مشارکت یک کشتی جاسوسی چین در مانور دریایی هاوایی

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد: یک فروند کشتی جاسوسی و شناسایی چین در مانور بزرگ دریایی در آبهای بین المللی هاوایی حضور پیدا می نماید.

مشارکت یک کشتی جاسوسی چین در مانور دریایی هاوایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که 22 کشور دنیا در مانور دریایی بزرگ هاوایی به رهبری آمریکا شرکت می نمایند چین نیز برای نخستین بار در این مانور دریایی شرکت نموده است.

بر اساس این گزارش سخنگوی نیروی دریایی آمریکا ضمن تایید خبر مربوط به شرکت یک فروند کشتی جاسوسی چین در مانور دریایی در آبهای هاوایی تاکید نمود: ما همه تدابیر لازم را برای حمایت و حفاظت از اطلاعات مهم خود اتخاذ نموده ایم و به هیچ وجه نگران اطلاعات سری و مهم خود نیستیم.

مقام های پکن در این خصوص اظهار نظر ننموده اند. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اضافه نمود: ما فکر می کنیم کشتی جاسوسی چین خارج از آبهای آمریکا باقی خواهد ماند و به گونه ای عمل نخواهد کرد که موجب ایجاد اختلال در مانور دریایی هاوایی گردد.

آمریکا امیدوار است که مشارکت چین در این مانور دریایی موجب رفع شدن سوء تفاهمات موجود در روابط دو جانبه گردد ولی تحلیلگران بر این باورند که برگزاری این مانورها در نهایت موجب تقویت توانایی های دریایی چین و افزایش قدرت شناسایی و نظارت چین بر نیروهای آمریکایی و کشورهای متحد واشنگتن خواهد شد.

علاوه بر این کشتی جاسوسی چین دو فروند کشتی جنگی دیگر این کشور نیز در مانور دریایی هاوایی شرکت خواهند کرد. دو فروند بالگرد نیروی دریایی چین و 1100 پرسنل نظامی این کشور نیز در این مانور حضور خواهند داشت.

این مانور در شرایطی برگزار می گردد که اختلافات آمریکا و چین در مورد تحرکات پکن در آبهای منطقه به شدت بالا گرفته است. چین از آمریکا خواسته است تا از دخالت در امور کشورهای منطقه خودداری کند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 302

به "مشارکت یک کشتی جاسوسی چین در مانور دریایی هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت یک کشتی جاسوسی چین در مانور دریایی هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید