع غربی هم بسیار خیره نماینده خواهد بود. کاشی های آبی آسمانی خاص پرتغال در تزئینات بنا خودنمایی می نمایند. با گردشی در کلیسا، می توانید حال و هوای قرون وسطایی و آرامش را حس کنید. تماشای گنجینه خیره نماینده طلا و نقره را از یاد نبرید!

  • برج لیسبون

بر روی بالاترین تپه شهر برجی هست که با رفتن به آنجا در کنار تماشا نمایی بی نظیری از شهر می توانید از نمایشگاه های فرهنگی و تاریخ هم تماشا کنید و هر چه بیشتر این شهر را بشناسید. در این منطقه کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها غذاهای خوشمزه این شهر را هم امتحان کنید.

  • منطقه قدیمی آلفاوا

آلفاوا سنتی ترین محله در لیسبون جایی است که حتما باید از میان کوچه پس کوچه های باریکش عبور کنید و گوش به صدای موسیقی اصیلش بسپارید. رفتن به این منطقه شما را با حس و حالی متفاوت روبرو می نماید و هر آنچه از لیسبون می خواهید را یکجا بهتان می دهد.

بایدها و نبایدها در کشور پرتغال

  • سعی کنید از تاکسی در کشور پرتغال استفاده نکنید، تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی در این شهر بهره ببرید.
  • برای صرفه جویی در هزینه غذا و خورد و خوراک سعی کنید، یک نوع ساندویچ به نام francescinha را میل کنید که علاوه بر طعم خوبی که دارد هزینه کمی هم دارا می باشد.
  • اگر نمی خواهید با تور سفر کنید می توانید استفاده از سایت کوچ سرفینگ (com) با یکی از محلی های شهر پورتو ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید زمانی که به شهر پورتو می روید او همراه و راهنمای شما در این شهر باشد.
  • در هنگام دیدار رسم بر دست دادن با تماس مستقیم چشمی و تبریک احتمالی وقایع و مناسب های روز می باشد.
  • مانند هر کشور دیگری ضروری است تا در مراکز سرگرمیی و خرید که شلوغ هستند از کیف مدارک و پول های خود مراقبت نمایید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور پرتغال می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2241

به "راهنمای سفر به پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید