اتحادیه اروپا در مساله دریای جنوبی چین در کنار آمریکا خواهد بود

به گزارش مجله 90 جعبه، اتحادیه اروپا در حالی اعلام نموده است که در مساله مربوط به گشت زنی در دریای جنوبی چین در کنار آمریکا خواهد بود که این اقدام می تواند بر مذاکرات دو طرف در مورد روابط آسیا اروپا تاثیرگذار باشد.

اتحادیه اروپا در مساله دریای جنوبی چین در کنار آمریکا خواهد بود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که مذاکرات وزرای خارجه آسیا اروپا قرار است طی روزهای آینده در لوکزامبورگ برگزار گردد، اعلام موضع اتحادیه اروپا در حمایت از آمریکا در مساله گشت زنی در دریای جنوبی چین، می تواند بر این مذاکرات تاثیر منفی داشته باشد.

روز سه شنبه گذشته یک فروند ناو جنگی آمریکایی در نزدیکی یکی از جزایر مصنوعی ساخته شده توسط چین در دریای جنوبی چین به گشت زنی پرداخت که این اقدام با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

یک مقام اروپایی در این باره گفت: آمریکا در حال اجرا ماموریت خود بر اساس آزادی دریانوردی است.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز تاکید نمود: گشت زنی در دریای چین بخشی از آزادی آمریکا در عملیات های دریانوردی است و با این اقدام واشنگتن عملا از حقوق، آزادی ها در دریاها و آسمان ها در چارچوب قوانین بین المللی، دفاع می نماید.

این مقام اروپایی توضیح داد: اتحادیه اروپا نگران اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی جدید در آبهای مورد مناقشه منطقه است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا امیدوار به بهبودی روابط با چین است تا بتواند سرمایه گذاران چینی را برای سرمایه گذاری در اقتصاد رو به افول اروپا تشویق کند.

نشست وزرای خارجه آسیا اروپا طی روزهای آینده در لوکزامبورگ برگزار خواهد شد. وزرای خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا و 21 کشور آسیایی از جمله چین، ویتنام و فیلیپین در این نشست حضور خواهند یافت.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 541

به "اتحادیه اروپا در مساله دریای جنوبی چین در کنار آمریکا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا در مساله دریای جنوبی چین در کنار آمریکا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید