انتخابات روسای دانشگاه های اندونزی اصلاح می گردد

به گزارش مجله 90 جعبه، دولت اندونزی پس از انتشار خبر پرداخت رشوه در انتخابات ریاست دانشگاه های این کشور، یک گروه را مامور اصلاح سیستم انتخابات روسای دانشگاه ها کرد.

انتخابات روسای دانشگاه های اندونزی اصلاح می گردد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یو.اس نیوز، در هفته های اخیر چند خبر از پرداخت رشوه برای تغییر نتایج انتخابات روسای دانشگاه ها در اندونزی منتشر شده است و دولت این کشور تصمیم به اصلاح این سیستم گرفته است.

طبق اعلام وزارت تحقیقات، فناوری و آموزش عالی اندونزی، تیم اصلاح نماینده انتخابات از نمایندگان این وزارت خانه، سازمان بازرسی اندونزی، کمیته دیوان سالاری دولتی(KASN) و کمیته مبارزه با فساد اندونزی(KPK) تشکیل شده است تا بتوانند سیستمی شفاف تر و واضح تر برای انتخابات روسای دانشگاه ها تدوین نمایند.

ماه گذشته کمیتهKPK که مسئول نظارت بر این انتخابات است گفت که در بعضی دانشگاه های دولتی برای تغییر در نتایج انتخابات رشوه پرداخت شده است.

از طرف دیگر یکی از اعضای سازمان بازرسی این کشور گفت: هفت دانشگاه دولتی در سوماترا، جاوه و سولاوسی متهم به دریافت رشوه برای تغییر در نتایج انتخابات هستند. براساس اعلام این سازملن مبالغ پرداختی از 1.5 تا 5 میلیارد روپیه اندونزی(112 تا 375 هزار دلار) متغیر بوده است.

محمد نصیر، وزیر تحقیقات، فناوری و آموزش عالی اندونزی در یک کنفرانس خبری اعلام نموده است که مقررات جدید براساس پیشنهادات کارگروه اصلاح انتخابات دانشگاهی، تا سرانجام سال جاری اعلام می گردد.

وی اضافه نمود: این موضوع برای ما اهمیت فراوانی دارد و هدف ما این است که روسای دانشگاه براساس لیاقت و سطح علمی انتخاب شوند.

براساس اعلام کارگروه اصلاح ساختار انتخاباتی در اندونزی، در سیستم آینده نامزدهای انتخابات باید توانایی خود را اثبات نموده باشند و از نظر علمی و انتشار مقالات دانشگاهی سابقه مناسبی داشته باشند و در زمان اجرای انتخابات نیز، حضور نمایندگان وزیر الزامی است.

در حال حاضر، انجمن اساتید هر دانشگاه، رییس را انتخاب می نماید اما مشکل دیگری که در ساختار سیستم انتخابات فعلی وجود دارد این است که شخص وزیر یک رای قدرتمند در انتخابات دارد که ارزش 35 درصدی دارد و می تواند به رغم نظر انجمن اساتید دانشگاه ها، با اعمال این رای نتیجه راعوض کند. این قانون راه را برای لابی کردن و تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات هموار نموده است.

قبلا انتخاب رییس دانشگاه ها مستقیما از طرف رییس جمهور صورت می گرفت. به تدریج تصمیم بر این شد که استقلال بیشتری به دانشگاه ها داده گردد و این سیستم ایجاد شد.

بعضی از مقامات دانشگاهی معتقدند باید تمام این مسئولیت در اختیار دانشگاه ها قرار داده گردد چرا که هر دانشگاهی می تواند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و مطمئنا از تبعات تخلف در انتخابات مطلع هستند و به شهرت دانشگاه خود اهمیت می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 357

به "انتخابات روسای دانشگاه های اندونزی اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات روسای دانشگاه های اندونزی اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید