اپل عینک واقعیت افزوده می سازد

به گزارش مجله 90 جعبه، اپل از جمله شرکت های فناوری است که با تأخیر در مقایسه با رقبا برای فراوری عینک واقعیت افزوده، هدست واقعیت مجازی و لنزهای تماسی هوشمند اقدام نموده است.

اپل عینک واقعیت افزوده می سازد

از چند سال قبل شایعاتی در خصوص فراوری محصولات مبتنی بر فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط اپل به گوش می رسید، اما ساخت این محصولات هرگز عملی نشده بود. اما به تازگی اطلاعات تازه ای در این زمینه توسط منابع نزدیک به اپل منتشر شده است.

فراوری عینک واقعیت افزوده و هدست واقعیت مجازی توسط اپل دور از انتظار نبوده است، اما لنز تماسی چشمی واقعیت افزوده محصول منحصر به فردی است که می تواند بر دنیای فناوری تأثیر شگرفی گذاشته و کاربردهای حرفه ای و تفریحی متنوعی پیدا کند.

گفته می گردد اپل میخواهد هدست واقعیت مجازی خود را در سال 2022 عرضه کند. این هدست مجهز به حسگرهایی اپتیکال و نیز نمایشگری منحصر به فرد خواهد بود. انتظار می رود نسخه نهایی این هدست 100 تا 200 گرم وزن داشته باشد و از سخت افزار مستقل رایانه ای برخوردار باشد تا نیازی به اتصال آن به رایانه های دیگر نباشد.

انتظار برای عرضه عینک واقعیت افزوده اپل طولانی تر بوده و این محصول در سال 2025 عرضه می گردد. در خصوص مشخصات فنی این محصول اطلاعات چندانی در دست نیست، اما گفته می گردد این عینک با محصولات دیگر اپل مانند خودروی هوشمند این شرکت سازگار خواهد بود.

عرضه لنز چشمی تماسی واقعیت افزوده اپل هم تا سال 2030 طول خواهد کشید. در خصوص امکانات و مشخصات فنی این محصول نیز فعلاً اطلاعات خاصی در دسترس نیست. گفته می گردد هر سه محصول از قابلیت شارژ بی سیم برخوردار خواهند بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1435

به "اپل عینک واقعیت افزوده می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل عینک واقعیت افزوده می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید