انبوه سازان کرمان به مدرسه سازی توجه نمی نمایند

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: شهردار کرمان گفت: بر اساس قانون انبوه سازی به ازای هر200 آپارتمان باید یک مدرسه ساخته گردد که متاسفانه اغلب انبوه سازان در کرمان 199 واحد می سازند تا از زیر بار مدرسه سازی شانه خالی نمایند.

انبوه سازان کرمان به مدرسه سازی توجه نمی نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان،ابوالقاسم سیف الهی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: در طرح تفصیلی کاربری شهر کرمان که برای مدارس گذاشته شده،متاسفانه خیلی از کاربری ها روی ملک مردم است و آموزش و پرورش توانایی اقتصادی برای خرید این املاک را ندارد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه آموزش وپرورش دستگاهی پولدار اما بدون پول است،گفت:راه برای افزایش منابع وجود دارد و بستر آن هم درشورای آموزش و پرورش استان است.

وی توضیح داد: می توان تعدادی ازملک های آموزش و پرورش را ارزش افزوده داده و از آن درآمدزایی کرد.

سیف الهی اعلام کرد:در بنیاد قدس آموزش وپرورش استان کرمان املاک زیادی در اختیار آموزش وپرورش است که می توان از محل تغییر کاربری این زمین ها، برای مدارس زمین تهیه کرد.

شهردار کرمان گفت: بر اساس قانون انبوه سازی به ازای هر200 آپارتمان باید یک مدرسه ساخته گردد که متاسفانه اغلب انبوه سازان در کرمان 199 واحد می سازند تا از زیر بار مدرسه سازی شانه خالی نمایند.

سیف الهی با اشاره به اینکه املاک آموزش وپرورش در جاهای مناسب قرارگرفته اند، گفت:در فاصله بین فرودگاه تا میدان آزادی کرمان جزء دو هنرستان پسرانه هیچ مدرسه دیگری وجود ندارد که باید از زمین های آموزش وپرورش استفاده گردد تا انقلابی در ساخت وساز مدارس آموزش وپرورش ایجاد گردد.

وی خواهان همکاری دستگاه های اجرایی استان برای تملک زمین سازمان های دولتی و ورود در ساخت وسازهای آموزشی شد.

و اعلام کرد: امروز باید نگاه توسعه ای واقتصادی که استاندارحاکم نموده،درکارگروه آموزش پرورش استان ایجاد گردد تا منابع آموزش پرورش زنده گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 688

به "انبوه سازان کرمان به مدرسه سازی توجه نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبوه سازان کرمان به مدرسه سازی توجه نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید