جاهای دیدنی کوالالامپور ، مرکز پر زرق و برق مالزی (تور مالزی)

به گزارش مجله 90 جعبه، کوالالامپور، مرکز زیبای مالزی و پرجمعیت ترین شهر این کشور بوده که با جامعه چند فرهنگی خود، یک کلان شهر جهانی به شمار می رود. این شهر که جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری شرق آسیا محسوب می گردد، با مکان های دیدنی و فرهنگی بی شمارش، توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. در این شهر اقوام مختلفی مثل مالایی ها، چینی ها، تامیل ها و هندوها، در کنار یکدیگر زندگی می نمایند و همین تنوع فرهنگی نیز، به نوعی به جاذبه آن تبدیل شده است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم با جاهای دیدنی کوالالامپور به صورت کامل آشنا شویم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کوالالامپور ، مرکز پر زرق و برق مالزی (تور مالزی)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

موزه و برج های معروف کوالالامپور

کوالالامپور که امروزه جزو مدرن ترین شهرهای جهان محسوب می شود، موزه ها و آسمانخراش های معروفی دارد که در فهرست جاذبه های این شهر قرار می گیرد. در ادامه به تعدادی از معروف ترین آن ها در میان گردشگران اشاره خواهیم کرد. اگر قصد سفر به مالزی و بازدید از این شهر مدرن را دارید، حتما سری به مطلب راهنمای جامع سفر به کوالالامپور بزنید تا هرآنچه قبل از سفر به این شهر ضروری است بدانید را در یک نگاه ببینید.

برج های دوقلوی پتروناس

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی کوالالامپور برج های دوقلوی پتروناس بوده که احتمالا تصویر آن را حداقل یک بار در فضای مجازی دیده اید. این برج که با ارتفاع 452 متر، در میان بلندترین آسمان خراش های جهان قرار گرفته، امروزه به نمادی از کشور مالزی تبدیل شده است. این برج ها که هرکدام دارای 88 طبقه هستند، به وسیله یک پل دوطبقه به طول 58 متر در طبقات 41 و 42 به یکدیکر متصل شده اند. در طراحی این سازه می توانید نمادهایی از معماری اسلامی را نیز مشاهده کنید که در فرم های هندسی مربع و ستاره هشت پر آن نمایان شده اند. یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های برج های دوقلوی پتروناس، آسانسورهای آن بوده که گردشگران هنگام استفاده از آن، می توانند منظره مجذوب نماینده شهر کوالالامپور را از دیوارهای شیشه ای ببینند. خوب است بدانید این دو برج جمعا 78 آسانسور فعال دارد.

برج کی ال کوالالامپور

برج کی ال یا برج مخابراتی کوالالامپور که در سال 1396 به بهره برداری رسید، به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شود. این برج با ارتفاع 421 متر، بعد از برج میلاد تهران، ششمین برج مرتفع جهان محسوب می شود. اگر به تصویر این برج نگاهی بیندازید، می بینید که شباهت زیادی به برج میلاد ایران دارد. جالب اینکه در طراحی این برج نیز، نمادهایی از معماری اسلامی مانند کاشی کاری های اسلامی و خطوط عربی دیده می شود. یکی از برترین رستوران های این شهر با نام رستوران گردان اتمسفر 360 نیز در این برج قرار گرفته که منظره بی نظیری به مرکز شهر دارد.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی یکی از بزرگترین و برترین موزه های کشور مالزی بوده که به سبک مالایی قدیم طراحی شده است. این موزه دارای چهار گالری با عنوان گالری مالزی تازه، گالری دوران مستعمراتی، گالری دوران پادشاهی مالزی و گالری تاریخچه اولیه بوده که موضوعات مختلفی مثل تاریخ طبیعی، میراث فرهنگی، اسلحه و موسیقی را پوشش می دهند. این موزه صحنه های جالبی از مراسم و جشن های عروسی، فستیوال ها و جشنواره های مالزی را به تصویر کشیده است که گردشگران را با فرهنگ این کشور، بیشتر آشنا می نماید.

برجایا تایمز اسکوئر

ساختمان برجایا تایمز اسکوئر که در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ در جهان محسوب می شود، دارای یک مرکز خرید لوکس و مجلل و دو هتل 5 ستاره است. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر با بیش از هزار واحد تجاری و 65 رستوران و فودکورد با انواع غذاهای آسیایی و بین المللی، یکی از برترین مجتمع های تجاری در کوالالامپور مرکز مالزی محسوب می شود. این بنا در ناحیه بوکیت بینتانگ، تجاری ترین و پررفت و آمدترین نقطه شهر کوالالامپور واقع شده و دسترسی راحتی دارد.

اماکن تاریخی کوالالامپور

کوالالامپور دارای جاهای دیدنی بی شماری بوده که تعداد زیادی از آن را اماکن تاریخی و باستانی تشکیل داده است. در کوالالامپور می توانید به تماشای بناهای سنتی و قدیمی در کنار بافت مدرن شهری مشغول شوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

ساختمان سلطان عبدالصمد

یکی از زیباترین ساختمان های کوالالامپور ساختمان سلطان عبدالصمد بوده که در میدان استقلال یا میدان مرداکا واقع شده است. این بنا که در سال 1897 میلادی فعالیت خود را به عنوان دیوان عالی کشور مالزی شروع کرد، اولین ساختمان به سبک معماری اندلسی در مالزی محسوب می شود که چشم هر رهگذری را به خود خیره می نماید.

مسجد جامع کوالالامپور

یکی دیگر از جاذبه هایی که در میدان مرداکا واقع شده است، مسجد جامع کوالالامپور بوده که با معماری خیره نماینده اش، توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. این مسجد کهن، یکی از شاخص های هویت اسلامی مردم مالزی محسوب می شود که نزد آنها اهمیت زیادی دارد. طراحی این مسجد به وسیله معمار معروف بریتانیایی به نام آرتور بنیسون هابوک صورت گرفته که در آن از معماری مغول در هند و مراکش الهام گرفته است.

معبد تیان هو

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد جنوب شرق آسیا معبد تیان هو بوده که در شهر زیبای کوالالامپور جا خوش نموده است. این معبد که به الهه بهشت نیز معروفیت دارد، هم به عنوان پرستشگاه و هم مکانی برای برگزاری رویدادهای مذهبی و فرهنگی مثل ازدواج، مورد استفاده قرار می گیرد. دروازه ای با سقف های قوسی شکل، سقف های مجذوب نماینده معبد به همراه تزئینات و کنده کاری های چشم گیر و ستون های قرمز بلند از جمله زیبایی های این معبد بوده که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

معبد سری ماها ماریامان

قدیمی ترین معبد هندوها در کشور مالزی معبد سری ماها ماریامان بوده که سال ساخت آن به سال 1873 برمی شود. در بدو ورود به این معبد برج دروازه ای آن با ارتفاع 22 متر توجه گردشگران را به خود جلب می نماید که با تصاویری از خدایان هندو تزئیین شده است. در ساختار معبد سری ماهاماریامان تعداد 228 نمونه از مجسمه خدایان استفاده شده و نکته جالب اینکه ساختار کلی این معبد مانند بدن انسانی بوده که به پشت خوابیده است. این معبد در محله چینی ها قرار گرفته و تا خیابان پتالینگ تنها سه دقیقه فاصله دارد.

خیابان های معروف و مراکز خرید کوالالامپور

شهر پر جنب و جوش و مدرن کوالالامپور، شب های زنده ای دارد. محله ها و خیابان هایی در این شهر هستند که برای گشت و گذار به خصوص شبگردی بسیار مناسبند. این شهر به قدری آسمانخراش های شیک و ساختمان های دیدنی دارد که قدم زدن در خیابان های معروف و تماشای بافت شهری آن، به نوعی تفریح و تفریح برای گردشگران تبدیل شده است. بازدید و خرید از مراکز خرید کوالالامپور نیز یکی از مهم ترین بخش های سفر هر گردشگر به مالزی محسوب می شود، از این رو شناخت برترین مراکز خرید این شهر اهمیت ویژه ای دارد.

محله چینی ها

محله چینی ها یا چاینا تاون، یکی از شلوغ ترین منطقه ها خرید در مرکز مالزی بوده که در خیابان پتالینگ و در مرکز شهر واقع شده است. اگر در سفرتان به کوالالامپور، قصد خرید اجناس با قیمت مالی و ارزان را دارید، حتما سری به این محله بزنید چرا که در این مکان، فروشگاه ها اجناس شان را به قیمت مناسب عرضه می نمایند. این محله با فروشگاه های صنایع دستی، رستوران های محلی و معابد دیدنیش، به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل شده است.

بوکیت بینتانگ

یکی دیگر از معروف ترین منطقه ها تفریح و خرید این شهر، محله بوکیت بینتانگ بوده که شب های بسیار زنده ای دارد. در این محله تعداد زیادی رستوران، هتل و مراکز تفریح و خرید واقع شده است. اگر قصد دارید غذاهای محلی کوالالامپور را امتحان کنید، حتما سری به این منطقه بزنید.

بازار مرکزی کوالالامپور

یکی از اصلی ترین مراکزی که برای خرید سوغات مالزی می توانید روی آن حساب کنید، بازار مرکزی کوالالامپور است. معماری این بازار سبک کلاسیک و مجذوب نماینده دارد و خود یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. اگر چه کوالالامپور مراکز خرید لوکس و مدرن بسیاری دارد، اما قدم زدن در بازار قدیمی با معماری مالایی و بازدید از آثار هنری و صنایع دستی زیبا، حس و حال دیگری به شما می بخشد. اگر می خواهید با مردم بومی این کشور بیشتر آشنا شوید و فرهنگ آن ها را از نزدیک لمس کنید، بازدید از بازار مرکزی کوالالامپور گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود.

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی

در پایین برج دوقلو پتروناس، مرکز خریدی شش طبقه قرار گرفته که جزو برترین مراکز تجاری مالزی محسوب می شود. بیش از 300 برند معروف ملی و بین المللی جهان در اینجا شعبه دارند. فضای سبز در بیرون و داخل مرکز خرید، استفاده از پنجره های شیشه ای و طراحی خاص داخل طبقات با سنگ مرمر، مجذوب نمایندهیت این مرکز خرید را دوچندان نموده است. وجود رستوران های محلی و بین المللی، کافه بارهای متنوع، فست فود، سوپرمارکت های بزرگ، شعب بانک های مختلف و… از دیگر امکانات این مرکز تجاری برای بازدیدنمایندگان به شمار می رود. برای رسیدن به هتل تریدِرز و آکواریوم کی ال سی سی نیز می توانید از راهروی داخل مرکز خرید سوریا کی ال سی سی بهره ببرید.

مکان های گردشگری و تفریحی کوالالامپور

یکی از مهم ترین اهداف سفر، بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی مقصد محسوب می شود. مرکز پر زرق و برق مالزی، با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی شمارش می تواند روزها شما را سرگرم کند و خاطراتی به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.

غارهای باتو

غارهای باتو یکی از جاذبه های اطراف کوالالامپور بوده که در فاصله 14 کیلومتری از این شهر واقع شده است. همانطور که پیش تر هم اشاره نمودیم، بخش قابل توجهی از جمعیت کشور مالزی را هندوها تشکیل داده اند، از این رو مکان های مذهبی مخصوص به خودشان را دارند. غارهای باتو یکی از این مکان های مذهبی هندوها در مالزی بوده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اولین تصویری که هنگام نزدیک شدن به غارهای باتو با آن روبه رو می شوید، تعداد 272 پله رنگی بوده که به غار منتهی می شوند. در کنار این پله ها یک مجسمه طلایی بزرگ با ارتفاع 42 متر واقع شده است که نشان دهنده مورگان، خدای هندوها است. این مجسمه دومین مجسمه بلند یک خدای هندو در جهان و بلندترین مجسمه مالزی به شمار می رود، بنابراین در میان مردم این کشور اهمیت زیادی دارد.

پارک پروانه کوالالامپور

پارک پروانه کوالالامپور بزرگترین پارک پروانه در جهان بوده که مانند باغی پر از گل و درخت و گیاهان متنوع طراحی شده است. این پارک که مساحت آن به 7500 مترمربع می رسد، بیش از 5 هزار پروانه از 120 گونه مختلف دارد. قدم زدن در مسیرهای پیاده روی این مجموعه، بازدید از آبشار، مرداب و حوضچه هایی با ماهی های رنگارنگ و از همه مهمتر تماشای پروانه هایی که در محوطه سرپوشیده پراکنده هستند، تجربه ای متفاوت را در کوالالامپور برایتان رقم می زند.

آکواریوم کوالالامپور

یکی از بزرگترین آکواریوم های جنوب شرقی آسیا، آکواریوم کوالالامپور بوده که در مرکز همایش کوالالامپور قرار گرفته است. در این مجموعه می توانید بیش از 5 هزار جانور آبزی شامل انواع ماهی ها، اسب های دریایی، مارماهی، ماهی های مرجانی و… را مشاهده کنید. این مجموعه دارای 33 آکواریوم مختلف بوده و در این میان تونل شیشه ای به طول 90 متر نیز وجود دارد که موقعیتی متفاوت را برای تماشای جهانی زیرآب ایجاد نموده است. در این مجموعه علاوه بر بازدید از آبزیان، می توانید فعالیت های هیجان انگیزی مانند غذا دادن به ماهی ها و شنا با کوسه ها را تجربه کنید. مسافرانی که به صورت خانوادگی و همراه بچه ها خود به مالزی سفر نموده اند، بازدید از این آکواریوم، یکی از برترین انتخاب ها برای گذراندن اوقاتشان خواهد بود.

پارک پرندگان کوالالامپور

یکی از بزرگ ترین باغ های پرندگان سرپوشیده در جهان، پارک پرندگان کوالالامپور محسوب می شود. این پارک خانه بیش از 3 هزار پرنده و 200 گونه مختلف است که در فضایی حدود 20 هکتار قرار گرفته اند. در این مجموعه می توانید طیف متنوعی از پرندگان را از فاصله نزدیک ببینید و با آنان ارتباط برقرار کنید. جالب اینجاست که تنها 10 درصد از پرندگان این مجموعه از منطقه ها دیگر آورده شده اند و 90 درصد آن پرندگان بومی مالزی هستند!

مجموعه تفریحی سانوی لاگون

یکی از بزرگ ترین مجموعه های تفریحی مالزی پارک موضوعی سانوی لاگون محسوب می شود که سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر برای خوشگذرانی و تفریح به آنجا می روند. این مجموعه که ترکیبی از پارک آبی وشهربازی است، با تفریحات متنوع و هیجان انگیزی که دارد، می تواند لحاظ فراموش نشدنی را در سفر به مالزی برایتان رقم بزند. سانوی لاگون بعلاوه دارای یک پارک حیوانات با بیش از 150 گونه جانوری مختلف است. بعلاوه، طولانی ترین پل معلق مالزی نیز در این مجموعه تفریحی واقع شده است. از بخش های مختلف تفریحی پارک سان وی لاگون می توان به سرسره های باستانی، سقوط آزاد در مانسون 360، بخش آبی باب اسفنجی، سرسره خشم جنگل، پلکان عجایب، دره کرگدن، کمپ جستجوگران و… اشاره نمود.

مجموعه اقامتی تفریحی گنتینگ هایلندز

در ارتفاعات کوه های سرسبز تی تی وانسگا، در 45 کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور، مجموعه گنتینگ هایلندز واقع شده که شروع به کار آن به سال 1960 برمی شود. این مجموعه بزرگ شامل تعدادی هتل، مراکز تفریحی و تفریح، رستوران ها و مراکز خرید است. بزرگ ترین هتل جهان که نام آن در فهرست رکوردهای گنیس ثبت شده نیز در این مجموعه واقع شده است. بعلاوه سریع ترین تلکه کابین جهان با نام Genting Skyway که طول آن به حدود 3.4 کیلومتر می رسد، به گنتینگ هایلندز تعلق دارد. اگر قصد گذراندن تعطیلاتی آرام و به دور از شلوغی را دارید، مجموعه گنتینگ هایلندز گزینه مناسبی برای شما نیست، چرا که این منطقه در بیشتر ایام سال پر از گردشگر بوده و به علت تفریحات و تفریح های محبوبش، ازدحام جمعیت زیادی دارد.

کوالالامپور، شهر هزار رنگ برای گردشگران

شهر مدرن کوالالامپور تلفیقی از سنت قدیمی و بافت مدرن بوده که جاذبه های دیدنی اش جوابگوی هرنوع سلیقه ای است. در این مطلب سعی کردیم مهم ترین و برترین جاهای دیدنی و تفریحی کوالالامپور را معرفی کنیم. اگر قصد خرید بلیط و رزرو هتل کوالالامپور را دارید، آشنایی با تمامی جاهای دیدنی این شهر و تهیه یک فهرست، یاری بسیاری در تجربه سفرتان به مالزی می نماید.

آیا تجربه سفر به مالزی را داشته اید؟ به نظر شما جای کدام جاذبه دیدنی کوالالامپور در این فهرست خالی است؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مالزی

آیا جاهای دیدنی رایگان در کوالالامپور وجود دارد؟

پارک کی ال سی سی، گشت و گذار در منطقه گردشگری پاولیون کی ال، مرکز خرید کی ال سی سی، بازدید از شهر چینی و… از تفریحات رایگان کوالالامپور محسوب می شوند.

برای سفر به کوالالامپور و بازدید از جاذبه ها چند روز زمان ضروری است؟

با توجه به جاذبه های گردشگری متنوع این شهر، حداقل 4 یا 5 روز زمان احتیاج دارید.

آیا کوالالامپور شهر امنی برای گردشگران است؟

بله، به طور کلی می توان گفت کوالالامپور شهری کاملا امن است.

برترین جاهای دیدنی کوالالامپور برای زوج های جوان کدام هستند؟

رفتن به پارک پروانه ها، بازدید از شهر چینی، صرف شام در رستوران مدرن و لوکس Atmosphere 360، برج های دوقلوی پتروناس و… برترین تفریحات و جاذبه های این شهر برای زوج های جوان به شمار می روند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2110

به "جاهای دیدنی کوالالامپور ، مرکز پر زرق و برق مالزی (تور مالزی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی کوالالامپور ، مرکز پر زرق و برق مالزی (تور مالزی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید