پارک آبی وان ؛ آرامش در میان آب

به گزارش مجله 90 جعبه، در میان شهرهای دیدنی و توریستی کشور ترکیه، شهر وان جایگاه ویژه ای در میان گردشگران دارد. در شهر وان جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیری خواهید یافت؛ اما نکته جالب درباره این شهر زیبا این است که مکان های سرگرمیی آن تنها به مکان های تاریخی و یا گشتنی محدود نمی گردد. پارک آبی وان در این شهر از جمله مکان های سرگرمیی است که هواداران زیادی دارد. در سفر به این شهر می توانید همراه با خانواده و یا دوستانتان بلیت پارک آبی وان را تهیه کنید و در شروع سفر خود به این شهر توریستی، به یک سرگرمی آبی دسته جمعی بپردازید تا خستگی راه از تنتان بیرون برود و برای ادامه سفر سرحال باشید.

پارک آبی وان ؛ آرامش در میان آب

کشور ترکیه در همسایگی ایران، در سال های اخیر و با بالا بردن توان جهانگردی خود، به یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل شده است. بسیاری از جهانگرد ها از سراسر جهان و خصوصا کشور ایران به ترکیه سفر می نمایند.ترکیه با دارا بودن طبیعت زیبا، سواحل دیدنی، پارک های متنوع و پاساژ های مدرن از محبوب ترین کشورهایی است که می توان با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به آن سفر کرد.

اگر قصد سفر به شهر وان در کشور ترکیه را دارید و یا علاقه مند هستید که درباره پارک آبی وان بیشتر بدانید، با خبرنگاران همراه باشید:

پارک آبی وان

پارک آبی وان و تخلیه هیجان

اگر در وان ترکیه در پی سرگرمیات آبی در مکانی سرپوشیده و مجهز می گشت، پارک آبی وان مجهزترین و کامل ترین مجموعه سر پوشیده سرگرمیات آبی در شهر وان است.

پارک وان در سال 2011 در این شهر افتتاح شد و فعالیتش را به عنوان اولین پارک آبی سرپوشیده در منطقه آناتولی شرقی شروع کرد. بنای این پارک آبی در حدود 1500 متر مربع است که یک تیم حرفه ای در آن فعالیت می نماید و به پذیرایی از گردشگران مشغول است. این مجموعه سرپوشیده دارای بخش های مختلفی از جمله استخر، سونا، جکوزی و سرسره های آبی مجذوب کننده و هیجان انگیز است.

پارک آبی وان

امکانات پارک آبی وان

پارک آبی وان مکان مناسبی برای دور کردن خستگی سفر و بعلاوه رهایی از روزمرگی و تجربه یک اتفاق هیجان انگیز در میان سرسره های آبی بلند و پیچ در پیج است. میزان استخر این مجموعه در حدود 45 در 15 متر است. در قسمت جکوزی پارک آبی، جایگاه های آفتابگیر وجود دارد که گردشگران می توانند بر روی آن ها استراحت نمایند و آفتاب بگیرند.

این پارک امکاناتی را برای مردم محلی و بعلاوه جهانگرد ها فراهم نموده است تا برای دور شدن از استرس و زندگی روزمره ماشینی در این مجموعه، ورزش هایی همانند یوگا، زومبا و جلسات باله را تجربه نمایند. در پارک آبیمی توانید فعالیت های دیگری نیز از جمله فیتنس و کاردیو مخصوص آقایان، کاردیو و پیلاتس مخصوص بانوان، ژیمناستیک برای بچه ها، آموزش شنا و تنیس را انجام دهید.

ویتامین بار و کافه تریا موجود در پارک آبی ، این امکان را به شما می دهد تا پس از یک سرگرمی آبی هیجان انگیز، در آنجا بنشینید و از نوشیدنی ها و خوراکی های مجذوب کننده آن بهره مند شوید و طعم بی نظیر موشیدنی های ترکی را بچشید. پارک آبی می تواند لحظاتی مجذوب کننده و فراموش نشدنی برای شما به ارمغان آورد و فرصت یک سرگرمی دسته جمعی و خانوادگی را در سفر برای شما فراهم کند.

قیمت بلیط پارک آبی وان

قیمت بلیط پارک آبی آکوا برای بزرگسالانی که در تعطیلات آخر هفته به این پارک می فرایند 75 لیر و این قیمت برای سایر روز های هفته 65 لیر است.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا برای بچه های (افراد 6 تا 12 سال) که در تعطیلات آخر هفته به این پارک می فرایند 50 لیر و این قیمت برای سایر روزهای هفته 45 لیر است.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا برای دانش آموزان و دانشجویانی که در تعطیلات آخر هفته به این پارک می فرایند 55 لیر و این قیمت برای سایر روزهای هفته 50 لیر است.

گفتنی است که تمامی این بلیط ها تنها برای ورود به این مجموعه سرگرمیی هستند و گردشگران برای استفاده از سرزمین دلفین ها و رستوران این پارک باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایند، بعلاوه باید بدانید که ورود بچه ها زیر 6 سال به این مجموعه رایگان است.

روش های خرید بلیط پارک آبی آکوا

گردشگران تور آنتالیا به سه روش می توانند بلیط های این مجموعه را تهیه نمایند که عبارتند از:

  • - خرید بلیط به صورت حضوری از باجه های موجود در ورودی پارک
  • - خرید بلیط از میز تور هتل های آنتالیا
  • - خرید اینترنتی بلیط از سایت پارک آبی آکوا
  • گفتنی است که در صورت تهیه بلیط از باجه یا سایت پارک می توانید در هزینه های سفر خود به آنتالیا صرفه جویی نموده و بلیط ها را با قیمت مناسب تری بخرید.

برترین زمان سفر به وان ترکیه

ترکیه از آن دسته کشورهایی است که در هر چهار فصل سال زیبا و دیدنی است. پارک آبی وان در تمام طول سال به صورت دائمی آماده خدمت رسانی به گردشگران است. اما برترین زمان سفر به وان و لذت بردن از سرگرمیات آبی این پارک، فصل تابستان است که هوایی مطبوع و دلچسب دارد. البته این بدان معنا نیست که در بقیه فصول سال امکان استفاده از پارک آبی وجود ندارد؛ بلکه به علی سرپوشیده بودن فضا، موقعیت برای شنا و لذت بردن از آن فراهم است. اگر دوست دارید در زمانی خلوت به پارک آبی بروید و از آرامش در آب بهره ببرید، پیشنهاد می کنیم که حدود ساعت 10 صبح را انتخاب کنید.

جزیره آکتامار

چگونه به وان سفر کنیم؟

از آنجایی که کشور ترکیه فاصله کمی با ایران دارد، می توانید با انتخاب تورهای مسافرتی و گردشگری در زمانی کوتاه خودتان را به ترکیه و شهرهای مجذوب کننده آن، از جمله وان برسانید. برای رفتن به وان، می توانید با توجه به بودجه، زمان و علاقه مندیتان، یکی از راه های زمینی و یا هوایی را انتخاب کنید. مدت زمان سفر با هواپیما از تهران تا ترکیه در حدود 3 ساعت است.

زمانی که به ترکیه و شهر وان رسیدید می توانید با استفاده از تاکسی ها و اتوبوس های عمومی شهر خودتان را به منطقه آناتولی شرقی و پارک آبی وان برسانید و لذت یک سرگرمی دسته جمعی را تجربه کنید.

دانستنی های سفر به وان در کشور ترکیه

اگر اولین بار است که به شهر وان در کشور ترکیه سفر می کنید، حتما سفر خود را با تورهای معتبر و قابل اطمینان مسافرتی انجام دهید. یادتان باشد که اگر تور لحظه آخری را برای سفر به این کشور انتخاب کردید، حتما پیش از خرید آن، تاریخ و زمان سفر را به دقت آنالیز کنید.

در سفر به ترکیه، وسایلتان را سبک و کم حجم بردارید تا حمل آن ها راحت تر باشد و در فرودگاه اضافه بار نخورید. بعلاوه، چمدانتان را با یک المان مانند کاور، برچسب و … و یا رنگ تعیین از دیگر چمدان ها متمایز کنید تا در هنگام تحویل بار، آن را راحت تر پیدا کنید. مطالعه درباره مقصدی که انتخاب نموده اید، می تواند در کیفیت سفرتان تاثیرگذار باشد. بنابراین پیش از سفر به این شهر، درباره آن بیشتر تحقیق کنید تا در طول مدت سفر، وقت بیشتری برای گردش داشته باشید.

حتما مایو و لوازم شنایتان را به همراه داشته باشید تا بتوانید از سرگرمی در پارک آبی وان لذت ببرید. عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه ساحلی را از قلم نیاندازید و مطمئن باشید سفر به این شهر برایتان خاطره انگیز خواهد شد.

نظر شما درباره سفر به کشور ترکیه چیست؟ آیا تا به حال به این کشور و شهر وان سفر نموده اید؟ پارک وان چه مجذوب کنندهیت هایی برای شما داشته است؟ درباره پارک ها و سرگرمیات آبی در کشور ترکیه و خصوصا شهر وان چقدر اطلاعات دارید؟ شما می توانید تجربیات و نکات قابل توجه خود را درباره شهر وان و پارک آبی این شهر با دیگر دوستان و همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

عکس کاور تزئینی می باشد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2030

به "پارک آبی وان ؛ آرامش در میان آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آبی وان ؛ آرامش در میان آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید