با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!

به گزارش مجله 90 جعبه، یکی از مقاصد تفریحی مسافرتی که قصد داریم امروز در خصوص آن صحبت کنیم شهر وارنا در بلغارستان است. شهر قدیمی وارنا که به سرزمین ماسه های طلایی معروف است یک شهر بندری بوده و جزء مهمترین زیبایی های اروپای شرقی محسوب می گردد. تفریحات شبانه در وارنا، در کنار سواحل و پارک های آبی اش آن را به یکی از دیدنی ترین مقاصد توریستی خصوصا برای اروپایی ها تبدیل نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا چند تا از برترین مکان های دیدنی وارنا در بلغارستان را با هم ببینیم.

با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور وارنا خبرنگاران به همراه گشت شهری و ناهار روی تصویر زیر کلیک کنید:

تفریحات شبانه در وارنا کدامند؟

هیچ کسی نیست که از تفریحات شبانه در شهرهای ساحلی لذت نبرد. شهر وارنا علاوه بر سواحل زیبا دارای معماری جالبی نیز می باشد. ساختمان ها ترکیبی از فرهنگ رنسانس و قرون وسطی و معماری مدرن را در خود دارند که به شکل مسالمت آمیزی در کنار هم قرار گرفته اند. در شب های گرم تابستان نیز می توانید از تفریحات شبانه در وارنا لذت ببرید. کافه ها و رستوران های باز نزدیک ساحل با نورپردازی های دیدنی، هیاهوی مردم در خیابان ها و موسیقی های زنده، همه و همه در طول شب رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند. در ادامه قصد داریم تمام این تفریحات شبانه در وارنا را با هم مرور کنیم تا در سفرهای بعدی هیچ کدام را جا نیندازیم.

  • سواحل دریای سیاه وارنا

اگر بخواهیم از تفریحات شبانه در وارنا بگوییم قطعا اول از همه می رویم سراغ سواحل این شهر. چه چیزی لذت بخش تر از قدم زدن در سواحل دریا با منظره ای عالی و هوایی خوب؟ علاوه بر ساحل دریای سیاه که خیلی اسمش را می شنویم، بلغارستان دارای 400 کیلومتر ساحل دیگر است که به میزان دریای سیاه و حتی بیشتر از آن زیبا هستند.

از جمله این سواحل می توان به ساحل ماسه های طلایی Golden Sands، ساحل آلبنا، ساحل راپونچی، ساحل سی فهرستار، ساحل آهتوپول و ساحل سوزوپول اشاره نمود. دسترسی به این سواحل بسیار راحت است و با امکانات رفاهی خوبی که دارند، برای گردشگران بسیار مناسبند.

  • ساحل گلدن سندز

این ساحل در شمال وارنا قرار گرفته و مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می گردد. پوشش گیاهی این منطقه بسیار غنی و زیباست و ماسه های طلایی رنگ آن هم، هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. اگر در پی تفریحات شبانه در وارنا هستید باید بگوییم که ساحل گلدن سندز دارای هتل ها، کافه ها و چشمه های درمانی زیادیست که اجازه می دهند هنگام شب هم از ساحل لذت ببرید.

در هنگام روز نیز می توانید سایبان و تخت اجاره کنید، نوشیدنی بنوشید و آفتاب بگیرید. اگر به دوچرخه یا موتور سواری علاقه دارید، مکان های مخصوصی در اطراف ساحل وجود دارند که به شما دوچرخه اجاره می دهند تا دور ساحل بشد و خوش بگذرانید.

  • ساحل سانی

این سوال همواره برای گردشگران مطرح بود که بین ساحل آفتابی و ساحل ماسه های طلایی کدامشان نایت لایف بیشتری دارند؟ تا جایی که ما شنیده ایم ساحل سانی یا آفتابی، زندگی شبانه بیشتری دارد و برای افرادی که می خواهند تا خود صبح خوش بگذرانند مناسب تر است. پس اگر دنبال تفریحات شبانه در وارنا هستید، بعد از ماسه های طلایی حتما یک شب به ساحل آفتابی هم سر بزنید!

  • ساحل آلبنا

کناره های دریای سیاه در نزدیکی آلبنا کم عمق تر شده و در یک گسترده 7 کیلومتری، ساحلی زیبا و چشم نواز خلق نموده اند. پوشش گیاهی این منطقه دارای گیاهان کمیابی است که هر جایی نمی توانید پیدا کنید. اطراف ساحل هم مکان های تفریحی و گردشگری فراوانی قرار گرفته که تجربه شما را از تفریحات شبانه در وارنا دگرگون می نمایند. این ساحل در فاصله 30 کیلومتری شهر وارنا واقع شده است. بنابراین اگر هتل تان در داخل شهر وارناست با یک تاکسی می توانید به راحتی خودتان را به این ساحل برسانید.

  • ساحل راپونچی

یکی دیگر از سواحلی که برنامه های شبانه خوبی برای شما خواهد داشت ساحل راپونچی است. اگر در پی یک جای خلوت می شد که در فصل تابستان از ماسه و آفتاب آن بهره ببرید، ساحل راپونچی برترین مکان برای شما و خانواده تان است. مجموعه های گردشی زیادی در اطراف این ساحل وجود دارند که با تاریک شدن هوا می توانید از تمام تفریحات شبانه در وارنا استفاده لازم را ببرید.

  • ساحل سوزوپول

آخرین ساحلی که به عنوان تفریحات شبانه در وارنا به شما معرفی می کنیم ساحل سوزوپول است. این ساحل جزو مقاصد اصلی گردشگران اروپاییست و شبیه به سواحل یونان می باشد. اگر قصد سفر به وارنا را دارید به هیچ عنوان نباید از این ساحل بگذرید. به علاوه این ساحل به علت قدیمی بودن یکی از مکان هاییست که سالانه میزبان بسیاری جشن ها و مراسم تاریخی و فرهنگی بلغارستان است.

کافه و رستوران های وارنا

حالا می خواهیم کمی از سواحل فاصله بگیریم و تفریحات شبانه در وارنا را در کافه ها و رستوران های آن جستجو کنیم. اگر در طول ماه های تابستان به بلغارستان بروید، شاهد تفریحات شبانه در کافه و بارهای کنار ساحل خواهید بود. اطراف پارک باغ دریایی وارنا یکی از معروف ترین پاتوق های تفریحات شبانه بین محلی ها و گردشگر هاست. کافه های زون، اولترا و تایفان از جمله معروف ترین کافه های این باغ هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

اما ساعت کاری باغ در فصل تابستان فقط تا 9 شب است، پس حتما بعد از باغ، از کافه های ساحل گلدن سندز هم دیدن کنید. در این قسمت قصد داریم برای کسانی که به بلغارستان سفر نموده اند و در پی تفریحات شبانه در وارنا می گردند چند رستوران خوب معرفی کنیم:

  1. کافه رستوران Graffiti دکوراسیونی هنری و عجیب دارد که قطعا دلتان می خواهد آن را تجربه کنید.
  2. رستوران Pri Monahinite کباب بره را در حیاط کلیسا برایتان سرو می نماید.
  3. رستوران Bristo Europe از 8 صبح تا نیمه های شب باز است و منویی از صدف ها و خوراک های ساده دارد.
  4. رستوران Kopitoto در جاده منتهی به ساحل آفتابی واقع شده است و دارای باغ و فضای باز است.
  5. رستوران Zornitza با تراس ها و منظره زیبایش حال و هوای زندگی در بلغارستان را برایتان تداعی می نماید. این رستوران از 9 صبح تا هر زمانی که مشتری داشته باشد باز است!
  6. رستوران Jasmin هم مختص گیاه خواران عزیز است تا از پنیرهای محلی و بین المللی، سبزیجات تازه و منوی دریایی آن لذت ببرند.
  7. رستوران Staria Chinar غذاهای صربی و بلغاری برایتان طبخ می نماید و از 10 صبح تا نیمه های شب باز است.
  • تئاتر اپرای وارنا

تفریحات شبانه در وارنا فقط به ساحل و رستوران محدود نمی گردد و شما می توانید از وجوه هنری این شهر هم بهره ببرید. پس اگر در پی تفریحات فرهنگی هنری می شد پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه تئاتر اپرای وارنا را از دست ندهید. این تئاتر در سال 1999 تاسیس شده و نمایش های زیادی از جمله اجراهای موزیکال، کنسرت های فیلارمونیک و پایکوبی باله در آن به روی سن می فرایند. در شرح اهمیت این تئاتر باید گفت که ارکستر سمفونی وارنا در تمام فستیوال های بلغارستان شرکت می نماید و در کشورهایی مانند فرانسه، روسیه، آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا اجراهای متعددی داشته است.

  • فستیوال های وارنا

قبل از سفر به بلغارستان حتما برنامه جشن ها و فستیوال های آن ها را چک کنید، چون تفریحات شبانه در وارنا بدون فستیوال های رنگارنگ لطفی ندارد. به طور مثال اوایل بهار تا اواخر مارس فستیوال موسیقی اروپا برگزار می گردد، اواسط ماه می از فستیوال های بین المللی لذت خواهید برد و در تابستان هم جاز خیابانی شور و حالی عجیب در شهر ایجاد می نماید.

  • فستیوال آتش

یکی از معروف ترین فستویال هایی که در این شهر برگزار می گردد، فستیوال پایکوبی آتش است. پایکوبی آتش یکی از قدیمی ترین سنت های بلغارستان بوده و در ابتدا برای پرستش خدای خورشید انجام می شده است. در این مراسم که شب ها برگزار می گردد، رقاصان ماهر با پایه برهنه روی زغال داغ راه می فرایند.

اگر می خواهید مراسم را از دست ندهید، باید طوری برنامه ریزی کنید که روز سوم ژوئن حتما در بلغارستان حضور داشته باشید. این مراسم به عنوان یکی از غیر عادی ترین رسوم بلغارستان در میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

  • فستیوال لباس ملی ژورنا

فستیوال دیگری که جز جشنواره های خاص بلغارستان است و در شب برگزار می گردد، فستیوال لباس است. در این مراسم که از سال 2014 آغاز شده همه افراد باید با لباس ملی بلغارستان ظاهر شوند. این مراسم با هدف احترام و نکوداشت فرهنگ و سنت بلغارستان به وجود آمده و در آن آهنگ های قدیمی بلغاری پخش می گردد. با شرکت در این فستیوال شانس این را دارید که غذاهای محلی بخورید، پایکوبی آتش و بازی های سنتی انجام دهید و در کارگاه های هنری شرکت کنید. فقط حواستان باشد که در این مراسم نمی توانید دوربین و تلفن همراه ببرید.

  • فستیوال بین المللی جاز خیابانی

تفریحات شبانه در وارنا آنقدر هیجان انگیز است که نمی توان از هیچ کدامشان گذشت. فستیوال جاز خیابانی یک مراسم سه روزه است و در صوفیه برگزار می گردد. حتما در ماه ژوئن خودتان را به این مراسم برسانید چون قرار است با کلی از موسیقی های سبک جاز در سراسر دنیا آشنا شوید. ورودی این فستیوال برای همه رایگان است و شما می توانید روی چمن های جلوی صحنه بنشینید و از موسیقی زنده لذت ببرید.

  • شب گردی در وارنا

تفریحات شبانه در وارنا را می توان در کوچه و خیابان های آن نیز یافت، اگر دمدمه های غروب به داخل شهر قدم بگذارید با حضور جوانان اروپایی و فضایی شاد و سرزنده روبه رو خواهید شد. خیابان های ساحلی یکی از پاتوق های اصلی مردم شهر و گردشگر ها هستند که شب ها در آنجا جمع شده و با هم وقت می گذرانند. پس اگر علاقه مندید آدم های جدیدی ببینید و در اتمسفر شهر غرق شوید، پیاده روی در خیابان ساحلی Party Street را از قلم نیندازید.

قدم زدم در این خیابان های ساحلی نه تنها شما را خسته نمی نماید، بلکه هوای خنک در کنار بوی ساحل و صدای هیاهوی مردم از دور و نزدیک لذتی دو چندان برایتان خواهد داشت.

  • کلیسا و موزه های شهر وارنا

درست است که کلیسا و موزه جاز تفریحات شبانه در وارنا به شمار نمی فرایند ولی واقعا حیف است که این مکان ها را جا بیندازیم. از این رو می خواهیم به طور مختصر اشاره ای هم به این نقاط گردشگری کنیم. چندین معبد ارتدوکس و مساجد ویران شده در این شهر واقع شده است که شاید بهتر باشد اسمشان را بدانید:

  1. کلیسای جامع تئودوکس
  2. کلیسای جامع سنت نیکلاس
  3. کلیسای جامع سنت آتاناسیوس
  4. مسجد عزیزی
  5. موزه باستان شناسی وارنا
  6. موزه و آکواریوم دریای سیاه
  7. موزه ملی رنسانس

موزه و آکواریوم دریای سیاه یکی از مکان های جالبی است که در سفر به وارنا حتما باید از آن دیدن کنید. البته بسیاری موزه های دیگر هم در این شهر وجود دارند که فرهنگ و تاریخ مردمان این منطقه را نشان می دهند، اما به آن ها نمی پردازیم.

نتیجه گیری

بلغارستان کشور موزه ها و کلیساها و سواحل خوش آب و هواست. تفریحات شبانه در وارنا بخشی جدا نشدنی از نایت لایف مردمان شهر است که می تواند برای مسافران بسیار جالب باشد. به طور مثال سواحل سانی و گلدن سندز معروف ترین سواحل این شهر هستند که هنگام شب هم پرهیاهو و زنده اند و برای خوشگذرانی های شبانه بسیار مناسب.

به علاوه اگر با تورهای مسافرتی به بلغارستان رفته باشید حتما لیدر تور یک فهرست از تورهای شبگردی را در اختیارتان خواهد گذاشت. خوبی تورهای شبگردی این است که تفریحات شبانه در وارنا را به خوبی به شما نشان می دهند. تور شب های بلغاری یکی از معروف ترین برنامه های گشت زنی در شب است که به وسیله آژانس خبرنگاران ارائه می گردد.

این تور از آلبنا آغاز شده و پس از گشت زنی در جهت هتل ها و کافه ها در یک رستوران توقف می نماید. شما می توانید در زمان حضور در این رستوران خوشمزه ترین غذاهای بلغاری را امتحان کنید، موسیقی زنده گوش دهید و پایکوبی محلی دیدن کنید. برنامه پایکوبی های محلی این رستوران ها بسیار دیدنی ست و حتی شما هم می توانید در آن شرکت کنید و شاد باشید.

  • برترین سواحل بلغارستان برای تفریحات شبانه کدامند؟

ساحل سانی یکی از زنده ترین و پرهیاهوترین سواحل وارنا برای جوانان است. تفریحات شبانه زیادی در این ساحل برگزار می گردد که پیشنهاد می کنیم اگر به وارنا سفر می کنید تجربه رفتن به این ساحل را به هیچ عنوان از دست ندهید.

  • چه زمانی برای سفر به بلغارستان مناسب است؟

اگر می خواهید هم از سواحل آفتابی این کشور لذت ببرید و هم به فستیوال های تابستانه آن برسید، پیشنهاد می کنیم که ماه ژوئن را برای سفر به این کشور زیبا انتخاب کنید.

  • معروف ترین کافه و رستوران های وارنا کدامند؟

کافه رستوران Graffiti با فضای هنری، کافه Kopitoto با حیاط دلباز، رستوران ٰJasmin با منوی گیاهی و رستوران Pri Monahinite با کباب های بره معروفش از برترین کافه رستوران های وارنا به شمار می فرایند.

  • برترین خیابان وارنا برای شب گردی کجاست؟

اگر در پی خیابانی می شد که شب ها با خیال آسوده در آن قدم بزنید و با دیگران معاشرت کنید، خیابان Party Street پاتوق جوان هایی مثل خودتان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2050

به "با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید