قلعه بابک محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ است

به گزارش مجله 90 جعبه، ایسکانیوز/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، قلعه بابک محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ است.

قلعه بابک محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ است

قلعه بابک که بعنوان دژ بابک، بذ و قلعه جمهور نیز شناخته می گردد، در ارتفاع حدود 2,300 تا 2,700 متری از سطح دریا بر فراز کوه قرار گرفته است و دره هایی به عمق 400 تا 600 متر اطراف آن را احاطه نموده اند. اگر تابستان را برای بازدید از قلعه بابک کلیبر انتخاب نموده باشید، فرصت تماشا سیاه چادرهای ایل شاهسون را خواهید داشت که در کوههای این منطقه حضور دارند. برای آشنایی با این مردم خونگرم فقط کافی است از آنها اجازه بگیرید و وارد محوطه شان شوید؛ در ضمن اگر دوغ و کره محلی، ماست، گلیم، ورنی و سایر محصولات دستی خود را برای فروش گذاشته بودند، حتما از آنها خرید کنید.

بعد از یک کوهپیمایی سخت، بالاخره به بالای کوه و قلعه بابک می رسید که منظره باشکوه آن شما را شگفت زده خواهد نمود. بی شک تماشای چنین طبیعتی آن هم از قله کوه و گرفتن سلفی و ثبت لحظه ها برایتان مجذوب کننده و فراموش نشدنی خواهد بود. علاوه بر منظره تماشایی این منطقه که باعث می گردد سختی راه آسان گردد و خاطره ای ماندگار برایتان باقی بماند، آب و هوای کوهستانی و دید وسیعی که به محیط اطراف وجود دارد، حیرت و شگفتی شما را به همراه خواهد داشت؛ بطوریکه خستگی ناشی از این صعود را به فراموشی می سپارید. قلعه بابک در نزدیکی شهر کلیبر، در 50 کیلومتری شمال اهر و حدود 200 کیلومتری تبریز جای گرفته و تنها راستا ورود به آن، به وسیله راهی صعب العبور است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1961

به "قلعه بابک محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه بابک محلی ایده آل برای علاقمندان به تاریخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید