ایران و مالزی روابط سینمایی خود را گسترش می دهند

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: گسترش روابط سینمایی ایران و مالزی در دیدار رایزن فرهنگی ایران در مالزی با مسئولین مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی (فیناس) مطرح شد.

ایران و مالزی روابط سینمایی خود را گسترش می دهند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، در دیدار رایزن فرهنگی ایران در مالزی با مسئولین مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی (فیناس) برگزاری برنامه های مشترک برای برنامه ریزی و توسعهٔ روابط سینمایی دو کشور در دستور کار نهاده شد.

علی اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با داتو فیضی ایوب، مدیر مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی (فیناس) در ساختمان این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، ضیائی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به معرفی مختصری از شرح وظایف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سابقهٔ برگزاری برنامه های مرتبط با سینما و فیلم توسط این رایزنی در مالزی پرداخت و گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در سال های گذشته با ایجاد تسهیلات مختلف، زمینهٔ معرفی هنرمندان و سینماگران ایرانی را در مالزی فراهم نموده است.

وی اضافه نمود: حضور فیلم های ایرانی در جشنوارهٔ دنیا اسلام در مالزی در سال گذشته و کسب اکثر مقام های برگزیدهٔ بخش ای مختلف این جشنواره توسط هنرمندان ایرانی، تهیهٔ فیلم های مستند مرتبط با موضوع مالزی توسط مستندسازان ایرانی و نمایش فیلم های روز سینمایی ایران همچون فیلم چ اثر کارگردان مطرح سینمای ایران آقای حاتمی کیا در دانشگاه مالایا کوالالامپور، از مجموعه برنامه های مرتبط با حوزهٔ سینما و فیلم بود که سال گذشته توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی انجام شد.

ضیائی در ادامهٔ سخنان خود ضمن شرح سیاست های جدید جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید و رویکرد جدید معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در گفت وگوی صورت گرفته با آقای دکتر ایوبی، معاون محترم سینمایی وزارت ارشاد ایران، با توجه به صبغهٔ مشترک فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و مالزی، وی آمادگی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های مشترک فی مابین حوزه های مختلف سینمایی دو کشور را اعلام نمود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در ادامهٔ سخنان خود اظهار کرد: بر این اساس، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی آمادگی دارد که با همکاری فیناس (مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی) نسبت به برنامه ریزی، تعامل و تبادل فیلم های سینمایی دو کشور، پخش و نمایش فیلم های ایرانی در مالزی، برگزاری هفتهٔ فیلم ایران در مالزی و همچنین اجرای کارگاه های مشترک آموزشی توسط کارگردانان و هنرمندان مطرح ایرانی در مالزی همکاری کند.

داتو فیضی ایوب، مدیر مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی (فیناس) نیز در این دیدار، سینمای ایران را سینمایی قوی و پرمحتوا دانست که در سال های اخیر درخشش خوبی در محافل سینمایی دنیای داشته است.

وی ضمن بیان آشنایی و علاقمندی خود از سینمای ایران، حضور و همکاری مشترک با سینمای ایران را نیز خواهان شده و بر این اساس در راستای شروع همکاری مشترک از هنرمندان و مسئولان سینمایی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس سینمایی ماه سپتامبر فیناس، دعوت کرد.

مدیر مرکز ملی توسعهٔ فیلم مالزی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران با حضور در کنفرانس سینمایی فیناس، نسبت به برنامه ریزی مشترک برای توسعهٔ روابط سینمایی دو کشور اقدام نمایند.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 281

به "ایران و مالزی روابط سینمایی خود را گسترش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و مالزی روابط سینمایی خود را گسترش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید