اکران فیلم زیر نور ماه میرکریمی در جشنواره فیلم مولانا

به گزارش مجله 90 جعبه، اولین دوره جشنواره فیلم مولانا با دعوت از رضا میرکریمی و نمایش فیلم زیر نور ماه در قونیه برگزار خواهد شد.

اکران فیلم زیر نور ماه میرکریمی در جشنواره فیلم مولانا

فروزنده اربابی، عضو ایرانی بنیاد مولانا، با اعلام این خبر که قرار است امسال اولین دوره جشنواره فیلم مولانا در شهر قونیه برگزار شود گفت:

طی تماسی که مقامات فرهنگی ترکیه به ویژه استان قونیه با من داشتند، اعلام کردند که قرار است امسال اولین فستیوال فیلم مولانا در شهر قونیه برگزار شود که فیلم های حاضر در این جشنواره مضامینی عرفانی و مذهبی دارند. این جشنواره در دو روز یعنی چهارم و پنجم مِی (14 و 15 اردیبهشت ماه) در شهر قونیه برگزار خواهد شد.

اربابی گفت:

برای برگزاری اولین دوره این جشنواره مسئولان از من خواهش کردند که رضا میرکریمی از سینماگران برجسته ایرانی را برای حضور در این جشنواره دعوت کنم. ایشان هم با وجود آن که درگیر برگزاری جشنواره دنیای فیلم فجر بودند، این دعوت را پذیرفتند. در واقع آقای میرکریمی به دعوت وزارت فرهنگ ترکیه به این جشنواره می فرایند.

وی همچنین دلیل برگزاری این جشنواره را این گونه بیان نمود:

خانواده حضرت مولانا در تاریخ 13 اردیبهشت ماه به خاطر حمله مغولان یا هر دلیل دیگری از بلخ به قونیه سفر کردند. به همین دلیل بنا شد که مراسمی در این تاریخ برگزار شود.

اربابی در پایان افزود:

پیش از این در حدود 14 سال در مهرماه جشنواره موسیقی مولانا در این شهر برگزار شده که به مناسبت تولد حضرت مولانا بوده است. هرساله در زمان برگزاری این جشنواره حدود یک و نیم میلیون گردشگر به این مکان سفر می کنند و از 22 کشور دنیا کننده هایی در این مراسم حضور دارند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1949

به "اکران فیلم زیر نور ماه میرکریمی در جشنواره فیلم مولانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران فیلم زیر نور ماه میرکریمی در جشنواره فیلم مولانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید