آشنایی با موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو آمریکا

به گزارش مجله 90 جعبه، موزه تاریخ طبیعی فیلد در شیکاگو یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه‌های تاریخ طبیعی در جهان است. این موزه دارای مجموعه‌های ارزشمندی از فسیل‌ها، نمونه‌های جانوری و گیاهی، صخره‌ها و همچنین مجموعه‌ای از فرهنگ‌های بومی سراسر جهان است. در ادامه با بخش‌ها و جاذبه‌های مختلف این موزه آشنا می‌شویم.

آشنایی با موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو آمریکا

بخش دایناسورها

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های موزه فیلد، بخش اختصاص یافته به دایناسورها است. در این بخش می‌توان انواع اسکلت و فسیل‌های دایناسورهای مختلف را مشاهده کرد. از برزنوسورس تا تی‌رکس، همگی در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند.

بخش مصر باستان

یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار موزه فیلد، بخش مربوط به تمدن مصر باستان است. در این بخش می‌توان آثار و اشیایی همچون مومیایی‌ها، ابزارها، ظروف و مجسمه‌های متعلق به دوران فراعنه مصر را مشاهده کرد.

سنگ نوشته روزتا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موزه فیلد شیکاگو، نگهداری سنگ نوشته معروف روزتا است که حاوی متنی به خط میخی باستانی است. این سنگ به فهم زبان و خط میخی باستان کمک شایانی کرده است.

سالن فرهنگ‌های بومی

این بخش از موزه به نمایش فرهنگ قبایل و مردم بومی سراسر جهان اختصاص دارد. لباس‌ها، زیورآلات، ابزارها و آثار هنری متعلق به تمدن‌های مایا، آزتک، اینکا و... در اینجا قابل مشاهده است.

ماموت شرز

یکی از نفیس‌ترین آثار موجود در موزه فیلد، ماموت کامل یک ماموت شرز به نام لوسی است که به خوبی حفظ شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مومیایی توت‌عنخ آمون

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم موزه فیلد، مومیایی توت‌عنخ آمون فرعون مشهور مصر باستان است که بخشی از مجموعه عظیم و ارزشمند آثار مصر باستان را تشکیل می‌دهد.

مومیایی‌های پروانه‌ای

موزه فیلد میزبان کلکسیونی نادر از مومیایی‌های پروانه‌ای است که حدود 3000 سال قدمت دارند و در منطقه آتاکامای پرو یافت شده‌اند. این مومیایی‌ها نشان‌دهنده مهارت بالای مردم آن دوران در مومیایی‌کردن اجساد است.

اتاق یشم

اتاق یشم یکی دیگر از بخش‌های دیدنی موزه فیلد است که در آن انواع کرم‌های ابریشم، پیله‌های ابریشم و نمونه پارچه‌های یشمی به نمایش گذاشته شده‌اند.

بخش جواهرات

این بخش شامل مجموعه‌ای نفیس از جواهرات و فلزکاری‌های تزئینی متعلق به تمدن‌ها و فرهنگ‌های گوناگون جهان است. طلاهای آفریقایی، جواهرات هند باستان و ظروف نقره مصری تنها بخش کوچکی از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

مجسمه تریسراتوپس

یکی از نمادهای موزه فیلد شیکاگو، مجسمه بزرگ الوصل دایناسور تریسراتوپس به نام سوئی است که در ورودی اصلی موزه قرار گرفته و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان را به درون دنیای حیرت‌انگیز موجودات پیشاتاریخی فرو می‌برد.

پرسش و پاسخ

سوال: موزه فیلد شیکاگو در چه سالی تاسیس شده است؟

پاسخ: موزه فیلد شیکاگو در سال 1893 میلادی توسط نیکولاس مورای باتلر تأسیس شد.

سوال: آیا ورود به موزه فیلد شیکاگو رایگان است؟

پاسخ: خیر، ورود به این موزه رایگان نیست و نیاز به خرید بلیت دارد.

سوال: مهم‌ترین بخش موزه فیلد شیکاگو چیست؟

پاسخ: بخش دایناسورها یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های این موزه محسوب می‌شود.

منبع مقاله: موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو آمریکا (Field Museum)

انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1791

به "آشنایی با موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید