بیش از 1000 پژوهشگر چینی از آمریکا خارج شدند

به گزارش مجله 90 جعبه، مقام های ارشد امنیتی آمریکا از خارج شدن بیش از 1000 پژوهشگر چینی از این کشور خبر داده اند.

بیش از 1000 پژوهشگر چینی از آمریکا خارج شدند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های ارشد امنیتی آمریکا اعلام کردند: بیش از 1000 محقق و پژوهشگر چینی به خاطر سرکوب سرقت فناوری و تکنولوژی، از آمریکا رفته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، مقام های ارشد امنیتی آمریکا اضافه نمودند: ماموران و عاملان چینی پیش از این دولت بایدن را هدف قرار داده اند.

جان دمرز رئیس بخش امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا گفت: این پژوهشگران در حالی خاک آمریکا را ترک نموده اند که وزارت دادگستری ایالات متحده پفراینده های مجرمانه متعددی را علیه ماموران و عاملان چینی به خاطر جاسوسی صنعتی و تکنولوژیکی باز نموده است.

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا نیز تاکید نمود: این گروه از محققان چینی غیر از گروهی است که در ماه سپتامبر از سوی وزارت خارجه آمریکا معرفی شده است. ایالات متحده ویزای بیش از 1000 تبعه چینی را بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از ورود دانشجویان و محققانی که خطر امنیتی به شمار می فرایند، باطل نموده است.

این مقام وزارت دادگستری آمریکا اضافه نمود: محققانی که دمرز اشاره نموده است، کسانی هستند که مقام های آمریکایی معتقدند با ارتش چین در ارتباط بوده اند.

ویلیام اوانینا رئیس بخش ضد جاسوسی در اطلاعات ملی آمریکا نیز گفت: همین ماموران چینی پیش از این کارکنان و اعضای دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا و همین طور افراد نزدیک به وی را هدف قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1281

به "بیش از 1000 پژوهشگر چینی از آمریکا خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1000 پژوهشگر چینی از آمریکا خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید