افزایش فراوری ذرات معلق در صورت فراوری سواری های دیزلی
به گزارش مجله 90 جعبه، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در واکنش به طرح فراوری خودروهای سواری دیزلی، افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را نتیجه فراوری این گونه خودروها دانست.

محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با خبرنگاران، در واکنش به اقدام مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در راستای کوشش برای فراوری سواری های دیزلی با بیان اینکه استفاده از خودروهای دیزلی در بعضی کشورهای اروپایی رایج است اما این کشورها نیز در حال تجدید نظر در استفاده از خودروهای دیزلی هستند، اظهارکرد: معمولا براساس منشاء آلایندگی هوا از موتورهای مختلفی برای خودرو استفاده می گردد یعنی در شهرهایی که از خودروهای دیزلی استفاده می گردد، منشا آلودگی ذرات معلق نیست.
وی اضافه نمود:در تهران نوع آلایندگی متفاوت است و منشاء اصلی آلودگی در شهرمان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است این در حالیست که خودروهای دیزلی فراوری کننده بخش اعظمی از ذرات معلق هستند، پس چه دلیلی دارد که از خودروهای دیزلی استفاده کنیم که آلایندگی را افزایش می دهند؟
پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون سواری دیزلی وارد شبکه حمل نقلی نشده است و به دلیل مسائل آلایندگی صلاح نیست که وارد گردد، گفت: در شهرهایی که از این نوع خودروها استفاده می گردد، میزان و شدت آلودگی هوای کمتر است و عمده مشکل آنها در زمینه آلودگی هوا، گازهای خروجی از بنزین است اما در شهری مانند تهران علت آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است پس چه دلیلی دارد که سوخت دیزلی که فراوری کننده ذرات معلق است را در کشور احیا کنیم؟
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بهتر است از ورود خودروهای سواری دیزلی به تهران خودداری گردد،گفت: با این حال مرجع اصلی تایید یا عدم تایید این پیشنهاد شرکت خودروساز، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد است و باید نسبت به قبول این طرح هوشیار باشند.
منبع: خبرگزاری ایسنا