این عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای آن قدر بزرگ است که شما می توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید

به گزارش مجله 90 جعبه، در سال های اخیر دوربین اسمارت فون ها پیشرفت های بسیار بزرگی داشته است و باعث شده هر فردی در جیب خود یک دوربین با کیفیت برای عکس برداری و فیلم برداری داشته باشد.

این عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای آن قدر بزرگ است که شما می توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اما پیشرفته صنعت عکس برداری و دوربین ها فقط محدود به دوربین های اسمارت فون ها نشده است و ما امروزه شاهد فناوری هایی هستیم که شاید هرگز انتظارش را نداشتیم.

شرکت فناوری Jingkun چین که اکنون نام خودش را Big Pixel گذاشته است؛ تصویری پانوراما از شهر شانگهای چین تهیه نموده است که رزولوشنی 195 گیگاپیکسلی دارد و از میلیاردها پیکسل تشکیل شده است.

این عکس سومین تصویر بزرگ جهان و اولین تصویر بزرگ در آسیا است. شما می توانید از فاصله چند مایلی روی عکس زوم کنید و پلاک خودروها، چهره افراد و جزییات واضح و دقیق از خیابان ها و ساختمان ها را ببینید.

این عکس از برج مروارید شرقی شانگهای گرفته شده است و چشم انداز اطراف خود را به طرز خیره کننده ای نشان می دهد. یک پانورامای 360 درجه که به شما اجازه می دهد به هر سو بچرخید و مناظر زیبای این شهر را به نظاره بنشینید.

صدها میلیارد پیکسل در یک عکس

بزرگی این عکس به اندازه ای است که نمی توانیم تصور و درک درستی درباره اش داشته باشیم. دوربین های معمولی اسمارت فون ها تصاویری 12 گیگاپیکسلی می گیرند.

هر مگاپیکسل برابر یک میلیون پیکسل است. هر گیگاپیکسل هم برابر با یک میلیارد پیکسل است. حالا ما داریم درباره عکس 195 گیگاپیکسلی صحبت می کنیم. به زبان دیگر، عکسی متشکل از 195 میلیارد پیکسل.

با مراجعه به این ابزار آنلاین می توانید تصویر 195 گیگاپیکسلی از شهر شانگهای را تماشا و روی نقاط مختلف زوم کنید تا در ذهن تان بعضی مفاهیم مانند دقت تصویر، مقدار زوم و بزرگی یک عکس جابه جا شوند.

با همین ابزار آنلاین می توانید بعضی مراکز مهم را انتخاب نموده و برای تماشای بیشتر یا گردشگری مجازی زوم کنید. چیزی که بسیار ارزشمند است، کیفیت بسیار بالای عکس در هنگام زوم بدون خراب شدن یا رنجه شدن تصویر است.

شرکت Big Pixel می گوید پانورامای شانگهای اولین کار آن ها است و در آینده ای نزدیک می خواهند چندین عکس دیگر با صدها میلیارد پیکسل از شهرهای دیگر بسازند و در معرض بازدید عموم قرار دهند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 227

به "این عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای آن قدر بزرگ است که شما می توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید" امتیاز دهید

4 کاربر به "این عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای آن قدر بزرگ است که شما می توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عکس 195 گیگاپیکسلی از شانگهای آن قدر بزرگ است که شما می توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید